fossxplorer Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg har tenkt å chippe motoren hos svenske www.tmchiptuning.com, er det noen som har erfaring eller hørt noe om de?? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Nei :!: Har du bestemt deg for hvilken chip du skal ha? hvor mye gamp? Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Nei :!: Har du bestemt deg for hvilken chip du skal ha? hvor mye gamp? Ja, tmchiptuning.com sier på mail at jeg får 30hester mer og 60Nm, høres vel greit ut? Dette for kun 3000 svenske kr!! Og jeg skal først bytte dysespisser, som heter POWERPLUS 764, fra kermatdi, som vil gi minst 20 hester og 40Nm sies det. Har fått info fra en som alt har bytta dysene på en 90hp TDI, han er storfornøyd og sier det merkes VELDIG godt. Nesten som å chippe sa han. Så jeg vil få 30+20=50hester og 60+40=100Nm mer Dette høres bra ut, eller?? Endret 15. november 2007 av vwlt Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Høres ikke dumt ut. Aldri hørt om og bytte dysespisser før. Skal du gjøre det selv så vær nøye. Bytt evt dysespissene først og så chip. Da blir det opp til svenskene og få den til og gå reint nok til og gå igjennom EU. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Jepp, akkurat det jeg ble fortalt av han fyren som har bytta dyser også, at det må gjøres før chip. OKi, takk.. du tenker på utslipp og sånt? hva måler de? co2 og nox eller noe mer og?? Høres ikke dumt ut. Aldri hørt om og bytte dysespisser før. Skal du gjøre det selv så vær nøye. Bytt evt dysespissene først og så chip. Da blir det opp til svenskene og få den til og gå reint nok til og gå igjennom EU. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Du måler røykgass. Hvor mye sot og dritt det kommer ut. Husker ikke helt hvilke gasser den sjekker. Tror det bare er sot partikler den slår ut på. Man kan omtrent ta røykgassen på øyemål. Skal sjekke opp.... På sugemotor skal ikke røykgassverdien over 2.5 På turbo 3.0 Det vanligste problemet etter chip er at du får pressa motoren opp i fort høyt turtall. Da får du 2`er feil på avreguleringsturtall. Når du måler avgassen på diesel skal gassen holden i bånn (turtallssperra) i gitt tid som vist på maskinen. Dette blir fort litt skummelt når du får tyna diesel brakka opp i 9000 o/min. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Når du måler avgassen på diesel skal gassen holden i bånn (turtallssperra) i gitt tid som vist på maskinen. Dette blir fort litt skummelt når du får tyna diesel brakka opp i 9000 o/min. Dette skjønte jeg ikke. Man holder gassen i bånn en viss tid og måler avgass ?? Og faren med chip er at med gass i bånn kan turturtallet bli høy pga selve chipping og det kan være farlig? Forsto jeg litt nå ? Håper de ruser motor når den er varm på EU kontroll. Ellers blir det ikke sunt for våre dyre biler her i Norge EDIT 16.11: Nå ser det ut som norskbildelesenter skal ha 3500kr for å chippe bilen min...og får da 27hester + 70Nm mer. Det er jo ganske likt det tmchiptuning ville gitt med deres chip...da går jeg heller får nsb...nærmere og lettere ved utslipps prob etc.. Eller hva sier dere? Det er snakk om 1000kr i forskjell fra sveske tmchiptuning og nsb... Endret 16. november 2007 av vwlt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå