tkorsvold Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Hei, Jeg trenger råd ifm kjøp av en bærbar DVD-brenner. Jeg har en kraftig bærbar PC som jeg bruker til bl.a. videoredigering. Nå trenger jeg en DVD-opptaker som skal brukes til følgende: 1) Ta opp film, tv-programmer fra kabelnett. (det som jeg ellers ville brukt en vanlig vhs-opptaker til - men jeg vil ha bedre kvalitet) 2) Brenne ferdig redigerte videoer ut på DVD. 3) kopiere DVD-filmer. Hvordan får jeg til alt dette? Finnes det eksterne DVD-brennere med for eksempel S-video + lyd inn? Det jeg holder for kanskje mest sannsynlig akkurat nå er rett og slett et TV-kort til bærbar (finnes dette?) med analog video inn på en eller annen måte. Videoen kan deretter konverteres til DVD-format og brennes ut. Er dette mulig? Sony DRX-500UL er foreløpig heteste kandidat som den eksterne brenneren. Finnes det forresten USB2.0 adaptere til bærbare PCer? Jeg har kun FireWire. Andre forslag eller kommentarer mottas med takk. Alternativet til dette opplegget er å kjøpe en dobbel hi-fi dvd-brenner. koster $$$$$$. mvh Thorstein Korsvold Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå