Gå til innhold

Beste strategi-spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-21 20:49, pizzabud skrev:

ja, det er det. i cs er awp forsvar andre våpen angrep på samme måte som ra2/ta osv er forsvar og sc er angrep, noen liker og sitte passive og gjøre lite mens andre liker intense spill. slik er det bare.


 

Dette er en dårlig sammenligning som ikke holder mål. Det at forsvaret i SC er så dårlig, gjør bare angrepet kjedelig, fordi det uansett må bli et slags "rush". Forskjellen på C&C spillene og TA vs SC er at i de førstnevnte må man planlegge hvert angrep i minste detalj. En god taktiker kan ta ut et hvilket som helst forsvar, nesten uten tap. Det som avgjør vinneren er derfor taktikken. I SC er det i langt større grad den som er raskest med musa som vinner. Dette er jo smak og behag, men C&C og TA er uansett langt mer til strategispill å være. Men dette er historie. Hvorfor spille noen av dissse spillene idag? ;)

 

Det beste strategispillet noensinne er Civilization. Det var et spill som ikke lignet på noe som var laget før, noe som nesten ikke skjer idag.

 

Det beste strategispillet man kan spille nå er etter min mening Empire Earth. Det er enormt, med gjennomtenkt taktikk, slik det etter min mening bør være i et strategispill. Starcraft er strategispillenes "slasher", slik Diablo er rollespillenes. personlig har jeg ikke sansen for noen av delene.

 

Hvis dere på død og liv skal spille et "gammelt" spill, slik som SC eller TA, spill heller Ground Control. Det er til er det nest beste strategispillet man kan spille nå. Det har bedre grafikk enn Empire Earth (!), selv om det er nesten to år gammelt (!!!).

Lenke til kommentar

i sc er det ikke den som er raskest med musa som vinner, men det har selfølgelig noe og si slik som i alle andre spill. skulle likt og se deg defeate en fiende ved bare og sende inn en hær, det går bare hvis man er overlegen fienden. defenset i sc er balansert, angrep er det beste forsvar.

alt det du sier om sc er helt feil, starcraft er ikke "slasher" spill. hadde du vært litt god i det ville du skjønt hvorfor.

sc ligner ikke på noen andre strategispill, og newbiene er ofte newbier fordi de bruker for lite penger, den som bruker mest penger i sc er som oftest den som vinner, og det handler om og alltid være ett trinn foran fienden og expende fortere enn han osv. liker dy ta eller ee best er det greit, men vær så snill og la være og snakke tull om sc.

 

[ Denne Melding var redigert av: pizzabud på 2002-02-03 14:28 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Det at forsvaret i SC er så dårlig, gjør bare angrepet kjedelig, fordi det uansett må bli et slags "rush".

.......

I SC er det i langt større grad den som er raskest med musa som vinner.


Poenget med å være rask med musa er å oppnå best mulig kontroll over enhetene dine, dette er noe som gjelder alle rts. Grupperer du bare et lass units og sender dem inn i et angrep er du dømt til å tape.

 

Quote:


Det beste strategispillet man kan spille nå er etter min mening Empire Earth. Det er enormt, med gjennomtenkt taktikk, slik det etter min mening bør være i et strategispill.


Kan ikke si meg enig her. Har nå prøvd EE i ei lita uke og kan ikke si det imponerer meg så stort, sitter igjen med et inntrykk av at dette er Age of Empires med flere epoker. Det mest interessante er hvor mye spillet snur når en av spillerne får fly. Da blir murene som var livsviktige i de tidl. epokene mer eller mindre uinteressante

Lenke til kommentar

det som gjorde at jeg ikke likte age of empire 2 var prestene, katapultene, murene og det helt vanvidde forsvaret. star wars galactic battlegrounds har jeg spilt, det var 99% likt age of empires 2. det skulle vært en mod, ikke ett nytt spill. får inntrykk av at ee er age of empire 2 med flere epoker.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-03 05:48, pizzabud skrev:

func: det kan du ikke ha gjort, du kommer ikke innpå battlenet uten en key som ikke er i bruk av andre. du har sikkert kjøpt en sc så brent det eller noe slik at du har en key du kan bruke.


sanat at jeg fikk tak i en key som ikke var i bruk(for det meste da :smile: )men jeg hadde ikke kjøpt noenting... (ikke at jeg er stolt av det. men økonomien råder..)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-03 00:16, pizzabud skrev:

kan ikke dere slutte og bygge opp replyene på antakelser, spes ditt siste innlegg nekroz.

min bror har KJØPT sc, jeg spiller det på battlenet når han ikke spiller der. og jeg har ikke innrømt annet enn at JEG ikke har kjøpt noe blizzard ting.

det går heller ikke ann og spille på battlenet med piratkopier.


 

Sorry pizzabud, jeg tenkte ikke på den muligheten.

Lenke til kommentar

Denne tråden har sklidd helt ut. Det skulle vel være en diskusjon om beste strategispill, men har blitt en krangel om SC vs TA. De spillene er vel på grensen til å være abandonware! Hva med B&W? Ground Control? Earth 2150? Homeworld? Cossacks? Sacrifice? Shogun? Dungeon Keeper 2? Pikmin? Serious Sam?

(Og da har jeg bare listet opp real-time spillene...)

 

Spesielt pizzabud, som skriver at:

 

"jeg har TA, ra1, ra2, tiberian sun, galactic battleground (age of empire2 modden, age of empire 1 og 2. yuris revenge osv så jeg har nok spilt det meste, disse spillene er gørr kjedelig."

 

Har du ikke 3D-akselerator, eller? :wink: Du må nok prøve noen flere spill enn dette før du kan si hva som er verdens beste strategispill!

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spiller TA, er ikke pga grafikken, med gameplayet, og strategimulighetene.

Som sagt mulighetene i TA er enorme, jeg har ikke sett noe lignende i noe annent spill.

 

Såklart ville jeg gjerne hatt TA i nådagens 3d, og med ordentlig lyd osv!

 

[ Denne Melding var redigert av: Johan på 2002-02-04 08:15 ]

Lenke til kommentar

Quote:


De spillene er vel på grensen til å være abandonware! Hva med B&W? Ground Control? Earth 2150? Homeworld? Cossacks? Sacrifice? Shogun? Dungeon Keeper 2? Pikmin? Serious Sam?



 

Serius sam var ikke rts spill sist gang jeg spilte det :grin:

 

Og til SC - TA...ingen av dere har nevnt map editoren til sc...for kom ikke her og si at den ikke var revolusjonerende.....jeg gir meg fortsatt over over noen av de karta som blir lagd der

 

Det blir nevnte for *mange* sider siden at sc har små brett....vel, vedkommende beviser hvertfall at han ikke hatr prøvd 256*256 bratt på sc.... I know, det høres ikke imponerende ut, men prøv å kontrollere et slikt kart.... Og dessuten...hva er praktisk med større kart?

 

Quote:


Pizzabud: SiDDIS: slutt og bygge opp postene dine på antagelser, blizzard har ikke tjent en eneste krone på meg.

Nekroz: Jaja... Der innrømte du at du har ulovlig versjon av Starcraft... SKAM DEG


 

Den var fin.. Jeg legger merke til at de fleste i denne tråden legger merke til det de vil...

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Thaxx på 2002-02-04 08:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-03 15:09, moridin skrev:

Kan ikke si meg enig her. Har nå prøvd EE i ei lita uke og kan ikke si det imponerer meg så stort, sitter igjen med et inntrykk av at dette er Age of Empires med flere epoker. Det mest interessante er hvor mye spillet snur når en av spillerne får fly. Da blir murene som var livsviktige i de tidl. epokene mer eller mindre uinteressante


 

Så vent til Warcraft III :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-04 01:56, Biera skrev:

Denne tråden har sklidd helt ut. Det skulle vel være en diskusjon om beste strategispill, men har blitt en krangel om SC vs TA. De spillene er vel på grensen til å være abandonware! Hva med B&W? Ground Control? Earth 2150? Homeworld? Cossacks? Sacrifice? Shogun? Dungeon Keeper 2? Pikmin? Serious Sam?

(Og da har jeg bare listet opp real-time spillene...)


Spesielt pizzabud, som skriver at:


"jeg har TA, ra1, ra2, tiberian sun, galactic battleground (age of empire2 modden, age of empire 1 og 2. yuris revenge osv så jeg har nok spilt det meste, disse spillene er gørr kjedelig."


Har du ikke 3D-akselerator, eller? :wink: Du må nok prøve noen flere spill enn dette før du kan si hva som er verdens beste strategispill!



 

Kunne ikke vært mer enig! Takk! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...