Gå til innhold

RiksTV og NRKlisens

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er student og har lyst på RiksTV. Jeg bor på hybel og har TV der, men om jeg da kjøper abonnement må jeg betale NRK-lisens om jeg setter den på mitt navn? Jeg slipper lisensen om jeg setter den på hybelverten eller en av forelderene mine? Og da må en av dem altså vere med på butikken for å registrere seg (eller hva som måtte gjøres) hos dem, eller kan jeg gjøre alt på egen hand?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Reglene sier at boksene skal være i samme hus..

Men de finner ikke ut hvilken sender boksen går mot, så med mindre du får kontroll på besøk så ar det bare og sette på dine foreldre ;)

Må man fortsatt betale lisens ved kjøp av tv da? når det digitale bakkenettet tar helt over, forsvinner muligheten til å ta inn kanaler via vanlig luftantenne (uten dekoder)?

Snakker vi "to" lisenser da? en for dekoder og en for tv? ;)

Lenke til kommentar

Mener det er en stor trad som omhandler NRK lisensen.

Jeg synes det er tull med lisensen, iogmed at en av grunnene er at det skal vaere en statlig og reklamefri kanal. Men na er det ikke mange minuttene siden sist jeg sa sponsorer og sa videre pa NRK. Hvis det skal vaere en kanal som alle har, sann at hele norge kan fa inn samme sendingen, burde det jo ihvertfall ikke vaere betalTV.

Det som ble sagt i den traden var at hvis det tilfeldigvis kommer kontroll, er det ikke vaerre enn a si at man skal betale lisensen. Sa gjor man det et ar, og sa trenger man ikke helt til neste gang det kommer kontroll. :p

Lenke til kommentar

TV-lisens er kjipt å betale. Men sist jeg sjekket var det ikke gratis å produsere radio/TV.

Det som irriterer meg mest er at man ikke kan få lavere avgift som student. Kommer "gledelig" til å betale lisensen om noen år når jeg har fast jobb og alt det der - men sålenge lånekassen ikke øker sine utbetalinger har jeg ikke råd til lisensen...

Men dette var kanskje veldig på siden av denne tråden.

Innlegg #2 og #3 bør vel besvare trådstarter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...