Gå til innhold

AMD lanserer RV670


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rart at han ikke klarte å overklokke med mer enn 85 mhz? Not really :p

 

http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/new...k-radeon-hd3870

 

En bios-update fikser det problemet ;)

 

 

dette er nok gort veldi bevist fra ATI for og ta rotta på nvidia med tanke på effekt, og faktisk vise at de klarer og lage fine "grønne kort" for dette har de slitt med

 

men som du sier, biosflash er tingen. ser nok "værre" bioser enn dette om noen uker. som et exempel finnest det 2900pro bioser som gir 1150 på core :thumbup:

Lenke til kommentar

Se der ja, nå er det frem med gledespilsen. :wee:

 

Crossfire ser ut til å være betydelig mer effektivt enn SLI og dermed gi Crossfire på en meget solid plassering. At Crossfire fungerer på X38 brikkesett (noe ikke SLI gjør) er også en stor fordel siden det brikkesettet er mer populært, mer overklokkbart og gir mindre varme enn nforce 680i. Dvs. at Crossfire trolig vil trekke det lengste strået om kundene som vil ha to skjermkort.

Lenke til kommentar
Crossfire ser ut til å være betydelig mer effektivt enn SLI og dermed gi Crossfire på en meget solid plassering. At Crossfire fungerer på X38 brikkesett (noe ikke SLI gjør) er også en stor fordel siden det brikkesettet er mer populært, mer overklokkbart og gir mindre varme enn nforce 680i. Dvs. at Crossfire trolig vil trekke det lengste strået om kundene som vil ha to skjermkort.

 

Fikk "litt" hjelp av Stoolman i løpet av helgen og fikk oppdatert maskinen (se signatur). Fungerer som en drøm og er kanskje det mest stabile jeg noen gang har hatt. Kjører CPU standard på 4,6 og skjermkortene går standard på 850 (kjerne) og 1200 (minnet) (skjermkortene flashet med ny bios). RAMen humper av gårde på rundt 1700 på 7-6-5-14 på 2,1 volt (enn så lenge).

 

Kan vanskelig se noen annen løsning enn CF dersom man ønsker 2 skjermkort i dag. Har tidligere hatt 680i brikkesettet (EVGA) og et mer problemfylt MOBO skal man lete lenge etter. Er fryktelig rart at Nvidia som hadde slik suksess med nforce 3 / 4 / 5 (og som jeg vurderer som kanskje det beste jeg har hatt noensinne) klarer å lage slik ræl som 680i. Helt uforståelig!

 

For de som seriøst vurderer Sli så anbefaler jeg dere å ta en tur innom EVGA sine hjemmesider (forumdelen) og også på XS og let etter tilbakemeldinger / problemstillinger / klager forbundet med 680i hovedkortene. Kan garantere at du vil få opp en liste lang som et vondt år. Er også en del tråder på 680i og det nye 780i vedrørende kompatibilitet med nye Intel CPUer og diskusjonene raser frem og tilbake (slik det ofte har lett for på slike fora... ). I mine øyne er dette en problemfylt vei å fare.

 

Men det er jo bare min oppfatning.

Lenke til kommentar

Vi ser nok effekten av den gamle avtalen mellom Intel og ATI ennå, det medfører nok at Intel fremdeles har kunnskap til å lage god crossfire implementasjon. Og i og med at Intel lager meget gode brikkesett til sine egne CPU-er så er svaret nesten gitt.

 

Tror nok nVidia må gjøre noe tilsvarende skal de oppnå samme kvalitet og stabilitet, en avtale som gir Intel mulighet til å implementere SLI i sine brikkesett.

 

Men det har ikke vært noen økonomiske grunner til dette, i og med at nVidia har dominert ytelsestronen de siste årene. Men klare ATI å få ut så gode løsninger i prisklassen 1500 - 2000 kr som de har klart nå, da er Crossfire et meget interessant alternativ som også er kostnadseffektivt.

Lenke til kommentar
Vi ser nok effekten av den gamle avtalen mellom Intel og ATI ennå, det medfører nok at Intel fremdeles har kunnskap til å lage god crossfire implementasjon. Og i og med at Intel lager meget gode brikkesett til sine egne CPU-er så er svaret nesten gitt.

 

Problemet er vel heller at SLi er proprietært, mens crossfire er åpent. Derfor alle kan lage crossfire-støtte på sine hovedkort om de vil, mot nvidia som kun har det på sine egne chipset.

Lenke til kommentar
Vi ser nok effekten av den gamle avtalen mellom Intel og ATI ennå, det medfører nok at Intel fremdeles har kunnskap til å lage god crossfire implementasjon. Og i og med at Intel lager meget gode brikkesett til sine egne CPU-er så er svaret nesten gitt.

 

Problemet er vel heller at SLi er proprietært, mens crossfire er åpent. Derfor alle kan lage crossfire-støtte på sine hovedkort om de vil, mot nvidia som kun har det på sine egne chipset.

 

Du har et poeng som jeg burde tatt med. Men det er ikke tvil om at den opprinnelige avtalen bygde opp kompetanse hos Intel som gjør det langt mer effektivt å vedlikeholde støtten for crossfire på en god måte. Og proprietært/åpent spiller ikke nødvendigvis så stor rolle hos store kommersielle aktører. Her er mest hvilken løsning som er best kommersielt.

 

Dersom Intel mente at de kunne tjene mere penger på å lage SLI-løsninger, tenker jeg de enkelt hadde fått til en avtale med nVidia.

Lenke til kommentar

Se der ja, nå er det frem med gledespilsen. :wee:

 

Crossfire ser ut til å være betydelig mer effektivt enn SLI og dermed gi Crossfire på en meget solid plassering. At Crossfire fungerer på X38 brikkesett (noe ikke SLI gjør) er også en stor fordel siden det brikkesettet er mer populært, mer overklokkbart og gir mindre varme enn nforce 680i. Dvs. at Crossfire trolig vil trekke det lengste strået om kundene som vil ha to skjermkort.

Hmm kanskje jeg skal våge meg på hd3870@cfire siden jeg har et P35 16/4 HK og det ikke ble et GTX kort på meg alikevel. Da slipper jeg også å bytte HK med det første.

 

Vet vi noe om Intel ønsker å strupe crossfire støtte for å hemme AMD?

Tviler på at det skjer med det første, selv om Intel skulle få SLi-lisens.

Det er ikke lovlig å skape kunstige hindringer som hemmer konkuransen, derimot kan de nekte å lage støtte for cfire.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tja........ Gledespils og gledespils.......

 

Er meget spent på hva 3870 x 4 i cfx can gjøre, evt 3870 x2 x 2. Leste at blant annet neste utgave av chrysis, går for filmrealisme og det kommer nok flere spill med bortimot filmrealisme.

 

Oppløsninger på skjerm går opp, 20 - 24 " vanlig på gutterommet....... 32 - 50" for gubben i stua. Skal litt til å dra spill i oppløsninger på hd tv nivå.

 

Så kan cfx (4 (8) gpu)) i cfx gi AMD et ess i ermet i forhold til Intel...... eller blir phenom flaskehalsen. Har lest opp til 3,3 ganger ytelse i cfx.

 

Her blir også spørsmålet vil tri SLI kunne konkurere...... og eventult om c2q tildels overlegne prossorkraft kan kompensere for mangel på cfx.

 

Vil bli interessant å se beste AMD konfigurerte system vs beste Intel konfigurete system over nyåret. Vil Intel bottelneck på GPU........ og AMD bottelneck på cpu. Regner med at 8 cpu core og 8 gpu core blir AMDs entusiastplattform.

 

I så måte var testen av anantech av barcelone og hvor bra barcelona takler skalering med mange tråder..... hvorvidt dette kan gi effekt for desktop..----

 

Ja det vet vi mer om i neste episode......

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Leste at blant annet neste utgave av chrysis, går for filmrealisme og det kommer nok flere spill med bortimot filmrealisme.

Filmrealisme er et moteord som har gått igjen i grafikkbransjen over 10 år. Selv den gangen påsto markedsføringen at man fikk nært filmrealisme bare man betalte nok penger. Grafikken har riktignok bedret seg gjennom årene men det er neppe fare for at folk forveksler dataspill med film med det første.

Lenke til kommentar
Leste at blant annet neste utgave av chrysis, går for filmrealisme og det kommer nok flere spill med bortimot filmrealisme.

Filmrealisme er et moteord som har gått igjen i grafikkbransjen over 10 år. Selv den gangen påsto markedsføringen at man fikk nært filmrealisme bare man betalte nok penger. Grafikken har riktignok bedret seg gjennom årene men det er neppe fare for at folk forveksler dataspill med film med det første.

 

Har faktisk et gammelt dataspill, "Under a Killing Moon", som på enkelte områder er like filmrealistisk som en del av dagens spill. Spillet var faktisk laget for Win 3.11/Windows 95 (dvs det starter opp for seg selv, så det kan startes rett fra DOS). Kjøpte det i 96 og det var den gang på 4 stk CD-er.

Lenke til kommentar
Leste at blant annet neste utgave av chrysis, går for filmrealisme og det kommer nok flere spill med bortimot filmrealisme.

Filmrealisme er et moteord som har gått igjen i grafikkbransjen over 10 år. Selv den gangen påsto markedsføringen at man fikk nært filmrealisme bare man betalte nok penger. Grafikken har riktignok bedret seg gjennom årene men det er neppe fare for at folk forveksler dataspill med film med det første.

 

 

Vet nå ikke helt........ allerede i fjor var jeg på en julefilm, tog til nordpolen eller noe slikt........ selve filmen var pokkerns så realistisk med datanimerte "menesker" og spill med slik grafikk kommer nok når tekniske løsninger finnes for det.

 

Vi får neppe oppleve en slik grafikkrevulasjon ala da amiga kom igjen......... men multi cpu + multi gpu..... og den enorme regnekraften en hight end pc kan gi, skulle åpne for mulighter som ikke var der for et til 2 år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...