Gå til innhold

Hjelp; sliter med kjøling av 8800 GT i SLI! Tips?

Trancton

Anbefalte innlegg

Har to 8800 GT i SLI som sliter med at de (er vel strengt tatt det nederste av dem) som blir for varmt og skaper artifacts i spill. jeg får seff unngptt problemet med å kjøre samtlige kabinettvifter (4 x 120 mm) på flat pedal og fyrer i gang viften på GPU'en til 100% (Rivetuner), men det skaper nok støy til at jeg burde henge opp nabovarsel. Jeg har forresten et Antec P182 SE kabinett, så dersom andre der ute har det samme kabinettet og samme oppsett med skjermkort hører jeg gjerne fra dere om hvordan dere har fått løst problemet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor har du plassert viftene? Vis du fjerner øverste harddiskskuff så kan du feste en vifte der som blåser rett på skjermkort.

Du behøver ikke fjerne skuffen for å bruke vifte der. Det er plass nok.

Jeg har montert vifte der og satt tilbake skuffen. Den er litt vrien å få ut og inn men det går.

Du må bende forsiktig på hendelen som stikker ut og dra litt til siden og frem. Da kommer den.

mvh bjørn r

Lenke til kommentar
Hvor har du plassert viftene? Vis du fjerner øverste harddiskskuff så kan du feste en vifte der som blåser rett på skjermkort.

Du behøver ikke fjerne skuffen for å bruke vifte der. Det er plass nok.

Jeg har montert vifte der og satt tilbake skuffen. Den er litt vrien å få ut og inn men det går.

Du må bende forsiktig på hendelen som stikker ut og dra litt til siden og frem. Da kommer den.

mvh bjørn r

Jeg vet at det går, men det er såpass trangt der og jeg vet ikke om GT kortene er lengre enn GTS kortene.

Lenke til kommentar

1-slot kjøleren så ut som en fin løsning =)

Men som nevnt over, Thermalright kjøleren "Supports SLI configurations".

Bestilte en sånn en selv nå... før fantes det bare GTX versjonen, så jeg visste ikke om denne oppdaterte HS-03 PLUS før nå!

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...