Gå til innhold

Hp pavilion dv9687 erfaringer


jokkeS

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Har akkurat anskaffet denne maskinen og synes til nå den er veldig bra. Mye minne (4096), rask prosessor 2,2 ghz, bra harddisk plass (2x160 gb) hddvd spiller osv. Har bare prøvd ett spill til nå (Command and conquer 3) dette fungerer prikkfritt. Mitt førsteinntrykk er veldig bra, men har ikke rukket å teste maskinen alt for mye enda.

Lenke til kommentar

Har samme maskinen, hatt den snart en uke. Storfornøyd annet enn installasjon av Vista! Image filen var skadet så hele ente raskt i bluescreen tildlig under installering av systemet! Men etter brent ut recovery cd fra ennen lik maskin har alt vært kjempebra:) Bare prøvd WC3 og F.E.A.R. Ikke noe problemer med noen av de F.E.A.R lagger litt med ganske bra oppløsning. Ikke hatt noe problem ellers med maskinen. Gleder meg bare til å teste HDMI utgangen:)

 

Installerer driver med .sys filene må du i enhetsbehandling så finne den tingen du skal installerer driveren til. Så starte søk, så finner du hvilken mappe den skal søke etter drivere så går alt selv etter det:)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Er også veldig fornøyd med denne maskina. Eneste jeg hater med den er Vista. Alt går lynkjapt, men å surfe med den er ett mareritt. tidsavbrudd og lagging hele tiden og det går seint å laste ned ting. For ikke å snakke om visse programmer som jeg ikke får lagt til i det hele tatt :( Kunne tenkt meg å prøvd en annen verson av Vista å sett om det blir bedre. Det som er på den fra butikk er Home Premium. Hvilken er den beste Vista-versonen? Er det helt utelukket å få XP på den? Jeg tror faktisk jeg foretrekker nyeste verson av XP altså. Men får man ikke tak i drivere er det jo ikke noe å gjøre med.....

 

Her om dagen skulle jeg prøve HDDVD på den å som det ofte gjør måtte det en del jobbing til for å klare det. Softwaren som allerede var på maskina var jo helt bedriten. Fant til slutt ut at å laste ned siste verson av PowerDVD måtte være en god ide.....og det var det. Kanonbilde til en pc å være. Skal ikke sutre. Som jeg ser ovenfor her så hadde du problem med lyden gjennom HDMI. Skal sjekke ut litt av det for jeg kan ikke huske hvordan det var når jeg sjekka spilleren. Jeg kobla opp alt før med HDMI og vanlig phono med minijack til forsterker å det funka helt knall. For å få fullt utbytte av HD lyden må man ha reciver som støtter disse formatene uansett. Mulig derfor det ikke ble lyd i tv'n din men kun på maskina som støtter HD lyd :) Ikke vet jeg.

 

Håper noen kan svare meg med tanke på Vista problemet mitt. Ville blitt takknemlig :)

Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer med å koble HP9687 til en HDTV med HDMI-kabel. Trodde jeg skulle få med lyd også via HDMI, men har ikke lykkes med det :( Noen som har noen tips?

 

 

Jeg har nå sjekket dette å alt fungerer som det skal hos meg så det er mulig det kanskje bare er en innstilling hos deg :) Men i dag fikk jeg ikke kjørt lyd gjennom hodetelefonutgangene av en eller annen merkelig grunn....hehe

Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer med å koble HP9687 til en HDTV med HDMI-kabel. Trodde jeg skulle få med lyd også via HDMI, men har ikke lykkes med det :( Noen som har noen tips?

 

 

Jeg har nå sjekket dette å alt fungerer som det skal hos meg så det er mulig det kanskje bare er en innstilling hos deg :) Men i dag fikk jeg ikke kjørt lyd gjennom hodetelefonutgangene av en eller annen merkelig grunn....hehe

 

Takk, Chris. Da ble jeg inspirert til å gjøre et nytt forsøk. Hadde fått med meg at jeg måtte inn i kontrollpanel>maskinvare og lyd>lyd og endre fra "høyttaler" til "Realtek Digital Output". Lyden fra TV-sendinger henter jeg imidlertid direkte fra dekoder/PVR og DVD lyd direkte mellom TV og hjemmekinoanlegget (via HDMI). D.v.s jeg benytter ikke lyd ut på TV-høytalerne (volum er satt til 0) - Denne oppkoblingen ga ingen lyd fra PC koblet til TV via HDMI - og det er kanskje logisk. - Men, lyd gjennom TV-høytalerne fikk jeg også :) - når jeg bare kom på at det kunne være lurt å teste dette (og fikk skrudd opp volumet) :blush:

 

Kan ditt problem med manglende lyd på hodetelefonutgangene skyldes at du ikke har tilbakestilt til "Høytalere"i kontrollpanelet etter at du testet mot TV-en?

 

Trives stadig bedre med min HP9687, men noen utfordringer skal det være. Derfor er det fint at vi kan utveksle erfaringer på dette forumet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe...hadde glemt å tilbakestille ja :) Er ikke så lett å huske alt alltid :p Bra det ordna seg 60pluss :)

 

Er det noen av dere som har problem med å legge inn flash player på vista home basic? Jeg har prøvd så mange ganger nå at jeg gir opp. Å denne trenger jeg jo for å surfe på 95% av alle sider for å få opp alt :(

Lenke til kommentar

Men man mister ikke noen av de viktige tingene? for mitt vedkommende så trenger jeg ikke stort annet enn skjermkort, lydkort, HD-rom, tråløst nettverk og bluetooth.

 

Finner jeg dette tror jeg rett å slett jeg kommer til å legge inn siste verson av XP asså :)

 

For denne Vista home basic dritten som jeg har nå er helt umulig.

 

Mulig jeg kunne prøvd en vistaverson som er bedre men her aner jeg ikke hvilken som er best. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...