tja||anal Skrevet 25. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2002 Quote: On 2002-01-20 03:47, Hunter skrev:Til dere som diskuterer rts... Til dere som mener at SC er best.. javel, jeg spiller ganske mye påb.net.. Grunnen til at SC er så populært online spill er pga. farten i hver runde... sånn som i Age Of empires, tar det ikke flere timer å bli ferdig med et game.. hadde blitt for lenge på nettet.. Men til ham som mente at Sudden Strike er mest realistisk.. KAn kun si en ting, han har så rett som man kan få det, men det er ikke et spill som passer over nettet. Og det er faktisk mulig å vinne SC games med kun 1 type enhet(hver rase har en enhet som det er mulig med). Slike spill som RA og videre er et mer "alround" game, der man må BÅDE konse. om forsvar OG angrep. Det kan ingen nekte på. Også er det det evige dillet som "enkelte"(skal ikke nevne nick) ikke klarer å få inn i hue sitt.. Noen liker SC, noen liker RA, og noen liker andre rts.. :smile: Og hvorfor passer ikke Sudden Strike på nettet om jeg tør å spørre? Det er jo det som er gøy da Og for dere som liker SC så passer ikke det på nettet...ugh ugh...like patetisk Lenke til kommentar
tja||anal Skrevet 25. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2002 Jaja...nå har vi hørt mange meninger om SC, TA osv. Kanskje vi kan lage en liste over hva som er bra med det spillet man liker best. Lager nå en liste over hva som er bra med det Sudden Strike -både menn og tanks har ammo (som man kan få mer av ved å hente kasser med ammo på lagre. -myyyyyyye mer taktikk og planlegging enn SC og TA. På de spillene er det bare å sende på en haug med units og du vinner. På SS må f.eks sende en liten tropp i fallskjerm bak fiendens linje og drepe folka som bemanner anti-air gunnern, før man setter inn bombeflya. Man må finne svakheter ved fiendens forsvar, før man angriper. Finner man en enorm svakhet så kan man knuse en hel base med 5 tanks og 20 mann + litt artilleri-support Tanksene ser ikke langt i det hele tatt, og fly på med 5 tanks mot fiendens linjer er som å ja...du må ha med infanteri i tillegg fordi de kan se lenger. -en rifle, maskinpistol eller maskingevær kan ikke trenge gjennom panseret på en tanks. Kun bazooka'er, granater, og bombekaster og seff. kanoner. -kanoner skyter laaaaaaaangt :smile: ....og den er uhyre effektiv hvis du har erfarne tropper -alle units får experience points når de er med i kriger -man kan ikke bygge base, men man får alt på begynnelsen f.eks forskjellige menn, tanks, jeeps, medic-lastebiler, lastbiler som kan taue kanoner (artilleri, anti-tank kanoner, "effektiv-mot-menneske-kanon", bombekastere (mortars), anti-air guns osv.) og de kan seff. ha mennesker i seg. Man får i enkelte oppdrag bombefly og rekogniseringsfly, og paratroppers. Men man kan få reinforcement hvis man f.eks klarer å erobre en liten by. -alle kanoner kan taues og alle styrker kan flyttes. -to menn kan dra en kanon etter seg, men det tar tid, det mest effektive er å bruke en lastebil da. -man kan ta over fiendens kanoner og bruke den mot dem, men sørg for å ikke drepe de som bemanner kanonen med tanks fordi da sier det *pang* og det finnes ingen kanon mer :smile: -mennesker dauer av et kanonskudd, og et skudd fra en erfaren rifleskyter. Mista 20 menn på et artilleriskudd. Hadde alle folka mine i en klynge :smile: Alt dette gjør at spillet blir hyperrealistisk...værtfall i forhold til de fleste andre rts-spill. Jaja..sikkert mye mer jeg kan si om det spillet men jeg håper dere fikk litt lyst på det spillet...og til dere SC-fanatikere. Spillet dere digger er ikke så bra veitu. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 -både menn og tanks har ammo (som man kan få mer av ved å hente kasser med ammo på lagre. Sånt som det ødelegger jo gameplayen, spill skal ikke vere for realistisk :| -myyyyyyye mer taktikk og planlegging enn SC og TA. Det tror eg neppe, men siden eg ikke har prøvd det enda så vil eg ikke si så mye. På de spillene er det bare å sende på en haug med units og du vinner. På SS må f.eks sende en liten tropp i fallskjerm bak fiendens linje og drepe folka som bemanner anti-air gunnern, før man setter inn bombeflya. Sånt er det i TA og Man må finne svakheter ved fiendens forsvar, før man angriper. Finner man en enorm svakhet så kan man knuse en hel base med 5 tanks og 20 mann + litt artilleri-support Tanksene ser ikke langt i det hele tatt, og fly på med 5 tanks mot fiendens linjer er som å ja...du må ha med infanteri i tillegg fordi de kan se lenger. I TA så tar du fienden med hjelp av radaren. -en rifle, maskinpistol eller maskingevær kan ikke trenge gjennom panseret på en tanks. Kun bazooka'er, granater, og bombekaster og seff. kanoner. sånn realistisk greie igjen, men den er fair nok IMO. -kanoner skyter laaaaaaaangt ....og den er uhyre effektiv hvis du har erfarne tropper Det gjør dei i TA og -alle units får experience points når de er med i kriger I TA blir dei Veteraner men ikke noe mer gode egentlig, TA:K har mye bedre sånn experience opplegg. -man kan ikke bygge base, men man får alt på begynnelsen f.eks forskjellige menn, tanks, jeeps, medic-lastebiler, lastbiler som kan taue kanoner (artilleri, anti-tank kanoner, "effektiv-mot-menneske-kanon", bombekastere (mortars), anti-air guns osv.) og de kan seff. ha mennesker i seg. Man får i enkelte oppdrag bombefly og rekogniseringsfly, og paratroppers. Men man kan få reinforcement hvis man f.eks klarer å erobre en liten by. -alle kanoner kan taues og alle styrker kan flyttes. -to menn kan dra en kanon etter seg, men det tar tid, det mest effektive er å bruke en lastebil da. -man kan ta over fiendens kanoner og bruke den mot dem, men sørg for å ikke drepe de som bemanner kanonen med tanks fordi da sier det *pang* og det finnes ingen kanon mer Kan du i TA og, selv om det sjeldent blir brukt noe -mennesker dauer av et kanonskudd, og et skudd fra en erfaren rifleskyter. Mista 20 menn på et artilleriskudd. Hadde alle folka mine i en klynge Alt dette gjør at spillet blir hyperrealistisk...værtfall i forhold til de fleste andre rts- spill. Realisme ødelegger mange spill, en dose med bedre gameplay gjør spillene mye kjekkere. Infiltration til UT er for realistisk, er ikke kjekt en plass. Tenk å til og med fjerne crosshair for å gjøre det mer realistisk, må bruke en tyggiklyse på skjermen eg for å treffe da :razz: Lenke til kommentar
Elys Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Quote: -myyyyyyye mer taktikk og planlegging enn SC og TA. På de spillene er det bare å sende på en haug med units og du vinner. LOL! noe av det dummeste jeg har hørt. Prøv å bare sende et lass units inn i basen til noen som kan SC og se hvordan det går du. hørt om unitcontrol ? Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Jeg vet ikke hvor mye du kan om sc, siddis, men det å sende in ett lass med units mot en semi-god spiller er dødfødt.... Jeg husker hadde noen replays av noen av verdens beste spillere og de overvinner ikke en fiende med masse units... Lenke til kommentar
pizzabud Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 vet dere hva psi storm er? eller plague? emp-shockwave? det er så sinnsykt detaljer i sc som adder så enormt til strategy, arbiter som cloaker alt rundt seg, queen, ghost, templar, defiler, sciencse vessel, upgradere, 2 typer penger, shields, mineralene hentes på innovativ helt ny måte osv. og det er og haugevis med kule detaljer som at du kan se cloak ting som beveger seg hvis du ser godt etter, fly kan stå iro slikt at du slipper slite med flyplasser og slikt, man har radar fra starten av, bulding menyen er kul osv, digge lyder - trykk fort på sigtanken lenge, ca i minutt så sier den noen nye lyder som man ellers ikke hører, dette virker på alle unitene. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Ta å angrip fienden sin base med 2 tankser og 2 artilleri du, og se hvor langt du kommer. Allt sammen i TA gjør det sånn at du må være flinkast økonomisk for å vinne, du må bygge dei rette mengdane med solar plants og sånt til å begynne med. Senere må du først sende et par spionfly/radarfly for å finne det svake punket til fienden. DER angriper du kommer inn i basen og slår ut anti missle defender og anti flyforsvaret. Så kommer du og bomber fienden sønder og sammen senere. allt sammen er så mye mye mye større i TA sammenligna med andre strategispill Lenke til kommentar
pizzabud Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 slik er det i alle strategi spill, si meg ett spill man ikke trenger og scoute på fienden... sc har dynamisk units - units som kan mere enn bevege seg og skyte. i mitt forrige innlegg nevnet jeg en del av de. men, lær deg sc så kommer du til og bosse ta (slik som meg). Lenke til kommentar
tja||anal Skrevet 25. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2002 Hadde verdens beste spiller hatt 5 tanks og jeg hadde hatt 20 hadde jeg tatt han i SC. Hadde vi spilt SS så hadde kanskje verdens beste knust meg :smile: fordi der er posisjoner alt. Lenke til kommentar
pizzabud Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 sier ikke sudden strike er dårlig, men jeg likte det ikke. likte mye bedre close combat 5 invasion normandy som lignet suddnestrike men var enklere og spille osv. sc er det mest offensive strategy spillet, så, for dere som liker hyperoffensive spill kjøp starcraft... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 eg ser ikke hvordan du kan si at SC er det mest offansive, det er jo for mye konsentrert om bygging Lenke til kommentar
Elys Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Quote: On 2002-01-25 19:10, tja||anal skrev:Hadde verdens beste spiller hatt 5 tanks og jeg hadde hatt 20 hadde jeg tatt han i SC. Hadde vi spilt SS så hadde kanskje verdens beste knust meg :smile: fordi der er posisjoner alt. Nok en gang et bevis på enkeltes uvitenhet. Om du hadde angrepet basen min med 20 tanks hadde mine 5 banka de aller fleste av dine pga. high ground advantage, og jeg hadde kommet til å drept resten av angrepet ditt med de styrkene jeg har under produksjon. Og jeg er langt ifra verdens beste i SC. Lenke til kommentar
myrvang1 Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 vell. Syntes egentli en god del av dere som har postet her er ganske latterli jeg.. Dere kjefter på hverandre pga at dere ikke har samme smak innen spill. For smak har en del å si med spill. Jeg for min del kan ikke fordra c&c, red alert. Derimot forguder jeg spill som nettop StarCraft Broodwar, civilisation, og av de nyere, Empire Earth. Men dette gjir ikke meg noen rett til å rakke ned på de andre spilla som jeg ikke liker.. Det er bra spill det, men ikke min sjanger.. Så pliiz, før en diskusjon på et normalt vis, uten å kjefte på hverandre fordi motparten ikke liker det samme som deg.. Takk.. og btw, har dere ikke spilt Cannon Fodder? =) Lenke til kommentar
tja||anal Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 Jeje.. Enig med han "tullingen" som skreiv den siste post'en. Jeg tror denne diskusjonen aldri kommer til å ta slutt, så hvorfor ikke bare stoppe her?! :smile: Lenke til kommentar
petray Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 StarCraft: Broodwar er det beste rategi spillet som noen gang har blitt lagd! Og det kan ingen andre gjøre noe med, det er best og vil alltid være best! Lenke til kommentar
sfougner Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Noen her som har testa Conquest: Frontier wars?!?! Det er et skikkelig bra strategispill! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Det eg vil fram til er at folk spiller spilla mer før dei sier noe om det, den største RTS fanboy'en eg vett om er Alan Willard fra Epic Games, han digger vell å si alle RTS spill men har enda TA som favoritt. Fordi ingen andre RTS spill leverer i nærheten av det samme kjekke gameplayet Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 hmm ekke denne diskusjonen slutt ennå? Jeg mener att Starcraft er det beste strategi spillet, men smaken er som baken :smile: Lenke til kommentar
Corn Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Jeg spiller veldig lite strategispill men det jeg har fått med meg er følgende: StarCraft er et skikkelige "pushe på" spill. Du må alltid gjøre noe aktivt. Spre deg rundt hele brettet og bare byggebyggebygge (angrep) Er du en person som vanligvis kanskje saver litt ofte i action spill eller vil gjøre ting ordentlig og garantere gevinst passer ikke dette spillet i det hele tatt, her må du ta noen sjanser og kjøre på. (Så noe fra vm i sc, fyren var jo en blekksprut, trykket på hurtigtaster og bygget 3-4 ganger så fort som jeg ville ha gjort, det er poenget, _hurtighet_) Jeg hadde tenkt til å dra med andre spill her men det kan jeg ikke, ettersom de andre strategispillet jeg har spillt mest er Settlers, Dune2 og Transport Tycoon DELUXE. Back to TOPIC: Listen til en som ikke liker strategispill 1. Settlers 2. Transport Tycoon DELUXE 3. Dune2 Ellers så har broren og naboen min alltid vært hekta på Civilization 1/2/3 så jeg tror nok de ville rose det høyt opp... Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Hehe, hva er så genialt med ressursene til SC? jeg forstod ikke helt den. TA er nå min favoritt, og SC må jeg si er helt ræva, eneste bra er historien i single. I de fleste RTS er det beste forsvar angrep. I TA kan du faktisk bruke forsvar til angrep, en må passe på hva motstanderen bygger. Jeg innrømmer at jeg suger i SC, men det er så tåpelig vanskelig oppbygd og alt for mange begrensniger.. Vil prøve EE en gang, har hørt mye bra om det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå