pizzabud Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 hehehe, "bare og bygge mange units og så sende de i fienden sin base"... hadde du hatt noe skill i sc så ville du skjønt det er umulig, men det er det jeg gjør når jeg spiller mot newbs. gidder ikke stresse, bare bygger sånn 10 barracks og pumper folk og sender de rett i fienden sin base. spiller jeg mot noen som kan sc så er det selvsagt en helt annen ting, da er det rett og slett ikke tid til det... sc er avansert, du har map triggers og special units for og nevne to ting. jeg snakker IKKE nedlatende om de som ikke liker sc, men jeg må bare le litt av de som skriver poster her, f.eks. deg og siDDIs. sc er det eneste strategi spillet som kan kalles offensivt, alt annet er awp i forhold. om dette er en god eller en bra ting er det nok opp til enkeltpersonen og avgjøre. Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Her er tre gode strategi spill: Civilization, Heroes of Might and Magic og Warcraft 2. Warcraft 2 er og blir min nummer 1 innen rts sjangeren. Stemningen, musikken, historien. Det gode mot det onde. Klassisk! Civ-serien er komplekst og uforutsigbart. I Civ 3 er det skapt ubalanse mellom rasene, noe som jeg synes er en god ting. Hvor realistisk er det at alle raser er like gode på alle ting? Magnus Lenke til kommentar
Mawerick Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Quote: On 2002-01-05 23:51, siDDIs skrev:total annihilation er det beste noensinnestarcraft ligger 5mil bak det Er enig i det du sier om TA, men starcraft er også meget bra da. Berre synd at æ e så dårlig i starcraft. Menne, hvor god er du egentlig? For meg høres du ganske stødig ut... Er du en arm- eller corespiller? Har egentlig ikkje anelse hvor i terrenget æ er i TA, men har slått 9 computere på hard på moon quartret opptil flere ganger med både core og arm. Lenke til kommentar
pizzabud Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 siddis: starcraft ligger ett hakk over TA, men, det er ingen som bryr seg om det dere sier for alle som har sc og ikke spiller n00b vet at det er best. kanskje dere skulle prøve spillet dere slakter sånn fordi dere ikke kan det. Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 pizzabud...Jeg banker livskiten ut av deg i TA. Eneste argumentet du bruker for at SC er bedre enn TA, er at de som ikke liker SC er noen grønnskulljinger, og de kan ikke med det! Jeg synst det er et utrulig tåpelig argument. Eneste du sier i nesten alle postene dine er at SC er det beste spillet og de som ikke liker det er noen idioter. Kan ikke du bare innse at SC ikke er verdens tøffeste spill?!? Lenke til kommentar
Mawerick Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Enig med SintBrus.... pizzabud: siddis: starcraft ligger ett hakk over TA, men, det er ingen som bryr seg om det1 <- Dette er dine ord. Om du mener det, er helt opp til deg, men du må huske at folk er forskjellige og kan mene noe helt annet enn det du gjør. Lenke til kommentar
pizzabud Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 aldri sagt og sier ikke at alle som ikke kan sc er noe grønnskollinger eller tullinger... hvor du har det ifra kan du vel ikke svare på heller. respekter rett og slett ikke en del av de folkene som poster her i forumet, virker som om de er dårlige tapere som blir sinte på spillet og holder seg unna det. sc er et reint strategy spill, det er kun skillen som bestemmer hvem som vinner, det går rett og slett ikke ann og være feig, ha flaks eller bruke kjipe units osv. måten newbiene spiller sc på er like dum som og storme med kniv hver gang i cs. helt ok og være newbie. men tenk dere om han cs-kniv-stormeren kom i forumet og sa cs var dritdårlig og kommer med argumenter som dårlig grafikk osv når han er sint fordi han taper. jeg har vært ta/ts fan før, har vært newbie i sc og jeg vet hva jeg snakker om. jeg kjenner ikke en som har sluttet og spille sc eller som er lei det osv, kjenner en som har spilt det siden det kom ut. [ Denne Melding var redigert av: pizzabud på 2002-02-01 16:06 ] Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Quote: On 2002-01-18 22:24, EvilHomer skrev:det eneste strategispillet som duger er RISK. og da mener jeg ikke på pc! ENDELIG NOEN SOM HAR SKJØNT DET !! Sorry for capsen, men jeg ble så happy når jeg så noen som liker RISK!! kewlt! Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Quote: Pizzabud skrev dette på Side 9aldri sagt og sier ikke at alle som ikke kan sc er noe grønnskollinger eller tullinger... hvor du har det ifra kan du vel ikke svare på heller. Nå skal jeg quote alle dine innlegg. Her kommer også et bevis på at du her sagt at dere ikke liker spillet fordi dere ikke kan det! Og dermed er dere idioter!! Quote: Pizzabud skrev dette på Side 1Alle dere som synes starcraft suger hater jeg! dere velger menskene, bygger ørten bunkre og anti luft forsvar, så taper dere og dere syter og griner "forsvaret er for dårlig, jeg har jo ikke sjanse, dårlig spill". stygge unger. Her går du til direkte angrep på de som ikke liker Starcraft. Og du bruker noen ord som ikke hører hjemme på et offentlig forum. Quote: Pizzabud skrev dette på Side 1alle inleggene her er latterlige, dere sier starcraft er så dårlig nettopp fordi det er dere som er dårlige. dere høres ut som små grineunger jo, og det er nettopp det dere er også. Kan ikke jeg si at et spill er dårlig av den enkle grunn at jeg ikke er så hypergod? Quote: Pizzabud skrev dette på Side 1hvordan i XXXXXX kan dere si starcraft er dårlig fordi dere taper idet? grineunger, det er det dere er. westmøkkawood spillene er noen XXXXXXXXX pysespill Her måtte til og med en moderator (TST) inn å regulere på språkbruken til pizzabud. Du som har argumentert for at de som banner og snakker uhøflig mot andre på forumet burde bli utestengt?!? Quote: Pizzabud skrev dette på Side 1 Fortsatt?de som ikke liker sc liker det ikke fordi at man må angripe der, de takler ikke å angripe, derfor liker de ikke spillet - enkelt og greit. Så her er det å like SC eller ikke å like slike spill i det hele tatt? Hvordan skal man da få tatt den andre mostanderen da? Å forsvare seg? Det beste angrepet begynner med forsvar, heter et gammelt ordtak. RA2 er ikke bare forsvar. Du må bygge et forsvar for å kunne stå imot fienden, men det må du gjør på SC også !!! Quote: Skrevet av TST på side 1 Denne tråden er en av de mest ubrukelige jeg har sett til nå her på forumet. Når pizzabud igjen begynner med sine på-kanten-postinger, hvor awp blir nevnt (hva har det med real time strategi spill å gjøre?) Her måtte TST komme med advarsler for at folk som pizzabud ikke skulle bli for galen. Quote: Skrevet av pizzabud på side 2änal: jeg har TA, ra1, ra2, tiberian sun, galactic battleground (age of empire2 modden, age of empire 1 og 2. yuris revenge osv så jeg har nok spilt det meste, disse spillene er gørr kjedelig. Når du synst det er gørr, hvorfor kjøpe det? Du er vel ikke en slik person som kopierer og distribuerer Warez vel ? Quote: Skrevet av pizzabud på side 3men sikter du på bakken foran kanonen istedenfor kan du få den til og skyte dobbelt så langt. total annihilation er ikke 1/10 så offensivt som starcraft, kanskje det er for offensivt for deg? Det er en måte å forsvare seg mot Big Bertha skudd. En slik vegg. Husker ikke helt hva den heter, men jeg bruker den når jeg spiller mot Mulch. Quote: Skrevet av pizzabud på side 3det du sier er akkurat det samme som jeg sier at sc er mere offensivt fordi man har færre styrker. antall units har jo inenting med hvor viktig det er og angripe i et spill. I alle RTS spill så er hele poenget å angripe og vinne over fienden. Når man har flere styrker så er det enklere å vinne. Når man snakker om balansen i spillet, så er den veldig skeiv i SC. Når man kan vinne over en person med 50 units?!? Skeivt spør du meg Quote: Skrevet av pizzabud på side 4tar for lang tid og bygge opp baser osv til kampene begynner. sc er offensivt helt fra starten, raskeste effektive måten og attacke på. Da er du en stor kløn!! Eneste du trenger er taktikk, en strategi. Hvordan tar jeg fienden raskest og mest effektivt? Mulch kan dette der :smile: BTW hva med de der supply depots da? Det er noe drit. Quote: Skrevet av pizzabud på side 6hvis du synes nuken i ta er offensiv da beviser du bare selv din uvitenhet om sc. virker som om at dere ikke har giddet og lære dere sc før dere kastet det bort, kan ikke se traileren til en film så si det var en dårlig film - men det gjør altså dere om sc. Ehh, nuke kan du beskytte deg imot. I Ta må du ta flere forhåndsregler enn i SC. Hva er kjekt med et spill når det er over på 2-3 minutt? Quote: Skrevet av pizzabud på side 6sc er tidløst, blir ikke lei det med mindre man ikke klarer og spille det. Akkurat her sier du noe dumt. Du sa tidligere at du av og til ble lei av å spille SC! Se over dine post før du uttaler deg om noe!! Quote: Skrevet av pizzabud på side 6okai, ta er offensivt, kanskje en tusendel av hva sc er, dette skjønner dere ikke fordi dere spiller sc like offensivt som dere spiller ra2/ta, da har dere ikke sjanse til og vinne. Har ikke jeg hørt det der før? JO!! Tusen ganger har jeg lest at Pizzabud flamer om at SC er offensivt. Det argumentet begynner å bli vel tynt. Quote: Skrevet av pizzabud på side 6mulch: kan ikke du finne et annet forum og spille veldig dum i? det pågår faktisk en seriøs diskusjon her... Ehh.. Hva er så seriøst? Og det er ikke Mulch som er dum i dette tilfellet!! Det er de som ikke liker SC som er dumme! Som du skrev tidligere. Jeg har faktisk quote av det og!! hehe..Tok deg! Quote: Skrevet av pizzabud på side 7sc er nyskapende, slev om jeg kanskje ikke fikk frem noen gode eksempler i den posten. visste ikke det var slike likheter mellom warcraft og starcraft, men sc er fortsatt nyskapende. Selv om det har vært et spill før med de samme funksjonene, så er det nettopp SC som er nyskapende? Tulling du pizzabud.. Quote: Skrevet av pizzabud på side 72, dårlig utvalg av foskjellige uniter - maybe, men i sc bruker man absolutt alle unitsene, hjelper ikke med 200 forksjellige units hvis det kun er 10 som er gode og vits i og bruke. dessuten har sc kun totalt forskjellige units, ikke lighttank, medium tank, heavy tank, assault tank, fast tank osv. at et spill er dårlig fordi det er få units er akkurat det samme som at et spill er dårlig fordi det har mange units... tåpelig argument. I TA har du brukt for ALLE unitsene !! I begynnelsen trenger du basic, mens videre trenger du advanced. Og hva er dårlig med flere units da? Da kan man bruke flere strategier !! Quote: Skrevet av pizzabud på side 73, små brett - skal ikke ta 2 timer før du begynner og angripe til styrkene kommer frem til fienden, dessuten er det det samme som og si at det er dumt med store brett. brettene i passer i forhold til spillets dimensjoner. Der er flere baner å velge mellom!!!! JESUS !! Quote: Skrevet av pizzabud på side 8sc er det eneste spillet som kan kalle seg strategispill fordi den enkeltes skill har alt og si, det finnes ingen "kjipe" eller "urettferdige" måter og vinne på som og sende commander inn i fienden sin base med et transport fly. I TA trenger du skills, believe me!! Hvis man sender commanderen inn i basen til fienden, blir den sprengt i fillebiter Quote: Skrevet av pizzabud på side 8alle som kan starcraft vet det er best, alle dere andre deffer i sc, det er som å storme med kniv hver gang i cs så si at det er et dårlig spill Skru av repeat knappen din Slik der har du dine quotes!! Nå håper jeg du har skjønt at SC ikke er så bra som du vil ha det til. Jeg sier ikke herved at du skal skifte mening, men jeg sier at du ikke må si til andre at de er dumme fordi de ikke liker SC!! Alle har sitt eget synspunkt på saker! LA de få ha sitt synstpunkt da!! _________________ Toca Racer. Mer info her [ Denne Melding var redigert av: SintBrus på 2002-02-01 17:32 ] Lenke til kommentar
tja||anal Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Quote: On 2002-02-01 13:58, pizzabud skrev:hehehe, "bare og bygge mange units og så sende de i fienden sin base"... hadde du hatt noe skill i sc så ville du skjønt det er umulig, men det er det jeg gjør når jeg spiller mot newbs. gidder ikke stresse, bare bygger sånn 10 barracks og pumper folk og sender de rett i fienden sin base. spiller jeg mot noen som kan sc så er det selvsagt en helt annen ting, da er det rett og slett ikke tid til det...sc er avansert, du har map triggers og special units for og nevne to ting.jeg snakker IKKE nedlatende om de som ikke liker sc, men jeg må bare le litt av de som skriver poster her, f.eks. deg og siDDIs.sc er det eneste strategi spillet som kan kalles offensivt, alt annet er awp i forhold. om dette er en god eller en bra ting er det nok opp til enkeltpersonen og avgjøre. Kan du fortelle meg hva du gjør hvis du spiller mot en god fyr? Bygger masse tankser og sender dem opp i basen og moser alt?! Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Hehe, konge SintBrus! Jeg hadde tenkt å gjøre det samme, men du kom før meg! *bøyer seg i støvet* pizzabud, tsk tsk, der ser du hva du skriver, les over det, tenk på det noen dager, sov på det, tenk på det litt til.. Det er bare et forslag. For du motsier deg selv hele tiden, og når du ikke motsier deg selv, så repeterer du deg selv.. Vær så snill å steng denne tråden! Tror alle har fått sagt sine meninger nå.. på godt og vondt :/ Lenke til kommentar
Tullingen Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 SC har 2 fordeler over TA: 1. det er nyere... 2. bedre singleplayer historie (men hvem trenger historie? Doom1/2 og Quake1/2/3 har alle råtne historier men spillene er oversjefskonge!) og TA har en GOD del fordeler over SC: blant annet: 1. uendeli med waypoints (minor detail men meget irriterendes at SC har cappa den på 10wp) 2. kan queue uendeli mange uniter som fabrikkene skal lage (samme som punkt 1) 3. unitene kan skyte mens dei beveger seg (morro at flyene stopper midt i lufta for å skyte (nøkkelord: realisme)) 4. med TA kan man lage egne uniter 5. krogoth!! 6. uendelige ressurser (tåpeli å måtte ende gamet etter noen få timer pga ressurs-mangler) 7. 3D ( ser at ingen har noen gode argumenter mot Mulch og jeg er enig med han =) 8. Commanderen 9. flere uniter og høyrer unit-limit 10. gode nettverks-muligheter (TCP/IP, IPX etc.) Lenke til kommentar
nekroz Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Har lest over alle postene(ja ALLE) her og min konklusjon er: Alle har rett til sin egen mening, MEN de kan ikke si at "sitt" spill er bedre enn andres. Det er greit at du liker det bedre, men likevel. Greit at du er engasjert Pizzabud, men HERREGUUUD! Sintbrus: Jeg er enig med deg. Pizzabud: Hvis jeg hadde vært moderator her hadde jeg banna deg for ei lita stund. Hvorfor? Fordi du er PLAGSOM! Jeg blir frustrert når jeg leser innlegga dine, du sier jo bare det samma om og om igjen... Kan ikke du respektere at folk ikke liker SC? Smak og behag? Har du hør om det? Tydeligvis ikke. (dette ble skrevet på 2 minutt. Jeg har ikke formulert meg så veldig bra, men jeg tror dere skjønner poenget mitt) Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Nekroz: Tuuuusen takk!! Eneste grunnen til at jeg satt i en halvtime og letet etter dumme kommentarer fra pizzabud var fordi jeg ville stenge munnen hannes (hadde lyst å skrive et annet ord, men siden jeg vil vere så seriøs som mulig, så...) Jeg plukket sitat til sitat for å framstille mine poeng. Nemlig det at pizzabud er motsigende og repiterende (irriterende). Noe som mulch poengterer her. Lenke til kommentar
