Gå til innhold

Textbox knyttet opp mot excel

Anbefalte innlegg

Heisan...

Holder på å skal jobbe litt med Visual Basic mot Excel og har da et spm.

Jeg sku ha leget en tekstbox som er knyttet opp mot en bestemt celle i Excel. Slik at det som jeg skriver i textboxen kommer i den cellen jeg ønsker i exceldokumentet mitt.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei..

Bruker Excel 2003 Norsk. Tekstboksen skal være i et form.

Planen er at man skal kunne skrive inn et tall i tekstboksen som blir lim inn/skrevet inn i et exceldokument jeg har laget. I Exceldokumentet brukes disse tallene til å regne ut noe. Summen skal jeg hente ut og lime inn i et worddokument. Har laget koden for å få limt inn tallene i Worddokumentet, men vet ikke hvordan man får tall fra tekstboks i et form inn i ei excelfil. Brukes DAO for å få celler fra excel til word.

Lenke til kommentar

Får bare feilmeldinger..

Gebyberegning.xls heter excelfila mi, den ligger i samme katalog som form'n kjøres fra.

Skal hente info fra Celle D3 og få det inn i tekstboxen.

Hvordan?

Hvis du har en god kode på hvordan man henter fra en celle i excel også.

Skal hente info fra en celle i excel og lime det inn i et word dokument. Hvordan henter man infoen, limingen klarer jeg

Endret av ronny_pe
Lenke til kommentar

Så dette er ikke en userform i selve excelfila nei. Da må jeg vite mye mer enn at den ligger i samme katalog. Hva slags form er det?

Er denne excelfila åpen ? Kjøres dette i det hele tatt i eller med Excel ?

Hva står det på feilmeldingene ? Meldinger er plattformens måte å kommunisere med deg på, ta dem på alvor.

En excelfil kan inneholde hundrevis av regneark, hver med en celle som heter D3. Du må presisere arknavn eller arkindex for at det skal gi mening. Beklager å mase om tilsynelatende pirk, men excelprogrammering er mer enn noe et presisjonearbeid.

Lenke til kommentar

Slik er ståa...

Har et word-dokument. Når jeg åpner dokumentet har jeg lagt til en hurtigtast (F9), ved å trykke på denne kommer man inn i et UserForm. Formen brukes til å velge checkboxer, velger man eks. checkbox "forhåndsvisning" og trykker på en Commandknapp kallt "Start" limes det inn en tekst på et spesiellt bokmerket plassert i word-dokumentet.

Det jeg ønsker å gjøre er å lage en tekstbox som når man skriver inn et tall i boxen eks. "300" og trykker på Start, så skal excelfila "Gebyrberegning.xls" åpnes, tallet 300 skal limes inn i ark "Søkn.Garasje" i celle "H3". Deretter skal det hentes ut informasjon fra samme xl fil samme ark, celle "D3". Det tallet som hentes fra denne cella skal limes inn i word-dokumentet på bokmerket "BRAEnkel" i worddokumentet. Har fått til å hente ut info fra excelfiler ved hjelp av DAO.

Brukte en kode som lignet på denne på command "start"knappen:

If Checkbox3.Value Then

Dim db As DAO.Database

Dim rs As DAO.Recordset

osv... Husker ikke resten.. men finner nok tak i det igjen...

Det jeg trenger mest hjelp til er å få tallet "300" inn i excelfila.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...