Gå til innhold

Beste strategi-spill?

Anbefalte innlegg

joda, det er big bertha triks, tar du kanonen på attack på kartet kommer du kanskje halveis til en base før det kommer forbudt og skyte lenger "skilt". men sikter du på bakken foran kanonen istedenfor kan du få den til og skyte dobbelt så langt.

total annihilation er ikke 1/10 så offensivt som starcraft, kanskje det er for offensivt for deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når jeg spilte TA så bygget jeg bare en flyplass så en advanced flyplass og laget to heavy bombers og sendte ned til fienden. mens de stresset med minerals, strøm og og kbot labs bombet jeg bare commanderen i filler. altfor dårlig balansert spør du meg... sier ikke ta er dårlig, bare at sc er bedre.

Lenke til kommentar

Faeeenn..er lei av det SC og TA pisset deres...det er kjipe spell begge to. Er det ingen her som har spelt Sudden Strike??!! Der er det spionasje som teller...finne ut hvor det andre laget har lagt HQ'en. Finne svakheter og planlegge et angrep med minimalt angrepstyrk. En tanks of ti mann kan ta ut 10 ganger så mye, bare det planlegges. For en gangs skyld så skyter artilleriene langt. På andre spell så skyter dem kanskje 5x lengden på en tanks

På SC og TA er det bare å drite ut tanks å sende på...that's it...den som har flest units vinner...det er jo ikke sånn det foregår!!!

Just face it...SC og TA er kjipt, og er drittlei praten deres!!

Lenke til kommentar

anal: hehe, du kan tydeligvis ikke sc. det er vikig og være foran fienden, f.eks. bygge fly før han og skjule de, hvis han ikke ser de før han plutselig har 12-15 fly i basen som dreper pengefolkene hans så er slaget tapt for ham. droppe er og en strategi, finne ut hvor han har minst forsvar og styrker og hvor det er best og droppe osv. en drop avgjør ofte et game. sc er det beste (og eneste gode) strategi spillet jeg vet om. sudden strike skal jeg ikke si noe om siden jeg ikke har spilt det, men det høres fryktelig avansert ut. sc er så enkelt som man får det.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-19 13:47, pizzabud skrev:

joda, det er big bertha triks, tar du kanonen på attack på kartet kommer du kanskje halveis til en base før det kommer forbudt og skyte lenger "skilt". men sikter du på bakken foran kanonen istedenfor kan du få den til og skyte dobbelt så langt.

total annihilation er ikke 1/10 så offensivt som starcraft, kanskje det er for offensivt for deg?

nei det er ikke et triks, eg har visst om det siden første gang eg spillte TA

triks i TA er som å bruke commanderen til å hjelpe fabrikkane til å bygge units raskere, det gjør du med å 'guarde' fabrikken

eller du kan lage 'helipads' for flya også angripe via patrol kommandoen, det vil flyna automatisk trekke seg tilbake når dei har lite liv og repareres på disse helipadsa og angripe igjen når dei har fullt liv

Big Bertha skyte ikke dobbelt så langt, spill mer TA du så du vet hva du snakker om neste gang. Og TA er mye mye mye mer offansivt med 500 units du kan angripe med. SC er ikke i nærheten av det engang

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-19 18:02, tja||anal skrev:

Faeeenn..er lei av det SC og TA pisset deres...det er kjipe spell begge to. Er det ingen her som har spelt Sudden Strike??!! Der er det spionasje som teller...finne ut hvor det andre laget har lagt HQ'en. Finne svakheter og planlegge et angrep med minimalt angrepstyrk. En tanks of ti mann kan ta ut 10 ganger så mye, bare det planlegges. For en gangs skyld så skyter artilleriene langt. På andre spell så skyter dem kanskje 5x lengden på en tanks

På SC og TA er det bare å drite ut tanks å sende på...that's it...den som har flest units vinner...det er jo ikke sånn det foregår!!!

Just face it...SC og TA er kjipt, og er drittlei praten deres!!

Allt det der er scripta, og det virker ikke sånn i multiplayer, det er forskjellen

Lenke til kommentar

visste du at du kunne ta byggefly på patrol så repairer de automatisk alt som blir skadet?

spilte nettopp demoen av sudden strike, tror du vil like close combat invasion normandy, det er nesten likt bare bedre. man kan ikke si det ikke er strategi i starcraft når man ikke kan spillet, starcraft er uten tvil det mest offensive spillet idag siden man nesten må være mere offensiv enn fienden for og vinne, sitter to ra2 fans og spiller så skjer det jo ingenting på flere timer, men to skilled folk angriper fra start til slutt.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-19 20:33, siDDIs skrev:

uansett strategi spill så må du vere mest offansiv for å vinne

Hvis du mener det offensivt å bygge forsvar og så sitte bak det forsvaret og bygge seg opp resten av gamet, og så angripe helt på slutten..... så er jeg enig

Lenke til kommentar

det du sier er akkurat det samme som jeg sier at sc er mere offensivt fordi man har færre styrker. antall units har jo inenting med hvor viktig det er og angripe i et spill. alle som kan litt basics i starcraft vet jo at sc er det mest offensive (og egentlig det eneste) strategi spillet. sier kanskje litt at det like mange som spiller sc på internett nå som når det kom ut for noen år siden. kommer ikke til og poste replyes for dette gidde jeg ikke, kos deg med de 500 unitene i ta du...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-19 23:53, siDDIs skrev:

angripe med 50-100 units er da ingenting mot 400+++

og dette er ikke overdriving engang

derfor er TA mer offansivt enn SC

Hmm..javel? så derfor er ta mer offensivt?

EE er ikke mer offensict fordi det har en pop limit på 1200 (delt på antall spillere)

Starcraft er offensivt fordi du hele tida må holde utkikk, droppe, ødelegge for motstanderen....om du angriper med 10 eller 100 units har ingenting å si

Jeg ser ofte nybegynnere som spiller sc som de ville spille en del andre strategy spill....de blir *knust* fordi sc ikke er lagd på den måten at man kan lene seg tilbake bak et "perfekt" forsvar...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-20 01:11, Thaxx skrev:

Quote:

On 2002-01-19 23:53, siDDIs skrev:

angripe med 50-100 units er da ingenting mot 400+++

og dette er ikke overdriving engang

derfor er TA mer offansivt enn SC

Hmm..javel? så derfor er ta mer offensivt?

EE er ikke mer offensict fordi det har en pop limit på 1200 (delt på antall spillere)

Starcraft er offensivt fordi du hele tida må holde utkikk, droppe, ødelegge for motstanderen....om du angriper med 10 eller 100 units har ingenting å si

Jeg ser ofte nybegynnere som spiller sc som de ville spille en del andre strategy spill....de blir *knust* fordi sc ikke er lagd på den måten at man kan lene seg tilbake bak et "perfekt" forsvar...

TA med 8 spillere = 4000 units = kaos = skamkjekt

starcraft er ikke offansivt en plass, når brettet er tom for ressurser, hva gjør en da?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-20 01:18, siDDIs skrev:

TA med 8 spillere = 4000 units = kaos = skamkjekt

starcraft er ikke offansivt en plass, når brettet er tom for ressurser, hva gjør en da?

Når brettet er tomt for ressurser kan du se tilbake på "one hell of a fight"

Hmm...ble det sensurert? anyway

Poenget er at på ethvert brukbart sc brett og mellom to relativt gode mostandere skjer ikke det..

Uansett hvilke forsvarsløsning man velger på sc er det alltid en åpning

Men hvis derimot to dårlig personer spiller mot hverandre og begge fokuserer på forsvar kan det skje....men det er fordi de ikke vet hvordan å utnytte forskjellige units, ikke fordi spillet er "forsvarsbasert" slik som enkelte westwood spill....

pizzabud: jeg bruker samme nick på bnet som her... men spiller mest d2x bnet....hvis du msg`er meg kan vi sikkert ta en 1v1 på sc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...