gungne Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Lurer på om noen vet hvorfor jeg bare får lagre i BMP-format. Jeg boikotter bmp og må inn i Opera hver gang jeg skal lagre et bilde fra internett. Noen som vet om det er noen innstillinger i IE eller lignede som jeg kan stille på for å få lagre bilder i originalformat (slik det ligger på nettet)? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 noen ganger gjør min IE det samme.... tror det er en nasty, liten bug.... Liker det IKKE Lenke til kommentar
tKila Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 slett temp og/eller historie (eller hva det heter på norsk) "Temporary Internet Files" og "History" under "Internet Options". Det bør fikse det! Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 det er fordi det som vises er bmp-bilder.. server-side blabla, husker ikke hva det heter men mange php-gjestebokscript gjør dette.. (tar et jpg bilde sammen med php og evt sql kode, kjører det gjennom "php-maskinen" og leverer det ut som en ferdig html-side med punktgrafikk.. correct me if im wrong Lenke til kommentar
gungne Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Nja. Når jeg høyreklikker på de aktuelle bildene viser informasjonen riktig format. Dessuten får jeg jo lagret med riktig format i Opera. Derfor er jeg rimelig sikker på at det ikke er noe serverside-script. Dette med å slette alle filene funket forøvrig bra. Er det noen som har noen forklaring på dette? Alt fungerer slik jeg liker det nå :-) Lenke til kommentar
tKila Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Nja. Når jeg høyreklikker på de aktuelle bildene viser informasjonen riktig format. Dessuten får jeg jo lagret med riktig format i Opera. Derfor er jeg rimelig sikker på at det ikke er noe serverside-script. Prøvde du det jeg sa. (Eller prøvde å si..) ? Lenke til kommentar
gungne Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Her gikk det litt hurrameirundt.. Joda, det funka altså. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
gungne Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Nå er den allerede tilbake på bmp-format (tok en liten test). Dette kan da ikke være riktig!?! Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 det er fordi det som vises er bmp-bilder.. server-side blabla, husker ikke hva det heter men mange php-gjestebokscript gjør dette.. (tar et jpg bilde sammen med php og evt sql kode, kjører det gjennom "php-maskinen" og leverer det ut som en ferdig html-side med punktgrafikk.. correct me if im wrong Har opplevd det der en del, men skriver du direkte linken til bildet, eller høyreklikker på linken til bildet, kan du allikevel lagre som JPG. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Det er riktig som tKila sier. Det er en bug i IE, når cache blir for stor så skjer dette. For permanent løsning, sett størrelsen på "Temporary Internet files folder" ned til 25MB. Lenke til kommentar
gungne Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Har opplevd det der en del, men skriver du direkte linken til bildet, eller høyreklikker på linken til bildet, kan du allikevel lagre som JPG. Det der stemmer ikke. Jeg høyreklikker alltid når jeg skal lagre bildene - likevel kommer automatisk formatet bmp opp. - gungne, som husker at det ikke var slik før... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Gjør som hårek sier, sett IE cachen ned til 25mb, det burde fikse biffen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå