Caliber Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hei. jeg har nå gått til innkjøp og prøver å lage den perfekte loop Lurte i den sammenheng på hvordan dere tømmer systemene deres for vann? Tar dere bare av en slange, tømmer tanken, eller har dere noe ordning som bruker t/y splitt eller en shut-off valve? Kom gjerne med bilder! Lenke til kommentar
Ampy Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 tja.. jeg har brukt litt forskjellig opp igjennom årene.. Hadde en stund en T-kobling på det laveste punket, med en liten slangestump og en kran. Men det gidder jeg ikke nå, så jeg bare tar av en slange om det trengs å dreneres. Er ikke akkurat så ofte det gjøres. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg må også bare ta av en slange. Angrer egentlig på at jeg ikke lagde en annen løsning Har aquatube i toppen, så om jeg snur PC-en går det bra. Men chieftec med 2 rad og HD-kjøling +++ veier mye Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 tja.. jeg har brukt litt forskjellig opp igjennom årene.. Hadde en stund en T-kobling på det laveste punket, med en liten slangestump og en kran. Men det gidder jeg ikke nå, så jeg bare tar av en slange om det trengs å dreneres. Er ikke akkurat så ofte det gjøres. Hvor kan jeg få tak i en slik kran? Bruker 1/2" slange Lenke til kommentar
gxi Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Plukker da bare av slangene en etter en og tømmer i en boks (ofte går minst 1/4 utover gulvet og ellers rundt). Man blir vant til det etterhvert. Første uken med vannkjøling var det; en dråpe på bordet var krise, men nå bare flyter det vann overalt når jeg skal gjøre noe Skal jeg bytte vann, så hiver jeg bare av en slange og hiver ene enden i en boks med nytt vann og den andre i en tom boks, og bare lar pumpa pumpe nytt vann inn i systemet. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Kan jo bruke en fillport, noe jeg syntes kunne blitt veldig kult Ellers har microplex en stor stygg kran ihvertfall, men fungerer sikkert fint. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 skrur lokket av reseratorn min, og snur den på hodet oppi ei 10 liters bøtte... Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Kan jo bruke en fillport, noe jeg syntes kunne blitt veldig kult Ellers har microplex en stor stygg kran ihvertfall, men fungerer sikkert fint. Men den kranen passer vel ikke 1/2" ID slange...? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 nei, er til 3/8, men fillport passer begge Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 nei, er til 3/8, men fillport passer begge Fillport er allerede i hus. Tenkte å ha en T-kobling med en slungestump med fillport for tømming, men hadde vært enda greiere hvis jeg kunne stoppe vannet mellom T-koblingen og fillporten, skjønner? Se vedlagt illustrasjon! Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det er sant. Men har ikke noen gode forslag på hva, eller hvor man får tak i noe sånt Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Har tenkt på det samme. MICROPLEX har alt av koblinger.Og så har vi jo en rørlegger eller Clas Ohlson. Hadde tenk å bruke en stoppekran fra rørleggeren med overgang til http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...amp;mcat=14s267. Da kan jeg bruke en slange vidre som så kan kobles til en fillport (smart forslag) for det er gjenger på stoppekrana, så det er da bare å finne en overgang fra microplex som passer til slangen. Har tømt systemet noe ganger og er veldig irritert over alt sølet Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Man tager en flaske, setter fillporten oppi flaska, og tømmer ut detvannet som går. Deretter løsner man en av slangetilkoplingene som nå ikke har vann innenfor(ofte en direkte satt på t-koplingen, og blåser i røret. Trykket vil presse vannet ut fillporten, men husk for all del å stappe en kork i den tredje åpningen ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå