RedRocK Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hei. Noen som har erfaring fra å handle fra nettbutikker i USA? Lenke til kommentar
RedRocK Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Da kan jeg jo også legge til. Noen som har peiling på moms, toll osv. også? Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg lurer på det samme. Noe jeg vet er at man må betale moms på varer til over 200 kroner. Overskrider det dét, må man betale 25 % moms. Men hvis det er merket som gave eller bøker slipper du unna det Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Grensen på gaver gjelder opp til 1000 kr, og gaven må være sent av en privatperson. (Tollvesenet er ganske flinke på å luke ut juks med gave merkingen). Bøker er som sagt avgiftsfrie, så der betaler du ikke en krone i hverken moms eller toll... Når man bestiller fra USA er den en fordel å sjekke om det er toll på produktet, da enkelte amerikanske varer (som f. eks. klær) er tollbelagt. Ta en telefon til tollvesenet før bestilling for å være helt sikker. Husk også at moms beregnes av både varepris og frakt, mens 200 og 1000 kr grensene beregnes av bare varepris. I tillegg betaler man et fortollingsgebyr til firmaet som foretar fortollingen (enten det er posten, dhl, e.l.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå