ostring1 Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Nautique - Sikker på at du ikke er sønnen min? Du synes jeg bør velge den ja... :!: Jeg likte det hovedkortet! Vi tar det! Hva med ram'en Olarg? Er den bedre siden du velger en dyrere? Det eneste problemet nå er at jeg også liker denne maskinen. Kanskje han kan få min gamle isteden? Tviler på at kona lar meg kjøpe denne Men Sondre har fortjent denne! Går med avisen i regn og snø... Flink gutt!! Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Den RAM en er av veldig god kvalitet. Mye betre enn kingston RAMen. Gå for GeIL ramen! Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Ram'n er av god kvalitet ja Har selv bygd en pc med slik ram : ) Si gratulerer til Sondre da : D Kjempe stas med første selv-bygde pc, er det det? Da kan du skryte av at PC-en din er dobbelt så bra som det kompisene dine sine elkjøp PC-er til 11 tusen er Se f.eks på denne :!: Endret 20. november 2007 av Nautique Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ser de har listet opp Google Toolbar som medfølgende programvare.. dette er jo bare knall! gå for den istedet. Uff... så mye tid som går med på å avinstallere alt det pisset som kommer med maskinene når vi får dem nye på jobb. Får vel snart gratulere med ny pc da Lenke til kommentar
ostring1 Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Det ser ut til av vi har en vinner! https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=59373 Jeg la inn et rimelig tastatur, mus må han finne selv (det er jo et personlig valg :-)) Dette blir Sondre sin første skikkelige PC, og han skal bygge den selv. Det han har hatt er arve maskiner som ikke kunne brukes til noe serlig... Han gleder seg til jul! :-) Tusen takk for all hjelp! Det er litt ironisk at ingen av komponentene jeg satte opp til å begynne med er i dette oppsettet :-) Edit - Skrivefeil :-) Endret 21. november 2007 av ostring1 Lenke til kommentar
Olarg Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Kan være lurt og legge til en anti-statisk fot/håndledds-lenke når du bestiller. Det koster nesten ingen ting og statisk elektrisitet er en reell fare ved selvbygg. Ser ut som du får ekstremt mye for penga med det oppsettet (det gleder meg å se at du valgte 500GB'en, 1,46kr/GB ). Ellers er det vel bare å ønske lykke til. Lenke til kommentar
ostring1 Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Jeg valgte den store disken fordi det er den jeg ville ha kjøpt :-) Om en stund kjøper han nok en Raptor til operativsystem disk, og da er det ikke noe poeng i å ha en halvstor disk... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Les noen tester om raptor før dere kjøper den. Den bråker mye og koster mye. Jeg vurderte faktiskt raptor her for en stund siden, men tror jeg går for 2x Samsung 320gb disker istedet, som jeg kjører i raid 0. Men som sagt, les noen tester og finn ut om det er verdt det Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg ville absolutt ikke anbefale raptor. Støy, varme, og mye kroner per gb. De nye store diskene på 750GB og opp yter tilstrekkelig godt til at å forsvare en raptor blir vanskelig. http://www23.tomshardware.com/storage.html...39&chart=49 Som du ser har Toms Hardware ranket diskene etter mange ting, du velger selv hva du vil ta utgangspunk i. Jeg har her brukt performance/pris, og som dere ser finner ikke jeg grunnlag for å velge en raptor. En godt partisjonert 750GB'er vil gi mer for pengene. Har selv to 750GB'ere og er mer enn godt fornøyd med ytelse og støynivå. Lenke til kommentar
ostring1 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) PC-en er nå satt sammen, operativsystem + noen spill er på plass, nå er alt klart til jul :-) Tusen takk, alle sammen! Dere har hjulpet meg til å bygge en SUPER PC! Og dere har gjort en 13 åring VELDIG lykkelig (om 2 dager :-)) God Jul og Godt Nytt år til dere!!! Tusen takk for all hjelp! Edit trykk FEIL :-))) Endret 22. desember 2007 av ostring1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå