Gå til innhold

Skolelinux - PXEboot problemer


zacka

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ny på Linux og har noen utfordringer... Går det an å legge til nye drivere til en gammel versjon av Skolelinux (Debian)? Problemet mitt er at når jeg prøver å koble til en tynnklient mot tynnklientserveren via PXE-boot får jeg opp denne meldingen (se bilde)

 

post-277-1195116502_thumb.jpg

 

Det ser ike ut som om tynnklientserverens linuxversjon har støtte for kortet selv om kortet er et Intel Pro 100-kort (i en Compaq Evo N610C bærbar) og det støtter PXE 2.1.

 

Jeg får koblet til andre tynnklienter med f.eks Realtek nettverkskort.

 

Ønsket mitt er å få dette til uten å måtte reinstallere en nyere versjon av Skolelinux. Dette skal gjøres senere, men foreløpig hadde jeg håpet av jeg bare kunne legge til nye drivere i kjernen (?).

 

Jeg har også et kompatibilitetsproblem med et skjermkort på en stasjonær tynnklient (Dell Optiplex GX150). Skjermen står og blinker og jeg får meldingen "no screens found". En annen melding jeg får når jeg prøver å koble opp denne mot tynnklientserveren er:

 

"Loading ltsp/vmlinuz..............

Loading ltsp/initrd.img..............

 

Failed to the free memory base"

 

..og der stopper den opp.

 

Noen som kan hjelpe meg? Jeg har søkt rundt på Google, men jeg er så nybegynner på dette at jeg kan for lite til å forstå noe av det jeg finner.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...