Gå til innhold

Hvilket spill skal jeg kjøpe?(årets action pc spill)


  

156 stemmer

  1. 1. Hvilket av disse spillene synes du er best (og vil anbefale til meg)?

    • Call of Duty 4
      52
    • Crysis
      45
    • Gears of War
      11
    • Bioshock
      10
    • Half-Life 2
      14
    • The Orange Box
      24


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg kjøpt alle spillene selv, unntatt crysis. Kan anbefale alle, og vil egentlig tro du blir fornøyd uansett hva du velger. Men skal man samtidig ha kvantitet bør du nok gå for et av spillene med flerspiller. Eksempelvis Team Fortress2,Unreal Tournament III eller Call of Duty 4.

Endret av novastrum
Lenke til kommentar

Crysis er mer eller mindre hva du gjør det til - masse muligeter for å lage egne maps, STORE områder med dertil valgfrihet, nano-suit, masse nice fysikk, masse konfigurasjonsmuligheter (få alle koreanere til å se ut som mattelæreren din, f.eks.), samt onlinemuligheter, aktuelle mods og oppgradering av grafikk etterhvert som man oppgraderer PC-en (Crytek har oppdateringer grafikkmessig tre år fram i tid, mer eller mindre).

 

Go Crysis! Hvert eneste map kan løses på x antall måter, og går du lei, ja, da bare lager du deg noen nye maps, eller går online. Eller leker tømmerhogger. Eller sirkusartist. Eller pyroman. Eller klatremus. Eller...

Lenke til kommentar
Hei. Det er ikke ofte jeg kjøper spill, men når jeg kjøper så skal jeg ha det beste!

 

Å si at du skal ha det "beste" er intetsigende, fordi du ikke beskriver hva du legger i dette begrepet eller hvilke preferanser du har (for ikke å si maskinvare: Har du en eldre PC vil nok Crysis virke litt i tyngste laget).

 

Stem på ditt favoritt spill

 

Nå er det ikke sikkert at andres favorittspill faller i like god smak hos deg :)

 

Selv kommer jeg til å kjøpe Crysis og CoD4 idag. Har allerede Bioshock, HL2 og Orange Box. Men som sagt: Når jeg ikke aner hvilke preferanser du har er det vanskelig å komme med anbefalinger.

Lenke til kommentar

Kjøp alle!

 

Eneste jeg mangler der er Crysis. Den stakkars PC-en min trenger noen nye deler før det er noe vits hehe. GoW eier jeg strengt tatt ikke men spiller campaignen coop med en kamerat på xbox. Liker CoD4 mp mer og mer etterhvert som jeg har vent meg til det. Noen maps liker jeg ikke men sånn er det jo alltid. Finner vel snart servere som kun kjører mine favorittmaps hehe.

 

Liker ikke Bloc, Showdown, Det der minimappet med Containere, Wet ... (båten). De andre er stort sett svært bra. Det grønne kartet uten regn og Pipeline er nok top 2 så langt. :D

Lenke til kommentar

Half-life 2. LETT!

 

Begrunnelse: Du ba om et spill du ikke ville gå lei med det første? Vel, med Half-life 2s source engine og alt som følger med kan du bare ikke gå lei. Alle moddene som finnes gjør at du har nærmest et uendelig univers å bade i!

 

De andre spillene er sikkert flotte og har garantert sine kvaliteter, men mener bestemt at ingen av dem er opp til knærne av hva "The orange box" har å tilby. (Regner med det er det du tenker på å kjøpe? Ingen vits i å kjøpe originale HL2 til samme pris som Orange box som faktisk inneholder Hl2 ++)

Lenke til kommentar

Altså alle spillene som er med er bra, men hvis du skal ha det beste, vil jeg nok anbefale Crysis. Men det spillet krever mye, så du bør ha en relativt bra PC hvis du skal spille det, og hvis du ikke har det anbefaler jeg egentlig å kjøpe et annet spill, vente til du får ny, bra PC, også spille crysis..går glipp av så utrolig mye når man ikke spiller på den beste innstillingen, at det også kanskje kan få de andre spillene til å virke/bli bedre.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt oppstyret rundt crysis, ett spill er mer enn bare grafikk. Blir vanskelig å si ennå ettersom jeg ikke har spilt annet enn demoen av Crysis, men jeg tror det er mange flere spill der ute som har mer å komme med enn Crysis rent opplevelsesmessig, hværtfall for meg. Alle har forskjellig smak.

For min del skal det forfærdelig mye til for at noe spill skal toppe følelsen jeg satt igjen med etter å ha runda Half Life2: Episode2. Beste FPS jeg noengang har vært borti.

Bioshock var veldig kult, men kanskje bittelitt oppskrytt. Men det er absolutt verd ett gjensyn eller 2.

Call Of Duty4 sitter jeg meg akkurat nå så den får vente, men veldig flott grafikk.

Har ikke prøvd Gears of War ennå.

Endret av XzeroX10
Lenke til kommentar

Mange forskjellige meninger her og det gjør det enda vanskeligere å velge.. Jeg liker for det meste bare action spill. Og jeg ser at mange velger CoD4 og Crysis frem for andre. Orange Box pakken er heller ikke så verst som jeg skjønner. Som sagt har jeg bare råd til et av spillene. Så nå står jeg mellom Crysis og CoD4 (med deres valg), tror jeg :hmm:

 

Altså alle spillene som er med er bra, men hvis du skal ha det beste, vil jeg nok anbefale Crysis. Men det spillet krever mye, så du bør ha en relativt bra PC hvis du skal spille det, og hvis du ikke har det anbefaler jeg egentlig å kjøpe et annet spill, vente til du får ny, bra PC, også spille crysis..går glipp av så utrolig mye når man ikke spiller på den beste innstillingen, at det også kanskje kan få de andre spillene til å virke/bli bedre.

 

Jeg har nesten det samme oppsette som deg. men har en 8800GTS 320mb, en Q6600 og 2gb (Vista Ultimate). Det burde vel nesten klare Crysis og CoD4 på fullt? Og jeg trenger vel ikke å ha det helt på fullt? Hjelper det med mer ram da?

Endret av Artjom
Lenke til kommentar
Jeg har nesten det samme oppsette som deg. men har en 8800GTS 320mb, en Q6600 og 2gb (Vista Ultimate). Det burde vel nesten klare Crysis og CoD4 på fullt? Og jeg trenger vel ikke å ha det helt på fullt? Hjelper det med mer ram da?

 

Har nettopp spilt CoD4 og ble overrasket over ytelsen og kvaliteten på grafikken. Maskinvaren din burde holde for CoD4, selv i høy kvalitet. Jeg tar visse forbehold om at spillet sannsynligvis er litt tregere i Vista, siden Vista er mer ressurskrevende, samt at grafikkdriverne ikke er like modne.

 

Når det gjelder Crysis så vil nok ikke maskinvaren din være tilstrekkelig dersom du ønsker å spille med høyeste billedkvalitet. Hvis du kan jekke ned oppløsningen og kvaliteten burde spillet være spillbart. Bare vær klar over at de anbefalte maskinspesifikasjonene er høyere for Vista enn for XP (raskere CPU og mer minne). 2 GB RAM er kanskje litt i minste laget i Vista, ettersom minstekravet er 1.5 GB (for XP er minstekravet 1 GB).

 

Personlig ville jeg valgt Crysis dersom jeg ønsket den beste single-player opplevelsen OG dersom jeg hadde hatt maskinvare som takler spillet. Hvis multi-player er viktigst tror jeg kanskje CoD4 er et bedre valg. Dette spillet vil du sannsynligvis ikke ha noen problemer med å kjøre i høy kvalitet på din maskin.

Lenke til kommentar

Mange her som sier "Kjøp alle!", men som trådstarter har sagt, har han bare råd til et spill.

 

Til spørsmålet ditt, er det opp til deg, men imellom Crysis og Call of Duty 4 ville jeg valgt Crysis, men det er meg, for meg ble Call of Duty 4 uinteressant siden det bare er Call of Duty 2 i nye klær. Crysis kan sikkert gi deg mer underholdning med tanke på kommende modder. Call of Duty sin singleplayer skal vist være veldig kort, så du må nok da satse på mye multiplayer for å få mest ut av pengene dine.

 

Selv anbefaler jeg fortsatt Orange Box hvis du ikke har spilt noen av spillene i den boksen, får mest for pengene da.

 

Egentlig så må du bare se på hvordan spillene er å spille (sjekk youtube som sikkert har mange videoer), ikke hør på noen her om hvilket spill som er best, er så subjektivt at ingen her kan stoles på.

 

Edit: Half Life 2 vil du kunne spille på høy grafikk uten lav fps.

Endret av Gonzolaz
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg Orange Box, hvis du ikke har spillt half life 2 og episode 1 fra før så får du med de spillene i boksen bare så du vet det..

 

Half Life 2 Episode 2 :

Genialt spill med tanke på historien. Hvis du alldri har prøvd et spill med Source motoren, så må du prøve half life 2 spillene.

 

Team Fortress 2 : Genialt multiplayer spill, morsomm grafikk og til tider ekstremt digg å spille.

 

Portal : Utrolig morsomt spill med 19 geniale levler. Stemmen (glados) er bare genial til tider.

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale deg Orange Box, hvis du ikke har spillt half life 2 og episode 1 fra før så får du med de spillene i boksen bare så du vet det..

 

Half Life 2 Episode 2 :

Genialt spill med tanke på historien. Hvis du alldri har prøvd et spill med Source motoren, så må du prøve half life 2 spillene.

 

Team Fortress 2 : Genialt multiplayer spill, morsomm grafikk og til tider ekstremt digg å spille.

 

Portal : Utrolig morsomt spill med 19 geniale levler. Stemmen (glados) er bare genial til tider.

Høres bra ut :) Men må du betale for MP delen for de tre spillene? Har alltid lurt på det...

Lenke til kommentar

ok, da har jeg blandet litt her... takk for raskt svar. Men jeg tror at jeg har bestemt meg. Skal bestille Crysis nå :ohmy: Som dere sier er ingen av spillene kjedelige, så jeg bare kjøper denne. Også pga at det er så sykt mange tråder om det. Det kan bety to ting: et veldig problematisk spill eller et helt utrolig bra spill. I dette tilfelle er det det andre som gjelder :cool: Så tusen takk for deres hjelp og jeg håper også at hjalp noen andre med denne tråden. :D

Endret av Artjom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...