Johan Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 De som mener at SC er dypere enn TA tar nok feil etter min meing. I TA er det så mange nisjer i gameplayet at det nesten er helt utrolig. F.Eks Radar som kan jammes med radar jammer Miner Scouting Turtling Skip Tanks KBoter(ja det er en stor taktsik forskjell om man skal bruke tanks eller KBots.) Fly Sonar Hovercrafts osv osv . Attpåtil kan su laste ned nye enheter på nettet og bruke nye AIer til fienden. TA er oxo svært tilpasselig. Man kan gjerne være så aggresiv man vil, mye mer enn på SC, eller man kan bygge en uinntagelig base. Derimot er det nesten umulig og rushe, siden Commanderen er så sterk. Et TA spill kan vare i mange timer på timer eller bare 20min. Det er svært store og svært små kart, større enn jeg noengang har sett. Jeg synes oxo at SC er et svært bra spill, men jeg synes egentlig at TA er det strategispillet som har mest strategi å by på, så derfor liker jeg det best. Når det gjelder EE, synes jeg ideen er god, men spillet er svært dårlig gjennomført. Enhetene kan bare si to ting, og mange enheter sier det samme. Dette blir frustrerende i lengden. Mange synbes vel det lyder kult med før-steinalder til Nano alder, men dessverre ligner ehetene altfor mye på hverandre. [ Denne Melding var redigert av: Johan på 2002-02-01 22:21 ] Lenke til kommentar
pizzabud Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 hehe, dere er som og snakke med en vegg... helt alvorlig - lagr denne topicen på en diskett og se på den om ti år, hvis dere er blitt litt mere voksne da kanskje. det jeg har sagt er at sc er offensivt og ta er ikke offensivt idet hele tatt, skjønner dere ikke det er dere rett og slett trangsynt. dere kommer med helt ufattelig tåpelige argumenter for hvorfor sc er dårlig og ta er bra. sc ER det eneste spillet som er noenlunde offensivt, ingen spill nærmer seg det engang, og alle som kan sc vet at det er det mest geniale strategy spillet ever. liker man og være offensiv osv er sc det eneste rette valget, liker man og sitte man timevis og lager defense kjøper man de geniale defense spillet total annihilation, verre enn det er det ikke. at dere ser på grafikk og "kule units" og "3dterreng" i spill sier litt om kass spill dere liker. og si ta er best er det samme som og si sc er best så jeg gir meg med det, men det gjør ikke sc mindre offensivt. liker dere forsvar og lange games spiller man ta, liker man intense, hurtige og nervepirrende spill er det sc man sitter med. alle med litt innsyn skjønner det. Lenke til kommentar
FunC Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Skjønner ikke at du gidder å mase om det der pizzabud? Må da vel skjøne at folk har forskjellig smak og liker forskjelige spill. Jeg liker sc godt. Faktisk bortimot det eneste "strategi" spillet jeg liker. Men jeg gidder da ikke å drive å poste om det i det uendelige. Driter vel i hva folk mener og gjør, så lenge de ikke maser på meg eller andre om det. Noe du stort sett gjør hele tiden Lenke til kommentar
nekroz Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Quote: On 2002-02-01 23:00, pizzabud skrev:hehe, dere er som og snakke med en vegg... helt alvorlig - lagr denne topicen på en diskett og se på den om ti år, hvis dere er blitt litt mere voksne da kanskje. Hehe Det er DU som er veggen! Dette var den artigste posten jeg har lest som du har laga pizzabud Jeg tenkte(før du skreiv det jeg har sitert) at når du blir litt eldre skjønner du nok at du har feil og at det du sa bare var tull. (det er sånn det er med fjortis-kommunister og :razz: ) Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 det begynner å gå mot en slutt her, men dere har glemt enda en ting som SC har veldig stor fordel med Battlenet! Etter min mening så ligger blizzards suksess med at spilla deiras har enkelt, gratis adgang til battlenet. Cavedog gikk i dukken når GT Interactive gikk med store underskudd, og da forsvant boneyards(Cavedog's svar på Battlenet) og :sad: En dag så skal eg utvikle TA2 :smile: og det skal bli konge! Lenke til kommentar
Johan Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 pizzabud hører du engentil på hva andre poster?? isåfall tar du ikke det med deg i tankene når du poster igjen. Har du spilt mye TA?, for det virker nemlig ikke sånn på deine poster, som du populert liker å kalle det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå