Gå til innhold

Beste strategi-spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-20 02:27, siDDIs skrev:

nei det skjer ikke fordi i sc vet dei at dei må gjøre noe før det er for sent


 

Riktig...det som skjer er at fienden gjør noe før deg og får et overtak

 

Quote:


i TA må en konsentrere seg om å produsere 100 tankser i minuttet for å vinne


 

Oki...så den med flest units vinner? Strategy? nei....Fingerferdigheter? ja...

Lenke til kommentar

Til dere som diskuterer rts... Til dere som mener at SC er best.. javel, jeg spiller ganske mye påb.net.. Grunnen til at SC er så populært online spill er pga. farten i hver runde... sånn som i Age Of empires, tar det ikke flere timer å bli ferdig med et game.. hadde blitt for lenge på nettet.. Men til ham som mente at Sudden Strike er mest realistisk.. KAn kun si en ting, han har så rett som man kan få det, men det er ikke et spill som passer over nettet. Og det er faktisk mulig å vinne SC games med kun 1 type enhet(hver rase har en enhet som det er mulig med). Slike spill som RA og videre er et mer "alround" game, der man må BÅDE konse. om forsvar OG angrep. Det kan ingen nekte på. Også er det det evige dillet som "enkelte"(skal ikke nevne nick) ikke klarer å få inn i hue sitt.. Noen liker SC, noen liker RA, og noen liker andre rts.. :smile:

Lenke til kommentar

i sc trenger man ikke forsvar fordi man er så opptatt med og angripe fienden, forsvaret i sc er at fienden ikke er istand til og angripe. angrep er det beste forsvar, syned det er nok forsvar jeg, eller?

sc er 100& nyskapende. ra2 og tiberian sun er kun oppdateringen av forgjengerne. i sc henter man penger på en helt ny måte, det er 2 typer penger, man kan bygge flere hus på engang, man ser hvor mye liv, armor og damge hver unit/hus har, man kan lage flere units på en gang, supply, trenger ikke radarhus for og ha radar, det går ann og oppgradere, ekspandere er dødsviktig, usynlig units, marines kan f.eks skyte ting i luften, alt dette adder mass strategy til spillet. så er det units som arbiter, templar og defiler som ikke er combat ting, men har magier som gir mere strategy.

sc er ikke annet enn 100% nyskapende, innvotivt osv. det er og blir det eneste strategy spillet for meg.

Lenke til kommentar

TA er mye mer orginalt en SC

 

og det er mye mer taktikker i TA, fordi du må konsetrere deg om flere forskjellige land områder (samme som SC+ sjø)

 

flyna er jevlig bra i TA men med skikkelige flak cannons så blir dei meid ned på 2 sekunder. Og det er taktikk å angripe med mange forskjellige uniter close combat, long range, anti air, eventuelt irritere fienden skikkelig med ett båtangrep som slår ut anit flyforsvaret hans også komme med fly og bombe basen hans sønder og sammen

 

TA er best, ingen protest! :grin:

Lenke til kommentar

tja|anal: spilte sudden strike, jeg likte close combat 5 invasion normandy mye bedre. det GÅR ann og like to spill samtidig...

siDDIS: før spilte jeg ikke annet enn TA, men når jeg fikk fingrene i sc så har jeg ikke spilt noe annet fordi alle andre spill er for kjedelige i forhold. tar for lang tid og bygge opp baser osv til kampene begynner. sc er offensivt helt fra starten, raskeste effektive måten og attacke på tror jeg er og rushe photon cannon og lage at par sånne i fienden sin base.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-21 08:08, pizzabud skrev:

tja|anal: spilte sudden strike, jeg likte close combat 5 invasion normandy mye bedre. det GÅR ann og like to spill samtidig...

siDDIS: før spilte jeg ikke annet enn TA, men når jeg fikk fingrene i sc så har jeg ikke spilt noe annet fordi alle andre spill er for kjedelige i forhold. tar for lang tid og bygge opp baser osv til kampene begynner. sc er offensivt helt fra starten, raskeste effektive måten og attacke på tror jeg er og rushe photon cannon og lage at par sånne i fienden sin base.


 

Det som da er vakkert med sc er at det alltid er en måte å stoppe slike ting på....ingen über taktikker som en del andre spill har..

 

Et lite spm til sc spillere..... hvordan kan zerg stoppe battlecruisers på vanlig sc? (uten bw)

 

Hydra+Dark SwarmPlague er den eneste mulighteten jeg ser, men det eneste du oppnår er at han stikker av, reparer og kommer igjen....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-21 08:08, pizzabud skrev:

tja|anal: spilte sudden strike, jeg likte close combat 5 invasion normandy mye bedre. det GÅR ann og like to spill samtidig...

siDDIS: før spilte jeg ikke annet enn TA, men når jeg fikk fingrene i sc så har jeg ikke spilt noe annet fordi alle andre spill er for kjedelige i forhold. tar for lang tid og bygge opp baser osv til kampene begynner. sc er offensivt helt fra starten, raskeste effektive måten og attacke på tror jeg er og rushe photon cannon og lage at par sånne i fienden sin base.


 

Tar lang tid å bygge base??

jaha?

Du slipper unødvendige bygninger som supply depots isåfall.

 

ergo det tar lengre tid i SC før en kan angripe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...