1915 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 jeg skulle installere ubuntu 7.10 på denne PC-en:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331304 jeg boota plata den sjekka hardware og skal fortsette. men så blir bare skjermen svart. så lat jeg den bare stå for å se om det skjedde noe. etter en time gadd jeg ikke vente mere for det skjedde ikke. hvordan skal jeg få det installert ? var live cda jeg brukte. noen som har download link til den cda som ikke er live cd ? ubuntu 7.10 Lenke til kommentar
ChristianHL Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Link til de forskjellige CD'ene ligger vel i den øverste tråden? (sticky) Den som heter "Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon" Der finner du alle. Jeg hadde samme problem som deg når jeg installerte, men det viste seg å skyldes feilbrenning. Du kan sjekke om alle filene på CD-en du installerer fra er inntakte ved å trykke "check cd integrity" eller noe i den duren når du booter fra den. (istede for å starte Ubuntu med en gang) Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 nå har jeg fått installert ubuntu på laptopen men når jeg starter PC-en så kommer boot screen til ubuntu og når den er borte så blir skjermen bare svart. jeg tror det er nvidia driverne som må bli installert. men hvordan får jeg installert dem ? Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 På min pc blir alt svart under boot, og jeg er nødt til å trykke "Alt + F2" for at den skal boote, kanskej det samme problemet du har? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 det funket ikke ;/ Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Skjedde det ingenting? eller fikk du opp en terminal? EDIT: Terminal er tekstbasert styring, lignende dos vindu. In case du ikke visste det. Endret 15. november 2007 av Ozwald Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 vet men fikk det ikke til å funke Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 For hvis du får opp en terminal, kan du skrive: startx og se om noe skjer. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 jeg kommer jo ikke inn i ubuntu. er jo det som er problemet. får jo ikke åpnet noe terminal da Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Terminal får du ved å trykke Ctrl + Alt + F2, det grafiske du ser/ikke ser er bare et produkt av tekstbasert programvare. " boot screen til ubuntu og når den er borte så blir skjermen bare svart." Siden du ser et bilde av Ubuntu, betyr det at tekst er prossesert til å vise et bilde og du har tilgang til terminalen. Når skjermen blir svart trykker du "Ctrl + Alt+F2", da skal det komme opp grå tekst. Hvis dette ikke kommer opp, har det nok ikke noe med skjermdriverene å gjøre. EDIT: Må virkelig beklage, Ctrl + Alt + F2 er det jo selfølgelig. Endret 15. november 2007 av Ozwald Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 det kommer ikke opp noe når jeg trykker alt + f12 etter at skjermen blir svart. ;S hva er det da ? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 baah. allright. skal prøve igjen Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Ctrl + Alt + F2 det funket heller ikke ;/ Lenke til kommentar
Del Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg har oppdatert server guiden ovenfor til å dekke ditt tilfelle. Du finner det i det skjulte området i punkt 1.3. Kortversjon: start i recovery modus, og installer nvidia/ati driver med envy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå