Gå til innhold

skal bygge htpc, hjelp meg meg med innholdet?

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk en ide idag om å bygge HTPC, har rammen liggende fra før av (OCZ 2gb sett), og planlegger å bruke hovedkortet som står i min stasjonære (asus p5w dh deluxe)

tenker ikke å bruke mye penger på dette.

denne skal brukes til først og fremst musikk og film, jeg har ca 130gb musikk som skal ligge på den.

det er viktig at den er veldig stillegående. (muligens det blir noe spilling)

diverse som jeg har tenkt meg:

kabinett: SILVERSTONE SST-LC17 HTPC, Sort (SST-LC17B) 846kr

skjermkort: HiSdigital Radeon HD 2600 PRO 512MB DDR2, HDMI, 815kr

hard-disk: SAMSUNG 400.0GB 7200RPM SATA 16MB 3.5" NoiseGuard 685kr

ram: Ocz Value Pro Pc5400 ddr2 667mhz dc (denne har jeg)

hk: asus p5w dh deluxe med fjernkontroll og wifi (denne har jeg)

dvdrom\brenner: SAMSUNG DVD-ROM 16X BLACK SATA POWERDVD (denne vurderer jeg) har lyst på sata leser, pga vil slippe svære ide ledninger.

cpu: tenker på en c2d e4400,e6300 eller noe, i core2duo iverfall, kan tenke jeg kommer til å spille litt smått.

skjerm: kommer til å bruke min 32" lcd tv.

lydkort: tips? trenger noe som spiller musikk og film noe sinnsykt, dette skal kobles på en harman kardon forrsterker (helst ikke for dyrt)

psu: tips? trenger en psu som er svært stillegående, og ikke trekker for mye strøm, men klarer fint de delene jeg har tenkt?

kjøling: billig og veldig stillegående cpu vifte? trenger ingen fancy ting. en som kjøler bra. har en del 80mm vifter som jeg tror er ganske lydløs

trådløst tastatur: har mx1000 trådløs mus, så trenger et stilrent og bra tastatur, gjerne med en del media baserte valg. (helst ikke noe sinnsyk pris her)

har også lydkabel som fungerer (fra harman kardon til pc) og hdmi kabel fra tv til pc.

Endret av Nessi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva blir budsjettet?

Du trenger;

- PSU

- CPU

- HDD

- Skjermkort

- Kjølere

- DVD-rom

- Kabinett

Lydkort, slipper du å tenke på. Det går helt utmerket å sende lyden med spdif kabel inn til forsterkeren din. Blir minst mulig signaltap, billigere blir det også ;)

Lenke til kommentar

budsjettet er ikke stort, men tror dama og jeg skal spleise.

kan muligens gå ned til hd2400xt? koster 600 og noe, er det mye effekt tap på hd2400xt og hd2600pro som jeg tenkte?

hdd,400gb som jeg tenke er jeg fornøyd med, håper den er stillegående.

psu, bare en som klarer alt dette fint, og ikke bråker.

kabinett, er fornøyd med det jeg fant, men er ganske stort :|

kjøler: en som kjøler bra og er billig

cpu: en core2duo, billig en.

dvdrommen blir en svart veldig billig, muligens samsung sata.

Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Her er det forslag! ;)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=59009

- PSU: Lydløs NorthQ 400W med 2års garanti

- CPU: C2D E4500, holder i massevis til HTPC. Kan også klokkes lett om du ønsker det. BlueOrb CPU kjøler bruker jeg selv med artic silver kjølepasta. Har lest at dette er en CPU som er lett å klokke.

- Skjermkort: HD 2600 pro 512mb, ganske god skjermkort til HTPC. Støtter blant annet HW-Acc av HD-materiale.

Koster rundt 4000kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...