Gå til innhold

Beste strategi-spill?


Anbefalte innlegg

hva om jeg synes trærne i ta er "rotete", ikke vær så pirkete da.

når jeg sier et spill er best da er det ikke fordi det er kul grafikk, 3dterreng, båter med, mange units, kult/mye forsvar osv. jeg snakker om spillet generelt, jeg vet at alle dere her er dårlige i sc fordi dere ikke spiller bestemt nok til og ta iniativet i gamet dere spiller, det er alltid motstanderen deres som er mest aktiv.

sc er et ekte strategy game, ikke bygge forsvar så angripe, noe spesielt vanskelig er det heller ikke.

hadde det ikke vært for sc ville jeg ikke spilt noe strategi spill, alt for lite "action" og spenning i f.eks. ta, sc er nesten litt for mye av det gode.

thaxx: spiller du empire earth? er det et bra spill?

hvorfor spiller du diablo2? jeg vil spilel starcraft NÅH!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Orker ikke å kommentere alt.. here goes..

 

10)Hvis det har noe med gameplayet å gjøre, hva betyr det da om det er visuelt triks eller ikke? Sc har de taktiske elementene med high-ground uten å ha hardware-sugende "ekte 3d" som ikke hjelper på annet enn grafikken....

 

Vel, ekte 3d har mye å si, tro meg, MYE! Pseudo3d kan aldri leve opp til the real stuff. Faktisk så har 3d'en i TA lite med grafikken å gjøre, men med spillbarheten, den tilføyer et savnet aspekt med RTS. Nå til dags er "alle" RTS spill 3D, lurer på hvorfor, det er ikke fordi at det ser penere ut. En bakketopp i tile-baserte spill fungerer omtrent som en vegg som du må gå rundt.

 

12)Fun factor med en dominerende, "uslåelig" følelse? Hvordan kan det være moro i det hele tatt?

 

Prøv Krogoth, så skjønner du hva vi TA folk mener. Det er ikke vanskelig å ta en Krogoth, men om du er uoppmerksom på den så valser den rett gjennom basen din..

 

13)Ikke med klassiske tank våpen...Dagens tanker blir både utstyrt med anti-air og "tradisjonelle" våpen...

 

Vel, det ER teknisk mulig å treffe fly med tradisjonell tanks, de KAN faktisk sikte litt oppover. Men legg merke til at det er vanskeligere å treffe et jetfly enn et fly/helikopter som svever lavt over bakken. Poenget med det argumentet var vel egentlig følgende: I starcraft er det forhåndsdefinerte regler på hvilke units kan treffe hvilke andre units, hvilket våpen som unitene bruker har lite å si, egentlig.. Og det mest irriterende med SC er at om en unit skyter, og målet gjerne teleporter seg til andre siden av brettet langt uttenfor rekkevidden før skuddet har kommet fram, så treffer den likevel. kan argumentere med hastighet på prosjektil og slikt, men ikke når det samme skjer med raketter =) I TA mååå du ikke ha antiluftskyts for å ta et bombefly, en laser funker i luften også, men vil helst skyte på litt treigere mål. Vet ikke om jeg forklarte meg bra der, men men..

 

At man må ha supply er "rotete", men f.eks å kunne gjenvinne vrak er morsomt? Bestem deg!!

 

Altså, personlig synes jeg supplies er tåpelig. Det er bedre å kun ha en toppgrense for hvor mange units du kan ha. Supplies slakker ned spillet og blir kun et irritasjonsmoment av typen: "lalalala.. bygge bygge bygge.. hva i"#&"&"#& ਿ og så "#&"#&" litt mere"

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-31 22:08, Thaxx skrev:

On 2002-01-31 11:49, siDDIs skrev:

Quote:



1, Dette er noe TA er bedre enn SC på

2, Eg bruker alle unitane, uansett hvor langt inne i spillet eg er. SC kunne hatt flere for mer taktiske angrep

3, Haha, eg liker best brett med 'passe' størrelse, men av og til så kan ett stort brett være kjekt å spille. TA har både store og små brett noe som gjør at flere liker spillet

4, Det er rotete! Feks når en trenge supply depots for å lage flere uniter er jo helt på tryne

5,At en er god har ingenting med saken å gjøre, men at du kan angripe med en hær og ikke 10 uniter gjør at det blir mer action

6, Nope ressursene tar slutt engang, men ingenting økonomisk kontroll trengs på sånne brett. I TA trengs det kontroll og offansivt arbeid for å få kontrolert flest mulig metal plasser

7, jepp og dette er noe som gjør at eg liker TA så sinnsykt mye mer enn SC

8, Noen brett i SC har jo vann og fly trenger ikke luft heller

9, Nei feil feil og atter feil, bedre oppløsning gir en liten smule bedre fordel ja, men ett spillt blir spilt for å ha det kjekt, og det er kjekt å få brukt hardwaren sin litt

10, 3d terreng betyr mer taktisk spill og har ingenting med grafikk å gjøre egentlig

11, ja nemlig :smile:

12, igjen dette går på 'fun' faktoren

13, tankser kan skyte fly i virkeligheten og en tanks med torpedoer var en god ide :wink:


 

1) Noen spiller et spill pga grafikken, andre pga spillfølelsen... Og jeg har *ingen* respekt for de som bruker grafikk som et argument i en diskusjon om hvilket spill som er best

 

2)Alle units? Virkeligheten er slik at ikke alle units er like mektige og noen må forsvinne (ofres) for bedre units senere i gamet.... Prøv å spill empire earth med argumented ditt :smile:

 

3)Jeg tror seriøst ikke du har spilt en 256*256 brett på sc...for din (og andres) opplysning kan jeg si at det er *digert*... Hvorfor skal man lage større brett? Det gir ingenting til gameplay følelsen, det slower bare ned spillet...

 

4)At man må ha mat for å leve er rotete...wow. Som det står i en av tutorial`ene til Age of empires II: "an army mraches on its stomach"

 

5)Forskjellen på en nybegynner og en middels god på sc er at nybegynneren kjører defence...*total* defence... Så, ja, det har noe med å være god å gjøre

 

6)Og på sc trengs det økonomisk kontroll for å sikre ressurser før de blir oppbrukt...argumentet var?

 

7)Slike detaljer går mer på "dette ser kult ut" enn "dette tilfører spillet noe"...

 

:cool:Vann er et stoff som mye annet... Det er ikke noe poeng å lage vann-units som alikevel ikke er brukende på mer enn 10% av et brett (annet enn spesial-lagde islands brett)

 

9)Som sagt...jeg spiller ikke for å teste hardware`n min...jeg spiller for å ha det moro....vil jeg teste min hardware så kjører jeg 3dmark

 

10)Hvis det har noe med gameplayet å gjøre, hva betyr det da om det er visuelt triks eller ikke? Sc har de taktiske elementene med high-ground uten å ha hardware-sugende "ekte 3d" som ikke hjelper på annet enn grafikken....

 

11)Spill gjennom sc så finner du kanskje noen bombefly der også...seriøst... Skulle det være et argument?

 

12)Fun factor med en dominerende, "uslåelig" følelse? Hvordan kan det være moro i det hele tatt?

 

13)Ikke med klassiske tank våpen...Dagens tanker blir både utstyrt med anti-air og "tradisjonelle" våpen...

 

 

At man må ha supply er "rotete", men f.eks å kunne gjenvinne vrak er morsomt? Bestem deg!!

 

 

du er jo rett og lsett verre enn pizzabud, spill TA og se hva det dreier seg om før du kommenterer mot det!

 

1, eg har sagt at TA har bedre grafikk en SC og at eg liker god grafikk. nothing else

 

2, dei unitene du begynner med i TA er faktisk veldig gode senere og

 

3, 256x256 brett i SC digert??? LOL!!!! prøv dei brettene i TA der det tar 2 timer å gå fra den ene enden til den andre

 

4, AOE er ikke hardcore rts spill

 

5, nei det har noe med å ha det kjekt

 

6, I TA må du balansere utgiftene, og dei blir mye større etterhvert, derfor må du ut og vinne flere metall plasser og få balansert utgiftene bedre. Og evig med ressurser er sjef. I SC går du tom for ressurser etterhvert og må minske produksjonen.

 

7, ja faktisk du får mer ressurser og viss angrepet feilet så taper angriperen veldig mye.

 

8, Det er kjekt å kunne angripe på forskjellige måter.

 

9, Du misforstår helt, spiller du CS i 320 oppløsninga? Det å ha muligheten til å bruke hardwaren er alltid kjekt.

 

10, TA har ikke prossesor sugene 3d grafikk, det er tile maps med heigh maps og litt extra fysikk programmering noe som SC ikke har. Du kan for eksempel ikke bygge en kanon rett bak ett berg for da greier den ikke å skyte over den.

 

11, ja bombefly er gøyt, veldig kjekt å få slått ut fienden med taktisk bombing

 

12, når eg mener 'uslåelig' så betyr det ikke at du er uslåelig men har jobba deg frem til en extra god unit som gjør en god del mer skade enn dei andre. Noe som igjen går på det og ha det kjekt

 

13, Jo faktisk det går ann!!!!! men sjansen for å treffe er liten, det samme er det i TA men sjansen for å treffe der er og ganske liten

Lenke til kommentar

Hei alle FJOLS!

Jeg leser paa hva dere skriver og syns alt er like teit. Jeg og pizzabud sitter i lag og ler like mye av alt..Det dere skriver er jo saa tragisk. Det dere sier om Starcraft er jo helt borti natta. Dere har jo ikke peiling paa spillet! Har spilt SC en del oppover aarene og vet hva jeg snakker om. SC er et genialt spill. Total Annihilation er jo en komedie. Hver gang jeg linket med min fetter saa ville han ha meg med til aa spille TA. Jeg maatte jo bare le litt. Kunne heller spilt kabal i stedenfor. Eller gjort litt lekser kanskje..AA si at Total annihilation er bedre enn Starcraft, er det samme som aa si at DOOM er bedre enn Counter strike. Dere Total Annihilation fans er helt paa trynet hele gjengen!

Lenke til kommentar

Syntes det var litt vell mye fjortiss ute å gikk her, men men...

 

Skjønner at folket ikke liker Starcraft, jeg skjønner at folk ikke liker RA, RA2 og ikke minst C&C.

Personlig så synes jeg begge spillene er bra, litt enkelt på singelplayer, men ikke værre en at det er levelig. Starcraft er vel ett av de bedre spillene inne denne sjangeren, faktisk en god tanke bedre enn RA2, men det er nå min mening. Jeg pleide å rule i det, helt til folket fant ut av triksene min og brukte de mot meg....Det var kjipt....Nå har jeg ikke spilt det på lenge, en ting er at jeg ikke har det lenger, det andre er at det nok har måttet vike plassen til fordel for spil som CS og Q3...Men men...

 

Folkens: Dere liker ikke og liker omhverandre, sannsynligvis er det en blanding av å ikke få til, og at man til stadighet taper, i det øyeblikket at man taper, sier man spillet er dårlig...Hmm...

 

Thats the way of the Looser, The winner plays any game, regardles of the outcome...Win or loose, Who Cares.

 

Litt visdomsord....Uansett, folk...Spill det dere liker, og spill også litt av det du ikke liker, så kanskje finner du ut at det ikke var så ille likevel...

 

Enjoy all, Hate None.. :smile:

Lenke til kommentar

sc er det eneste spillet som kan kalle seg strategispill fordi den enkeltes skill har alt og si, det finnes ingen "kjipe" eller "urettferdige" måter og vinne på som og sende commander inn i fienden sin base med et transport fly. jeg har TA, spilte ikke annet enn det før, (var jo det beste spillet). men når jeg oppdaget sc har jeg ikke giddet og spille det mere.

i sc er det kun EN ting som teller, hvor mye en kan om starcraft - altså hvor skilled en er. hvis fienden f.eks. lager firebats så må du ikke laget zealots eller zerglings, lager han lair er det høy tid med luftforsvar osv.

sc er et av de enkle spillene og spille, alt er enkelt bygget opp og man lærer det fort (forutsatt at man "tør" og være mere offensiv enn fienden, men dette er ikke noe man "lærer" - dette er noe man er)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-31 23:47, g_kvamme skrev:

Hei alle FJOLS!

Jeg leser paa hva dere skriver og syns alt er like teit. Jeg og pizzabud sitter i lag og ler like mye av alt..Det dere skriver er jo saa tragisk. Det dere sier om Starcraft er jo helt borti natta. Dere har jo ikke peiling paa spillet! Har spilt SC en del oppover aarene og vet hva jeg snakker om. SC er et genialt spill. Total Annihilation er jo en komedie. Hver gang jeg linket med min fetter saa ville han ha meg med til aa spille TA. Jeg maatte jo bare le litt. Kunne heller spilt kabal i stedenfor. Eller gjort litt lekser kanskje..AA si at Total annihilation er bedre enn Starcraft, er det samme som aa si at DOOM er bedre enn Counter strike. Dere Total Annihilation fans er helt paa trynet hele gjengen!


 

Veldig mye objektiv prat her gitt!

Lenke til kommentar

liten ting: ikke snakk her dere som ikke kan starcraft, har ikke noe her og gjøre, "sc er dårlig -så-kommer-det-10-helt-rare-grunner-på-hvorfor"

alle som kan starcraft vet det er best, alle dere andre deffer i sc, det er som å storme med kniv hver gang i cs så si at det er et dårlig spill - bare verre faktisk. men dere skjønner seff ikke det før dere er litt gode i sc.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-01 12:31, pizzabud skrev:

liten ting: ikke snakk her dere som ikke kan starcraft, har ikke noe her og gjøre, "sc er dårlig -så-kommer-det-10-helt-rare-grunner-på-hvorfor"

alle som kan starcraft vet det er best, alle dere andre deffer i sc, det er som å storme med kniv hver gang i cs så si at det er et dårlig spill - bare verre faktisk. men dere skjønner seff ikke det før dere er litt gode i sc.


 

 

Fy **** du er rar!

Jeg syntes SC var for likt alle de andre spilla som var på markedet, derfor gidder jeg ikke å spille det. Spillet er for simpelt, jeg vil ha det litt mer avansert. Alle kan bygge et par units med en gang og sende dem på den fiendetlige basen. Jeg vil ha REALISME! SUDDEN STRIKE for'eva

 

PS: pizzabud: holde kjeft og slutt å snakke nedlatende om folk som liker noe annet enn SC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...