Blib Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Tenkte jeg skulle installere de to ovennevnte OSene, men jeg lurer på hva jeg bør installere først for å få bootmenyen til å fungere skikkelig og hva som vil blie best (OG gjerne hvorfor). Takker Tor S Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Det er nok lurest å installere WinXP først. Grunnen til det er at XPs bootloader ikke booter andre systemer enn windows, og hvis du installerer xp etter mdk vil xps bootloader overskrive mandrakes. Hvis du installerer Xp først og så mdk, vil mandrakes bootloader automatisk finne XP-partisjonen og gi deg mulighet til å boote den ved oppstart... Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Jeg installerte XP først. I installasjonen til Mandrake kommer du til et steg der du kan velge hvilket OS som skal boote by default. Lenke til kommentar
solaman Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Installer XP først. Kjører med samme oppsett sjølv, Mandrake 9.0 og XP prof. Har prøvd å installere Microsoft Me på bærbar der Mandrake allerede var installert men fekk ikkje starta Me. Microsoft sine OS må nok installerast først. Med LILO grafisk boot loader kan du sjølv velge kva OS som skal boote først. Lilo er veldig grei å bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå