Gå til innhold

Tråden for HTC Touch Dual


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk Touch Dual om mandag 26.11 og den er skikkelig snerten. Er relativt buggy i forhold til s710 og Touch, men inmari deilig med det tastaturet. Fått fikset været også, så nå har jeg lokalt vær. Nye Touch Flow funker meget bra, bedre response og mer tilrettelagt inn i menyer. WiFi trodde jeg skulle bli et savn, men faktisk ikke. Nå venter jeg bare på at HSDPA nettet blir tilgjenlig her i januar hehe.

Lenke til kommentar
Fikk Touch Dual om mandag 26.11 og den er skikkelig snerten. Er relativt buggy i forhold til s710 og Touch, men inmari deilig med det tastaturet. Fått fikset været også, så nå har jeg lokalt vær. Nye Touch Flow funker meget bra, bedre response og mer tilrettelagt inn i menyer. WiFi trodde jeg skulle bli et savn, men faktisk ikke. Nå venter jeg bare på at HSDPA nettet blir tilgjenlig her i januar hehe.

 

Hva mener du med : Buggy? hvordan fikk du fikset lokalt vær?

Lenke til kommentar

Grafikk virker som et problem ofte. Virtuelt tastatur henger igjen ofte, skjermbilder henger over i neste bilde taskmanager henger noen ganger osv. virker som det er noe grafisk , men det blir litt irriterende siden det er ganske ofte. Skal prøve en hardreset og fjerne den forhåndsinstallerte programvaren bl.a mobil sekretær og Bullguard antivirus. ellers er det en nydelig enhet.

Været fikset jeg ved å overskrive HTChome.dll med en modifisert en og editere HH_0414 fila med mine lokale data. Funker fint som bare det. Enklere det enn slik vi gjorde det med vanlige Touch.

Lenke til kommentar
Er værserveren din fortsatt oppe ralex? Vi er flere som sliter med å få lastet ned norsk vær for tiden...

Unnskyld "sprut"

 

Jeg vet at jeg skrev på at annet forum at ralex kjører vær på sin egen server. Etter å ha sjekket litt i gamle poster ser jeg at dette ikke er tilfellet. Det ralex gjorde i sin tid var at han lovet å kjøre det norske været via en privat server OM det ble nødvendig, ikke at han gjorde det – slik jeg har nevnt tidligere.

 

 

Til problemet med lokal værmelding:

 

Jeg hadde også problemer med været et par dager, men etter at jeg tok vekk haken på accuweater i Pocket Host og softrestartet, er værdata tilbake som før. Jeg vet ikke, men forandringen kan kanskje ha noe med at jeg har byttet ROM og at den fungerer annerledes.

 

 

Tobias

Lenke til kommentar

Hvis det trengs, har jeg en del båndbredde til overs på serveren min?

 

Fikk Touch Dual om mandag 26.11 og den er skikkelig snerten. Er relativt buggy i forhold til s710 og Touch, men inmari deilig med det tastaturet. Fått fikset været også, så nå har jeg lokalt vær. Nye Touch Flow funker meget bra, bedre response og mer tilrettelagt inn i menyer. WiFi trodde jeg skulle bli et savn, men faktisk ikke. Nå venter jeg bare på at HSDPA nettet blir tilgjenlig her i januar hehe.

 

Hvordan er størrelsen på telefonen sammenlikned med S710? Som i hvordan føles den?

 

Bilder? :)

 

 

Forresten, pakken min ble registrert omlastningsterminalen på Hamar i går ca kl 13. Når på dagen kan jeg regne med at den ankommer det lokale postkontoret her på lillehammer?

Endret av Lokii
Lenke til kommentar

Åpnet akkurat min, og alt virker skikkelig eksklusivt. Alt fra esken til hodetelefoner.

I esken kom det:

  • HTC Touch Dual
  • Headset (stereo)
  • Lader
  • USB Kabel
  • Stoffpose til å oppbevare mobilen i
  • Ekstra Stylus
  • Screen Protector
  • Puter til Headset
  • 2 CD'er (Kom i gang og Application disc)
  • Div Manualer

Eneste jeg savnet var et minnekort, men spiller liten rolle siden jeg kjøpte et 6GB kort ved siden av.

 

PS.

Min kom med Telenor/Djuice klistermerke på esken og satt opp for Telenor WAP/MMS, men er ikke låst til noen.

Endret av Protac
Lenke til kommentar

Jeg var akkurat og hentet min på nordialog, skikkelig snasen sak:)

Gleder meg som en liten unge til den er ferdigladet. Trenger den mer enn de 3 timene som står i "kom i gang" heftet?

Og så...hvilke apps er et must til denne tlf? Vet det er en del tråder om lignende, men kjekt å få inn på denne tråden hva som gjelder akkurat touch dual.

Lenke til kommentar

Skal vi se. Værdata har endret seg litt. Den gamle metoden fungerer fortsatt på min Touch, men har ikke flashet den siden jeg fikk den, da jeg ikke har sett noen norsk rom, har det kommet?

På Dual og TyTn II trenger man ikke pockethost. da skriver man kun over en .dll fil i ROM i mappa Windows. HTChome.dll heter den. Finnes på xda-developers. Deretter må man endre værfila siden preferansene i den er skrevet noe annerledes enn den vi brukte i Touch. Etter dette virker det supra dupra :-) Får jeg tid kan jeg legge ut dette også på min server. http://ralex.net/upload/

Lenke til kommentar

Alt du trenger er et reg-edit program, så kan du skreddersy touch-flo kuben (feks bytte ut IE med Opera, osv) og endre Værstedet (istedet for kun Oslo, Stavanger, Trondheim eller Bergen).

 

Ellers anbefaler jeg å lese her. Her finner du det meste :)

 

Og seff, last ned Opera Mobile! (Snart kommer jo versjon 9 også)

 

Ellers må jeg si at jeg er hærlig fornøyd med telefonen. Blir litt fettflekker på telefonen, men de var lett å fjerne med den digge posen som fulgte med, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...