Gå til innhold

Beste strategi-spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-01 07:53, siDDIs skrev:

eg har nevt tidligare over 10 grunner til at TA er bedre enn SC....ingen av dere har kommet med noe som slår dei

Nei vel... jeg husker den rekka som begynte med at du klaga over grafikken til sc...der du hevdet at aoe ikke er hardcore rts spill... Jeg gadd ikke kommentere den mer, det ble for dumt... men jeg kan godt finne ei liste med 10 grunner for at sc er *mye* bedre enn ta

Lenke til kommentar

SPILL COSSACKS the art of war

jeg og en kompis spiller det på 2 pentium 500 med 128 meg ram

med 16 meg skjermkort..eg det mest sjokkerende er at vi hadde 4000 units mot hverandre i kamp og det fløt som vann.brettene er større en TA og grafikken er lik og noen plasser bedre en age2!!

takler ikke det der "cant create more units"

menne å komme med bataljoner og horder i krig det er rått!!

ikke kom og si at det er ikke taktikk for formasjoner(noe som jeg har savnet sykt i rts) har veldig mye å si..hadde 350 pikemen lina opp i braveheart stil mot 800 cavaleri og jeg tapte 80 mann :smile:..det var ikke noe forbaska age of empires der cavaleriet KNUSER pikemen..latterlig!! nei her funkerer tingene som det skal at hvis du har bueskyttere som virker så dreper di lett upansret infanteri..ikke noe slikt sprøyt at en bonde skal tåle 6-7(engelske) piler

Lenke til kommentar

sc er det eneste spillet som kan kalles strategispilll synes jeg, eller i alle fall det som er mest strategi. andre spill spiller man for og ha det gøy og se på store kamper og stiller opp unitsene for og se på blodbad og slikt. sc spiller man for og vinne, og den beste vinner, og det er gøy. ingen som spiller cs og stiller alle sammen opp på rekke og rad så begynner de og skyte samtidig for og teste/se på blodbadet.

i sc utnytter man seg av alle fiendens svakheter.

jeg foretrekker kvalitet i unitene, korte men gøye game og god stemning. sc turnering i lan med noen venner er dritkult, og siden ingen av vennene mine og jeg gidder lære oss andre spill er det sc vi spiller. sc er helt nytt, dune2k, ra2, ts og emperor battle for dune var jeg lei første timen siden jeg hadde gått lei forgjerne som var helt like.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-01 11:19, Thaxx skrev:

Quote:

eg har nevt tidligare over 10 grunner til at TA er bedre enn SC....ingen av dere har kommet med noe som slår dei

Nei vel... jeg husker den rekka som begynte med at du klaga over grafikken til sc...der du hevdet at aoe ikke er hardcore rts spill... Jeg gadd ikke kommentere den mer, det ble for dumt... men jeg kan godt finne ei liste med 10 grunner for at sc er *mye* bedre enn ta

bedre grafikk er ein grunn som gjør TA betre, punktum

I AOE er det meir fokusert på bygging enn dei andre RTS spilla

og at du må være aggresiv og utforske bretta og sikre ressurser er likt i nesten alle RTS spill...kom med bedre grunner

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-01 18:14, siDDIs skrev:

Quote:

On 2002-03-01 11:19, Thaxx skrev:

Quote:

bedre grafikk er ein grunn som gjør TA betre, punktum

I AOE er det meir fokusert på bygging enn dei andre RTS spilla

og at du må være aggresiv og utforske bretta og sikre ressurser er likt i nesten alle RTS spill...kom med bedre grunner

man må selfvølgelig være offensiv i alle spill, men "offensivitenen" i f.eks. ta blekner i forhold til sc, jeg er gått lei alle de andre spilla, de er for kjedelige i forhold til sc.

om grafikken er bedre gjør ikke et spill bedre enn ett annet? gamedemoen i 3dmark2001 er det fet grafikk på men det spillet er ikke bedre enn andre bilspill eller f.eks. cs fordi grafikken er bedre.

mulch, er det meg du snakker med nå? please quote.

er det meg så må jeg si du har misforstått, det er strategi i alle spill - selv doom og ta :smile:

men i sc er det rett og slett bare mye mere.

Lenke til kommentar

WOW! Lang tråd esse. Orka ikke å lese mer enn de første trådene. Personlig så synes jeg alle dere som sier (sett inn navn på spill her) suger, er noen idioter. Hva med å forholde seg til litt fakta? Du liker ikke det, og han liker det. Så enkel er den saken.

Det finnes også mange folk som suger tungt i et spill, og derfor dedikerer livet sitt til å snakke dritt om spillet *host* *hark*

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-01 23:44, siDDIs skrev:

det er ikke mye mer i SC når du har mindre muligheter

det kan ta litt tid ja, vet ikke hvor mange år siden det er jeg begynte og spille det med lånte cdkeyer, er nesten 1 1/2 år. og jeg er såvidt begynt og lære de forskjellige strategien i rasene.

alle unitsene må brukes forskjellig ut ifra kass av de 3 rase du slåss mot, men det har ikke noe og si likevel, man måler ikke spilla i antall units.

i sc er det upgrades, man ser damage, armor og hp til unitene, 3 raser med diff units, ikke fokus på forsvar idet hele tatt og alle vennene mine spiller bare sc, derfor er det det vi spiller på lan og bnet.

jeg har ts, ta, ra2, ra1 -var stor fan av de før. runna ts og spilte ikke lite ta heller. men nå som jeg spiller sc isteden siden det er mye gøyere så har jeg ikke giddet og spille de andre spilla igjen.

[ Denne Melding var redigert av: El_PoLLa på 2002-03-02 11:56 ]

Lenke til kommentar

El_Polla: Jeg blir bare provosert når folk kommer med slike uttalelser, da må en hvertfall understreke at en overdriver. Det er som å si at ferskvann er våtere enn saltvann. =P

Hovedgrunnen til at jeg ikke liker SC er at det er alt for mange (teite) restriksjoner f. eks. hvor mange units du kan ha, hvor mange du kan que, alt er rett og slett begrenset hinsides det jeg kan takle. Det verste er vel at unitene er så spesialiserte at de blir faktisk helt håpløse å bruke, en tanks kan ikke bevege seg og skyte samtidlig (gjelder alle units, utenom de småflya til carrieren), et infanteri kan ikke skyte på et fly som står dønn stille i lufta (hallo!?) og ikke minst mangler det ekte 3d, som trekker veldig mye ifra taktiske og strategiske muligheter (ikke kom med at SC har flere høyder, det er bare 2.5d og holder ikke mål). I tillegg har en supplydepots som bare tar opp plass, men det blir litt flisespikking. Forsvaret er også helt ræva, det er GØY å bygge forsvar og se fienden bli knust til grus for dine føtter! Holdt nesten på til å glemme en av de største negative punktene: Når en unit skyter på en annen unit, så blir den truffet samma F hvor kjapp den er, med laser kan jeg forstå det, men ikke raketter og artilleri. Det er også for få units, liker store slag.

Når det gjelder strategi i SC, så kan jeg ganske enkelt si: Shogun: Total War. Punktum. DER er det strategi av andre dimensjoner. Bakker, elver, fort, units, ALT teller. For å ta et eksempel. Fienden har fått tak i rifler, hva gjør du da? Jo, du angriper når det regner, da funker ikke riflene! Du plasserer alltid buemenn oppe i en bakke, bruker pikemenn mot hester, og der er skikkelige formasjoner. Der ER strategi i SC, såvel som TA og alle de andre spillene, men ikke kom å si at det er "best/mest" strategi i SC, da skyter du deg selv i foten. Det er mange ting som gjør TA bedre enn SC på dette punktet. 3d terrain i seg selv hjelper utrolig mye. Valg av units og hvordan du skal fordele forsvar etc etc, angrep fra flere kanter, hvor fort skal du spre deg utover brettet, skal du bruke kun airunits? Skal du porqupine deg? Utrolig mange muligheter. Det beste er jo en kombinasjon.

Lenke til kommentar

mulch: du får frem en del gode argumenter, det er strategi i andre spill som det ikke er i sc og strategi i sc som ikke er i andre spill. strategi eller ikke - hadde det ikke vært for sc ville jeg ikke spilt rts spill. har spilt shogun total war demo, så veldig gøy ut bortsett ifra en ting som er til og grine av. du har pikemenna i en rekke, så kommer det f.eks. hester forfra (bra) og ifra siden (ikke så bra) da ville jeg dele pikemenna i to grupper så de dannet en 90 grader vinkel - men da må jeg snu hele rekken - det går bare ann og styre hver gruppe og ikke enkelt personene i gruppa (eller er det fikset?)

om terrenget i sc er 3d eller ikke har ikke noe og si untatt på grafikken? det er 2 elevations i sc selv om de er grafiske "triks" så er det bonus til unitene høyere oppe - de blir ikke truffet på hvert skudd, tåler litt mer og jeg tror de skader litt mere og.

at sc ikke er realistisk har ikke noe og si for andre enn som liker "realistiske" spill.

at alle unitene treffer hver gang gjør kampene forutsigbare og gjør spillet rettferdig, man kan ikke vinne ved flaks. om man vinner eller ikke avhenger 100% av skillen til spillerne, går ikke ann og være feig eller ha flaks slik som i cs når man kan bruke awp eller få tilfeldige hs.

Lenke til kommentar

hvilket strat spill som er best avhenger om man liker defensive spill eller offensive spill... eneste spillet som kan kalles offensivt er sc, alle andre er ikke en prosent så offensivt som det.

noen liker det, andre ikke - slik er det.

Lenke til kommentar

du kan spille like mye offansivt i andre spill som i SC.... i Warcraft blir saken en anna når det er lagt til litt diablo style

grunnen til at folk liker SC er pågrunn av den enorme populariteten........det er lett å spille det over internett. Samme med Counter-Strike...det er sinnsykt populært. Eg foretrekker UT/TO over CS :| men spiller mer CS fordi det er så sjef å høyre på alle amatørene skrike cheater og gjør alt for å få deg banna

Lenke til kommentar

Først av alt: til alle dere som sier at (sett inn et strategispill her) suger, please gi en ordentlig begrunnelse!

denne threaden blir totalt latterlig hvis alle skriver "sc suger!" "ta suger".... please vær litt mer saklige

for det andre: alle personer er forskjellige. noen liker å tenke lenge, noen å rushe frem med en gang, noen liker å være offensive, andre defansive...

Og til den som skrev at starcraft suger på grunn av grafikken, hvafornoe? ville du spilt mer pacman om det var i 3d med 1600x1200 oppløsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...