Prosonftw Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg føler jeg får veldig dårlig ytelse ut av min high end PC (når det gjelder extracting, installing, osv) Dette er mine speccs. Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 XFX GeForce 8800Ultra 612M 768MB GDDR3, Thermaltake Toughpower 850W, Modulær, Jeg føler deg går VELDIG treigt når jeg extracter ting, installerer ting og sånne ting.. virker ikke som prossesoren min gir alt den har på sånne ting.. Noen som vet hvorfor? jeg er også litt skuffet når jeg spiller.. leste på en test at 8800 GT skulle gi 25 FPS i crysis. og jeg ligger ikke på mer en 30 FPS med mitt ultra kort.. Noen som vet hvorfor? noen som helst hjelp hadde vært bra Btw, min CPU skorte 4000 eller noe på 3dmark cpu test. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Det med extracting og innstalering er for det meste harddisk avhengig. Den enkleste måten å få litt mer fart på sakene er å kjøre RAID. Men hva er treigt for deg - gikk det raskere før ? Eventuelt defragmentere/sjekke virus etc. Endret 15. november 2007 av Pels Lenke til kommentar
Prosonftw Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Det med extracting og innstalering er for det meste harddisk avhengig. Den enkleste måten å få litt mer fart på sakene er å kjøre RAID. Men hva er treigt for deg - gikk det raskere før ? Eventuelt defragmentere/sjekke virus etc. PC-en er helt ny, noen uker gammel. føler ikke det går noe raskere nå enn med singel kjerne.. burde jo være 4 ganger raskere nå da med quad? eller? Lenke til kommentar
Thrak Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Som Pels sa så er det nok harddisken som holder igjen hastigheten. Jeg ville kanskje ikke kalt ditt system direkte high-end men hovedkortet støtter i hvertfall raid, så du kan kjøpe deg et antall like harddisker og få en markant ytelsesforbedring på operasjoner som bremses av hardiskytelsen. Jo flere disker jo raskere går det. Spørsmålet er om det er noen vits da extracting og installering som regel er engangsoperasjoner..... Jeg ville heller brukt penger på bedre RAM og klokket litt for å bedre spillytelsen. Jeg ville betalt mer for 10% bedre FPS enn 500% raskere installasjon av spillet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå