Gå til innhold

BK: Fjellknaus i vintersol

Lulubelle

Anbefalte innlegg

Heisann! Helt ny her, be gentle ;)

2029280979_152bafb04d_b.jpg

Hva synes dere? Jeg skulle ønske steinen var mer i fokus i høyre side av bildet også, men ellers er jeg ganske fornøyd. Kunne kanskje valgt et annet utsnitt, med mer luft mellom knaus og fiskere? Tatt med et Olympus kompaktkamera, i Øygarden utenfor Bergen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forgrunnen er etter min mening litt kjedelig, men det er subjektivt. Jeg har vært på masser av profesjonelle fotoutstillinger hvor jeg har ment at flere bilder er kjedelige, mens bilder andre mener er kjedelige har jeg falt pladask for. Det jeg virkelig liker her, og som du antakelig ikke engang har tenkt på, er forholdet mellom varme og kalde farger. Knausen har gode, varme farger og skaper således en flott kontrast til havet, fiskerne og himmelen, det er greit, men se på formen! Knausen har nøyaktig samme form som det himmelen, havet og fiskerne har sammen, bare at det der er stilt opp ned. Du har altså to nesten-trekanter, som skaper en oppnedkontrast, pluss at du har den naturlige fargekontrasten, og der har du truffet til de grader blink! Dette bildet burde nesten blitt et eksempel i en lærebok om farge- og kompisisjonsbruk. Jeg er lamslått akkurat når det kommer til det, men som sagt - knausen blir litt enkel. Neste gang, prøv å legge et rødt tørkle eller noe slikt der, eller et blått tørkle og la en av fiskerne ha en rød genser som kommer klart og tydelig fram. Strålende arbeid, rett og slett!

Lenke til kommentar

Oi, hadde ikke forventet så positive kommentarer! Tusen takk :)

Du har rett i at jeg ikke har tenkt over kontraster mtp varmt/kaldt, og heller ikke samsvaret i formen, men nå ser jeg det selvfølgelig. Skulle ønske jeg fortsatt bodde i Bergen, så kunne jeg dratt tilbake og prøvd igjen. Men tror nok jeg hadde mye flaks med lys osv. her da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...