Gå til innhold

Varmt og billig i vinter

cidd

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten tenkte å ta en liten ferie på en ukes tid i feb/mars.

Det må være varmt, og gjerne billig å bo der. Flybilletten må gå ann å få tak i billig (under 3-4000 kr t/r). Vi trenger ikke en pakketur, bare vi kommer oss en plass så skal vi alltids klare å finne et sted å bo. Det beste hadde vært om det ikke var et hyper-turiststed.

Noen som har noen reisemålforslag for ungt par? (=

Endret av CidroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg og kjæresten reiser til Marakesh i januar for 1500,- t/r fra Oslo. Det er jo ikke dyrt. Etter hva jeg kan se, er det ca. 20 grader der da, noe som ikke er å forakte i forhold til norsk vinter.
Sikkert en spennende tur, men ikke førstevalget om man er ute etter bad og varme.

Ja, 20 grader om dagen er mulig, men husk at du også har:

-under 10 grader om kvelden

-ca. 70% overskyet i januar

-endel regn

-150km til kysten

Lenke til kommentar
Litt tidlig for Egypt og Kanariøyene om dere skal ha sikker varme døgnet rundt. Gambia burde gi sikker varme til den prisen. Restplasser til Goa og til og med Thailand eller Brasil om dere er heldige.

Har ingen erfaringer med restplasser og slikt. Hvor er det jeg finner det? Høres jo helt genialt ut. Goa! Maaan..

Regner med at vi må hoppe på et fly i siste liten, for så å bare finne et hotell når vi kommer frem (evt bestille over internett rett før) ?

Noen som har noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Har ingen erfaringer med restplasser og slikt. Hvor er det jeg finner det? Høres jo helt genialt ut. Goa! Maaan..

Det er linket mange gode ressurser øverst i dette forumet, men jeg liker selv å bruke Solfaktor:

http://www.solfaktor.no/tour/charters?deps...&sort=price

Ellers er det lurt å abonnere på nyhetsbrevene til charterselskapene hvor tilbud ofte kommer først. Her er tilbudene Ving legger ut i morgen. Både 1000kr til Gambia og 3000 til Thailand eller Brasil er veldig gode flytilbud.

http://ving.no/mytimages/SiteId3/Newslette...ter_071115.html

Regner med at vi må hoppe på et fly i siste liten, for så å bare finne et hotell når vi kommer frem (evt bestille over internett rett før) ?

Å bare møte opp på flyplassen var noe man gjorde før og det er det helt slutt med nå. Regn med å finne gode kjøp 1-2 uker før avgang. Om man ser etter restplasskupp må man være fleksibel på reisedato og reisemål og man må kunne klare seg uten 4-stjerners hotell med optimal beliggenhet. Høyt belegg på turer gir også færre restplasser.

Det er ofte tilbud med billig hotell som koster minimalt mer enn kun flytur, om dere bare skal reise rundt bør det være greit å bruke noe slikt som base camp. Det er også mange klasser uspesifisert hotell som har kommet etter hvert.

BTW: Til Goa er de fleste reisene på 2 uker.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Åja.. Men er "restplasskupp" med hotell eller uten? Ser at det er noen billige turer med hotel hvertfall. Hva tror du er greiest? Bestile hotell og fly, eller bare fly? Vi kan jo bare finne et ledig hotell (når vi er i Gambia feks :D ).

Ving hadde jo noen helt sinnsyke tilbud da! Det er billigere å fly tur retur tenerife enn å ta TOG fra trondheim til oslo! ÈN VEI!

Lenke til kommentar
Åja.. Men er "restplasskupp" med hotell eller uten? Ser at det er noen billige turer med hotel hvertfall. Hva tror du er greiest? Bestile hotell og fly, eller bare fly? Vi kan jo bare finne et ledig hotell (når vi er i Gambia feks :D ).

Det kan komme gode tilbud både med og uten hotell. Om det koster 1500 ekstra per person med rom for en uke tilsvarer det altså et hotellrom for ca. 400 kr natta. Dere må selv finne ut av hva som lønner seg.

Noe mange ser som en fordel med uspesifisert hotell er at chartelselskapet da også sørger for at du kommer deg til og fra hotellet.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Jeg og kjæresten reiser til Marakesh i januar for 1500,- t/r fra Oslo. Det er jo ikke dyrt. Etter hva jeg kan se, er det ca. 20 grader der da, noe som ikke er å forakte i forhold til norsk vinter. Tror heller ikke det er altfor turistifisert.

Sjekk www.flybilligst.com for gode tilbud.

Hvilket flyselskap reiser dere med? Er hotell inkludert?

Lenke til kommentar
Egypt Reiser spesialiserer seg på reiser til Egypt.

"Alle" har "spesialisert" seg på Egypt så her kan du trygt velge fra mange operatører. Egyptreiser reiser forresten til Kairo og videre til Sharm med lokale fly. Kan ikke helt anbefale dette.

Her vil det kommer opp stadig bedre tilbud i tiden fremover:

http://www.solfaktor.no/tour/charters?deps...&sort=price

Ellers er både Sharm og Hurghada reisemål som av mange oppfattes som ganske slitsomme da det er så mange som skal prøve å selge deg noe, og de gir seg heller ikke så lett. Jeg ville derfor valgt et all-inclusive hotell med gode snorklemuligheter og stort sett holdt meg der eller på organiserte ekskursjoner.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Tenkte meg til Sharm El-sheikh i januar med en kompis. Vet ikke eksakt dato ennå, men tenkte på 7-14. januar. En uke altså. Tittet litt på solfaktor.no, hvor jeg fant billetter for 2 personer i ca. det tidsrommet, til 1995,- Og det er også med hotellopphold. Men jeg burde vel kanskje være litt obs på hvor i Sharm vi ender opp, eller? Tenkte å dra dit for å se på pyramider, historie, snorkle, kjøre firehjuling i ørkenen, ri kameler osv. Noen andre ting jeg har glemt da? :p Finnes det forresten noen billigere alternativer enn det overnevnte? Solfaktor tar jo i hovedsak for seg det meste av rimelig reiser, regner jeg med.

Lenke til kommentar
Tenkte meg til Sharm El-sheikh i januar med en kompis. Vet ikke eksakt dato ennå, men tenkte på 7-14. januar. En uke altså. Tittet litt på solfaktor.no, hvor jeg fant billetter for 2 personer i ca. det tidsrommet, til 1995,- Og det er også med hotellopphold. Men jeg burde vel kanskje være litt obs på hvor i Sharm vi ender opp, eller? Tenkte å dra dit for å se på pyramider, historie, snorkle, kjøre firehjuling i ørkenen, ri kameler osv. Noen andre ting jeg har glemt da? :p Finnes det forresten noen billigere alternativer enn det overnevnte? Solfaktor tar jo i hovedsak for seg det meste av rimelig reiser, regner jeg med.

Alt det på en uke? Sharm er et godt stykke unna de berømte pyramidene. Har vært i Hurgada selv, varmt og digg der. Men dere kommer til å stresse dere i hjel om dere skal rekke alt det der på en uke. Vil jeg tro hvertfall (;

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...