The-Flu Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Du tar bare en helt vanlig blyant og streker noen ganger frem å tilbake på en liten sak. BILDE Det er den RØDE som bildet viser som vdroop: 100K VR. Gniss blyanten over på langs å da blir ikke droppen så høy:) Kjører for øyeblikket stabilt på 3GHz på 1.23volt med tung, TUNG small FFT last i Prime95 edit: Skru for guds skyld maskinen av når du gjør dette! Angående SB så ligger den på rundt 63-68 grader. har kjent på kjøleren å den er ikke så varm. Er nok bare en feilmåling på desse kortene. Endret 11. desember 2007 av The-Flu Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 100k VR betyr at du skal lodde på en motstand på 100 kiloohms(ohm er måleenethen for elektrisk motstand) variabel motstand på den resistoren som er markert. I noen tilfeller kan pencil-mod(blyant) være tilstrekkelig ja. Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jepp, vet det. Enklere med blyant, er ikke den stødigste hånden i norden Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 blir jo "opphisset" av dette (på den gode måten ) Gleder meg til å starte selv med dette! (måtte bare nyåret komme så jeg får tid) The-Flu : lyst til å poste bilder av maskinen din? tenker på akkurat samme kjøling som deg og vi har ganske lik hardware.. Hvordan er klaringen mellom kabinettet og og denne kjølingen? står mellom den kjølingen og vannkjøling.. så vi får se.. Har en liten arbeidslogg i i brukerforumet, bare å ta en titt.. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Drevet å finjustert i det siste. Endte opp med oppsettet under, som jeg er svært fornøyd med. Etter voltmod og nytt kabinett, vil jeg kanskje ha sjangsen til å kjøre på 3.6 GHz med samme maks temp! Flottings. System Clocks CPU Multiplier 8x PCIe x16_1 100 PCIe x16_3 100 PCIe x16_2 100 SPP <-> MCP Ref Clock 200 nForce SPP --> nForce MCP 5x nForce SPP <-- nForce MCP 5x CPU Spread Spectrum Disabled HT Spread Spectrum Disabled PCIe Spread Spectrum (SPP) Disabled PCIe Spread Spectrum (MCP) Disabled SATA Spread Spectrum Disabled FSB & Memory Config FSB - Memory Clock Mode Unlinked FSB (QDR) 1700 MEM (DDR) 850 Memory timing settings Memory timing settings Expert tCL 4 tRCD 4 tRP 4 tRAS 12 Command Per Clock 2T CPU Configuration Limit CPUID MaxVal Disabled Intel SpeedStep Disabled CPU Thermal Control Disabled C1E Enhanced Halt State Disabled Execute Disable Bit Disabled Virtualization Technology Disabled System Voltages CPU Core 1.4375 CPU FSB 1.4 Memory 2.25 nForce SPP 1.5 nForce MCP 1.5 HT nForce SPP <-> MCP 1.5 Måtte nok ty til 1.4 volt på CPU FSB jeg og, The Flu, hehe. Endret 17. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) blir jo "opphisset" av dette (på den gode måten ) Gleder meg til å starte selv med dette! (måtte bare nyåret komme så jeg får tid) The-Flu : lyst til å poste bilder av maskinen din? tenker på akkurat samme kjøling som deg og vi har ganske lik hardware.. Hvordan er klaringen mellom kabinettet og og denne kjølingen? står mellom den kjølingen og vannkjøling.. så vi får se.. Har en liten arbeidslogg i i brukerforumet, bare å ta en titt.. Klaringen er bare så vidt, laster opp ett par bilder så du får se. Har byttet kjølere på hk, temp på northbridge sank med 8 grader, MCP økte med 3 grader. Alt i alt er jeg fornøyd, holdt på å bli sprø av den orginale chipset-viften. Synst selv jeg hørte den altfor godt. Er veldig trangt å kjøre SLi i dette kabinettet, alle ledningene ligger å presser på nederste skjermkort. Ikke se på kabelrotet, jeg skal koble alle vfter til hk men mangler 3-pin til 4pin molex adapter. Håper det kommer i posten på onsdag. Så nå må jeg bare kjøre alt direkte fra strømforsyning. Var en god viftestyring på dette hovedkortet, da får jeg stille vifter etter temp å få det litt roligere etter som pc står på i stuen å snurrer stortsett døgnet rundt. Endret 17. desember 2007 av The-Flu Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Fy fan den cpu kjølern er svær!! tenker litt på samme (Noctua NH-U12) eller vann kjøling.. Ser jeg feil eller har du 120 mm vifte i front av kabinettet også? tenker samme tanken der og (har ikke sjekka) men var det noe prob å feste vifta her? "orginalt" var det vel meningen at det skulle kunne festes en vifte bakpå hd racket som skal stå der.. men jeg har å fjærnet dette pga STORT ultra kort som er LANGT så det vil ikke passe langre.. hehe.. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Hehe, er den vifta stor? Hehehe. Lenke til kommentar
zIUx Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 næsj.. Noctuan er fin den.. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 btw, noen av dere med EVGA 680i, har dere fått tilbud fra evga om å bytte til 780i for 80$? e dette et bra tilbud? noe dere blir å benytte dere av evt anbefaler? Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Følgte med ramme til 120mm vifte i front, så det er plug-and-play. Der skal være plass til viften selv med HD-skuffen i. Det tilbudet med å bytte mot et 780i er et veldig godt tilbud, 500kr er en god pris. Synst å ha lest det var kun for amerika? Når jeg får sett litt tester av det nye chipsett så kan jeg vurdere det. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 btw, noen av dere med EVGA 680i, har dere fått tilbud fra evga om å bytte til 780i for 80$? e dette et bra tilbud? noe dere blir å benytte dere av evt anbefaler? 500kr for ett hk som er helt nytt og støtter wolfdale/yorkfield er genialt spør du meg.. Lenke til kommentar
kilik_02 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 gidder ikke lese hele tråden hakke tid, men en venn av meg har et slikt hovedkort han kom ikke lengere i klokkingen p.g.a det ikke er southbirgde kjøling på kortet. blir for varmt rett og slett han kjøpte ny southbrigde kjøler og monterte det. Alt har fungert fint etter det. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Gjelder hele verden etter det eg kan lese.. her har dere link... 58 dager igjen av tilbudet.. vist dette e et så pass godt tilbud så får eg ta å gjøre dette etter jul http://www.evga.com/680iupgrade/ Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Wow, takk for den! Skal definitivt bruke dette tilbudet. Står jo at de gir oss mulighet til å oppgradere til nyere versjoner av kortet også! Men som The Flu sier, må nok lese noen anmeldelser. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Har P5N32-E SLi PLUS selv, og kjører med q6600 på 3ghz med bios 0801. Det funker fint:) har ikke hatt asus siden lillebrutters sin pc mista alle pci enhetene 1 dag over garantien, kammerater sliter med SATA på sine asus. Har selv hatt DFI og gigabyte etc mye, mye high end ikke asus. 1st takler ikke asus biosen. Nr2, ganske snau de settingsa de tilbyr. 3rd supporten liker jeg ikke. men kjøpte ikke EVGA. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Haha. Ok? Sorry at jeg sier dette og høres veldig arrogant ut, men hva var poenget? Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Nå er kortet voltmoddet. Skulle mer til enn 2 strøk da. Fikk mindre vdroop nå ja, 0.013 V +/- 0.004 V. Fornøyd! Nå kan jeg skru litt ned på spenningen her. Har du fått 3.4 GHz stabilt? Hva slags spenning har du den på? (The Flu) Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Tror jeg har fått 3.5 GHz ganske stabilt nå maks 73 grader Tcase ved 23.2 grader romtemp 2 timer Prime95 25.5 Small FFTs. Ahh, mye mindre "fluctuating" med voltmod. Deilig å se en klokk være stabil i Prime og samtidig ikke uventet krasje i spill senere. Screens: Har faktisk opplevd at høyere FSB og lavere multi (8x) er mer klokkevennlig enn lavere FSB og multi på 9x. Oppsettet mitt: System Clocks CPU Multiplier 8x PCIe x16_1 100 PCIe x16_3 100 PCIe x16_2 100 SPP <-> MCP Ref Clock 200 nForce SPP --> nForce MCP 5x nForce SPP <-- nForce MCP 5x CPU Spread Spectrum Disabled HT Spread Spectrum Disabled PCIe Spread Spectrum (SPP) Disabled PCIe Spread Spectrum (MCP) Disabled SATA Spread Spectrum Disabled FSB & Memory Config FSB - Memory Clock Mode Sync Mode FSB (QDR) 1750 MEM (DDR) 875 Memory timing settings Memory timing settings Expert tCL 4 tRCD 4 tRP 4 tRAS 12 Command Per Clock 2T CPU Configuration Limit CPUID MaxVal Disabled Intel SpeedStep Disabled CPU Thermal Control Disabled C1E Enhanced Halt State Disabled Execute Disable Bit Disabled Virtualization Technology Disabled System Voltages CPU Core 1,40625 CPU FSB 1.4 Memory 2.25 nForce SPP 1.4 nForce MCP 1.5 HT nForce SPP <-> MCP 1.4 W00t! 1000. post! :!: Må da få lov til å spamme i min egen tråd! Woo, ny pers redork og! Endret 27. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Hei! Hakke sjekka tråden på lenge, er hjemme nå i julen og på PC-en her har jeg ikke alle bookmarksene mine. Sitter på gamle grom PC-en min nå på gutterommet (den var grom en gang i tiden) Husker ikke 100% hva jeg stilte volten på i bios, men 1.26250v, høres det klokt ut? Blir værtfall 1.24v uten voltdrop i CPU-Z under last. Dette er på 3GHz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå