Gå til innhold

Gigabyte GA-X38-DQ6 - Problemer med backplate

BlueLou

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med en Noctua U12F CPU kjøler eller andre kjølerer som krever backplate på et Gigabyte GA-X38-DQ6 HK?

Det jeg lurer på er hvordan en løser problemet med det passive elementet på baksiden av HK vs backplate for kjøleren Har lest at noen fjerner det passive elementet. Andre har bare skaffet seg lengre skurer og legger backplaten oppå det passive elementet.

Om noen har fjernet det elementet (heter forøvrig CrazyCool) og evt hva var/er konsekvensen?

Noen som har erfaringer, tips/tricks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du finner manualen så står dere 2 sider om hvordan du ta vekk backplaten.

Det gansk så lett jobb egenlig

Joda den har jeg sett, men spørsmålet er jo faktisk om ikke den CrazyCool platen bør være der, eller?

Jeg har funnet ut to måter å løse problemet på

1. Ersatte skruene som følger med cooler med 4 stk nye M3 20mm skruer (evt + en liten skive). Det var denne jeg benyttet :)

2. Klippe/kutte av hjørnene på backplaten slik at du bare monterer hjørnene og dermed slipper unna CrazyCool problematikken.

Endret av BlueLou
Lenke til kommentar
har akkurat bestille et slikt, har lett litt rund og lite info om kortet her på forumet. så jeg våger meg på et spørsmål... hva er MAX fsb?? osv, vi trenger en tråd om kortet.... :yes:

BlueLou: skal montere en utra extreme til uka så må vel gjøre det du gjør nå tenker jeg

Ja stikk innom en Jernia butikk og kjøp med deg noen M3 skurer (koster 20 kr for 8 stk). For min Nocuta vifte så var 16 mm skurer lange nok (14 mm hadde vært perfekt).

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...