Fritz0r Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Flere nyheter fra LA Auto Show, nå fra Hyundai. Concept Genesis Coupe Motor valg: 4 cyllinder med turbo (ca. 150-180 hester) og 3.2L V6, 300 hesters 3.8L V6 med turbo og monsteret, 375 hesters V8(ikke bekreftet). Driv systemet er av FR layout, og bilen blir bare levert med bakhjuls trekk. 6 speed auto kasse. Basert på Genesis platformen som vil være ved siden av Tiburon. Hyundais mål for dette har vært BMW E46 M3. Produksjons modellen skal vises frem New York Auto Show til neste vår (09?). **17.12.2007: Hyundai har bekreftet at det skal komme en 4 cylindret turbo motor, noe som vil få bilen til og virke mere sporty. Motoren blir utviklet av Hyundai, Mitsubishi og Chrysler, eller Global Engine Manufacturing Alliance som sammareidet kalles, og motoren blir nok og se i flere biler ut over årene. V6eren skal leveres både som NA og turbo basert, og foreløpig virker det og som om det kommer en V8 option. Bilen er observert i det ville -> http://carscoop.blogspot.com/2007/11/hyund...show-debut.html **21.03.2008: New York ble stedet der denne bilen ble offisielt vist frem, og som vi ser av bildene, er det noen forrandringer fra conceptet. Den blir og finne i 3 utgaver: GS - med 2,0L turbomatet motor på 223 hester, manuel 6 stegs kasse eller 5 stegs autokasse. GT - får 3.8L V6 med opp til 310 hester, manuel 6 stegs kasse. SE - får friheten til og velge mellom motorene over, fritt valg av girkasse, Brembo bremser som standard. Det sies at bilen er klar for salg neste år, ingen pris er kjent i skrivende stund. Video fra Genesis premieren: Se filmen hos Youtube **Oppdatering 21.03.2008 Da har noen sluppet katta ut av sekken, denne bilen skal være med i "The fast and the furious 4", med Nissan GT-R, sammen med Paul Walker og Vin Disel. mere info: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=928151 **Oppdatering 08.09.2008 HKS skal nå vise frem en tolkning av hva en kan gjøre med Genesis Coupe på SEMA. Bilen er en 2.0 liter, og HKS har alleredet utvikklet masse morrosaker til bilen som blir vist frem på SEMA. HKS GT Turbo kit HKS interne motor deler HKS Limited Edition turbo eksos annlegg HKS Super Mega Flow luft inntak HKS Motor styring og sist, men ikke minst: HKS Hipermax III fullt justerbare dempere. Externt får bilen fullt bodykitt, og med dette håper Hyundai at flere unge vil kjøpe deres nye bil. Hyundai Concept Genesis Coupe 2010: Hyundai Genesis Coupe 2010 [ferdig versjon]: HKS Hyundai Genesis Coupe 2010 [sEMA edition] Kilde, press release og flere bilder: http://www.thetorquereport.com/2007/11/la_..._concept_g.html **Kilder for siste oppdatering (04.12.07) http://www.egmcartech.com/2007/12/04/hyund...nd-confirms-v8/ http://www.thetorquereport.com/2007/12/hyu...genesis_em.html **Kilde for oppdatering (17.12.2007) http://www.thetorquereport.com/2007/12/hyu...urbo_optio.html **Kilde for oppdatering (21.03.2008) http://www.thetorquereport.com/2008/03/201..._coupe_fin.html **Kilde for oppdatering (08.09.2008) http://www.worldcarfans.com/9080904.004/hk...-coupe-for-sema Endret 8. september 2008 av Fritz0r Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Artikkel oppdatert. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Artikkel oppdatert. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Artikkel oppdatert. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Artikkel oppdatert. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Artikkel oppdatert, med info om "The Fast and the furious 4". Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Skjønner ikke hvorfor Hyundai til stadighet skal ødelegge nedre del av fronten på Coupe'ene... I likhet med Coupe 2003 ser "rillene" i fronten helt teit ut. Det merkelige er at de fikset det i 2005-faceliften, men ødelagte det igjen i 2007, og fortsetter tydeligvis nå. Dessuten burde virkelig Hyundai bytte logo. For det første er den direkte stygg og kjip, og for det andre så har jeg inntrykk av at Hyundai har forandret seg såpass mye (til det bedre) de siste årene at det negative ryktet folk forbinder med logoen er ufortjent. Uansett, denne ser vi vel neppe noe til i Norge, pga for høye avgifter. Endret 21. mars 2008 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Nja...2.0L 4 sylinder saken tror jeg kommer, og noen kommer garantert til og privat importere den andre. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Nja...2.0L 4 sylinder saken tror jeg kommer, og noen kommer garantert til og privat importere den andre. Vi snakker nok spesialbestilling, eller privatimport uansett - en kjapp sjekk på toll.no viser at det vil koste over 260 000kr bare i avgifter for 2.0l-en. Uten å vite prisen på bilen, vil jeg tippe at den kommer til å koste nærmere 200 000 inkludert moms ($30 000+), så totalt blir det nærmere en halv million.. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Viste Norge var dyrt...men så forbanna dyrt?? Dette er snakk om en 2.0L, 4 sylindra motor....LOL.... Nok en grunn til og flytte ut av landet for.. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Artikkelen er oppdatert, HKS info lagt til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå