tomsi42 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Gratulerer med nytt utstyr. Lock knappen kan du la stå i off. Er beregnet som transport-lås. Solskjermen er for å skjerme mot sol og andre sterke lyskilder - er for å dempe strølys - slik som du hadde på vinterbildene. Men er uegnet når du bruker den innebygde blitzen - da får du mørke felt nederst i bildet. Det stemmer at du bør blende ned når det er lyst - 5.6 til 8 er det området objektivet har best ytelse. Jeg bruker Av modus veldig mye, da justerer jeg blenderen med hjulet og kameraet stiller inn lukkertid for meg (men det vet du sikkert). Eneste untak er når jeg tar blitzbilder; da bruker jeg P eller M; avhengig av dagsformen. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Takk, takk, fine råd det der...men ser det er et langt lerret å bleke for en nybegynner. Kommer sikkert inn og spør om råd ja, for det er mye bra å lære på dette forumet. RandiA PS. Glemte å spørre: Hva gjør man egentlig med det Kit-objektivet som man kjøpte med kameraet? Er det andre som kan ha nytte av det? Eller bare å stue bort? Det nye må da være mer solid, eller? Endret 16. november 2007 av RandiA Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Der ble jeg lettet, Randi. Jeg leste tråden for første gang nå, og ble et øyeblikk litt bekymret for at du skulle finne det monsteret av en langzoom interessant, men du ble heldigvis trygt geleidet i havn av Tom. Grattis med et nytt objektiv i sekken. Du begynner å få en seriøs fotobag til ditt behov. Veldig riktige valg til nå. Kom deg ut og ta bilder nå, jente! Endret 16. november 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Der ble jeg lettet, Randi. Jeg leste tråden for første gang nå, og ble et øyeblikk litt bekymret for at du skulle finne det monsteret av en langzoom interessant, men du ble heldigvis trygt geleidet i havn av Tom. Grattis med et nytt objektiv i sekken. Du begynner å få en seriøs fotobag til ditt behov. Veldig riktige valg til nå. Kom deg ut og ta bilder nå, jente! Takk skal dere ha, gutter...dere er riktig flinke til å hjelpe en gammel dame :!: har ikke "sett" deg på en stund, så jeg måtte nøye meg med Tom ...men han ga god hjelp han også. RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå