Gå til innhold

Beste strategi-spill?

Anbefalte innlegg

Seffølgelig er det er mer strategi i RA2 men det er scripta sånn at du må gjøre sånn og sånn og sånn

Skikkelig strategi kommer når en skal spille multiplayer og det er noe som RA2 stiller svakt på

[ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2002-01-13 16:27 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

anal: hmm, noen ganger går jeg litt lei sc faktisk, tar meg en liten pause før jeg fortsetter og spille. men så tenker jeg på alle andre strategispill ( lol ), de er jo ikke en prosent så bra som starcraft. men, starcraft er one of a kind, sannsynligvis kommer det aldri noenting i nærheten av sc. men blizzard var jo og enormt heldige når de laget det. starcraft er noe man aldri legger på hyllen, man mister bare ikke interresen, den bare øker hver gang man vinner.

[ Denne Melding var redigert av: pizzabud på 2002-01-18 21:48 ]

Lenke til kommentar

ja, risk med 3 spillere, da holder man det gående minst en helg.

SiDDIs: hehe, du er patetisk. "TA var gøyt fordi jeg laget nok forsvar til og holde ut i en time".

du liker ikke starcraft fordi du ikke klarer og gjøre annet enn og lage forsvar, du takler bare ikke og ekspandere og være litt offensiv. starcraft passer ikke for folk som deg

Lenke til kommentar

TA er så dårlig, det er for my forsvar idet, spilte en bane som het anter strait med 3 øyer langt fra hverandre. jeg og en kamerat endte opp med og skyte på basene til hverandre med "Long range plasma canon", en stor kanon som skyter over hele banen, og det skal liksom være gøyt... umulig og holde seg rolig eller lydløs når man spiller starcraft, hvertfall for meg =)

Lenke til kommentar

Eg har spelt mye Starcraft og eg greier å spille det, problemet er at det ikke er kjekt, fordi spillet er teit.

Tanksene kan jo ikke skyte på flyna som står stille 2 meter lengre oppi lufta og tanksene skyter ikke granater men med en slags railgun/shockrifle som du får instant hit på.

Og i TA er du offansiv hele veien, men når noen kommer med 100 krafttige tankser mot deg så er det godt å ha skikkelig forsvar. Og når noen har fått big bertha så er det jo på tide å angripe, men det er veldig få brett som er så små at big bertha'en skyter over hele kartet

Dei fleste bretta så når den bare halveis over

[ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2002-01-19 12:32 ]

Lenke til kommentar

Risk er sinnsykt gøy...3-4 spillere...mener da brettspillet. PC-versjonen er kjip :

Pizzabud: hvor mange strategi-spill har du prøvd...nevn dem. Kan tenke meg at du jat spilt spil som Red Alert, Age of Empires osv. Sånn spill som allle har spilt. Og det at SC er i sin ege kalsse er bullshit. Hadde jeg f.eks digga TA så hadde jeg sagt at det var i sin egen klasse. SC har ikke no som ikke andre spill har..."bra balanse mellom rasene" det er bare detaljer det...ikke noe å si. Se på et spill som Sudden Strike. Der må man planlegge sine angrep fordi man har ikke muligheter til å lage tankser og menn...man kan forsterkninger, og dette er vel ganske realistisk eller hva?!!! SC-fanatikere er uuuuuutrolig trangsynte. SC er det eneste som står på hjernen dems, og de har sikkert ikke prøvd noe annet

Lenke til kommentar

siDDIs. hehe, du kan visst ikke big bertha trikset... trykk på big bertha og på attack, så attacker du så nærmt kanonen du kan, ca 1 pixel fra big bertaen. da skyter den minst 50% lengre, men det tar litt tid og lære og sikte med det, men ikke noe problem og treffe basen.

änal: jeg har TA, ra1, ra2, tiberian sun, galactic battleground (age of empire2 modden, age of empire 1 og 2. yuris revenge osv så jeg har nok spilt det meste, disse spillene er gørr kjedelig. vet ikke om det kun er meg men defense er ikke akkurat det mest spennende som fins.

starcraft er som skreddersydd for meg, men, det fins to typer strategispillere, de som liker defense og de som liker og angripe. ikke si at ra2 osv er offensivt, det er ikke 1/10 så offensivt som sc.

Lenke til kommentar

QUOTE fra siDDIS: Eg har spelt mye Starcraft og eg greier å spille det, problemet er at det ikke er kjekt, fordi spillet er teit.

Tanksene kan jo ikke skyte på flyna som står stille 2 meter lengre oppi lufta og tanksene skyter ikke granater men med en slags railgun/shockrifle som du får instant hit på.

såvidt jeg vet så er det ikke så lett og se et kanonskudd granat som farer gjennom luften med i minst 800 km/s...

en til QUOTE fra SiDDIS: Og i TA er du offansiv hele veien, men når noen kommer med 100 krafttige tankser mot deg så er det godt å ha skikkelig forsvar. Og når noen har fått big bertha så er det jo på tide å angripe.

i sc er målet at det er fienden som skal forsvare seg mot dine tanks, er det du som forsvarer deg fordi fienden angriper deg så er du rett og slett for dårlig og fienden bedre enn deg.

spilte mot en newbie, jeg bygget baser over hele brettet og bygget 30 hus som laget fly så pumpet jeg ut heavy fly, "jeg har ikke sjansje mot de der" sa han. når jeg hadde ekspandet over alt så var det jo selvsagt ingenting han kunne gjøre utenom og stoppe meg i og ekspande tidlig eller ekspande selv tidlig, eller, hvorfor var det ikke han som ekspandet over hele brettet? fordi han var totalt newbie :smile:

[ Denne Melding var redigert av: pizzabud på 2002-01-19 13:22 ]

[ Denne Melding var redigert av: pizzabud på 2002-01-19 13:23 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...