Gå til innhold

Diskusjon.nos mer tvilsomme samarbeidspartnere...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden denne tråden nå ligger under tilbakemeldinger er det unødvendig å bruke den til å poste vitser. En slik (som riktig nok ble postet før flyttingen) er derfor slettet.

Vi kjenner til denne saken. De overnevnte vitser ble postet av brukere på forumet, og noen tipset Vigrid om dem, som så la dem på sine sider, med referanse til oss. (Det er forøvrig mange måneder siden nå.) Det kan vi selvsagt ikke gjøre så mye med, annet enn å slette vitsene fra vårt forum. Vi har hverken makt eller myndighet til å bestemme hva Vigrid skriver på sine, så lenge de ikke bryter opphavsrett elller loven på annen måte er de i sin rett til å sitere oss.

Vi er klar over at medlemmer fra Vigrid også er brukere her på forumet, og så lenge vi ikke siler medlemmer på politisk grunnlag er det slik det må være.

Det betyr ikke at Vigrid er en samarbeidspartner, like lite som når medlemmer av andre organisasjoner poster sin meninger på forumet eller vi siteres på deres sider. Om jeg poster en sak på VG nett og så siterer den i ettertid, gjør ikke det VG til min "samarbeidspartner". Om en bruker (enten vedkommende mener at humor er grenseløs eller rett og slett er medlem av Vigrid selv) poster slike vitser på vårt forum er vi tilsvarende "uskyldige", med mindre vi etter å ha blitt oppmerksom på saken lar være å reagere ved å slette postene fra vårt forum.

Spørsmålet er om poster med humor av denne typen i det hele tatt bør sensureres. I dette tilfellet ble de det straks vi så dem, i henhold til retningslinjene. Det skjedde forøvrig før vi ble gjort oppmerksom på Vigrids referanse til oss, om jeg husker rett. Å bli sitert der er ikke noe å trakte etter akkurat, etter min personlige mening, men de skal heller ikke få diktere våre regler.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...