Snorre Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hei, Har overtalt pappa til å bli med å spleise på en trådløs router. Dette da jeg er litt lei av å styre med en kabel gjennom stuen, som i tillegg må vekk hver gang en skal moppe etc. Jeg har da fått i oppgave å finne en rimelig trådløs router. Nå vet jeg ikke hvor mye trådløse routere koster idag, men helst ikke mer enn 700 kroner. Er dette en urealistisk pris må dere bare si ifra. Jeg er klar over at man gjerne ikke får routere av ypperste kvalitet i en slik prisklasse. Men det skader ikke om den har god rekkevidde, stabilitet (at man ikke mister connection hver femte minutt), og at den ikke går istykker etter en uke. Ellers er det litt hipp som happ når det gjelder merke og hastighet. Kommer ikke til å overføre så alt for store datamengder over nettverket. Så lenge den takler datamengden til en 15mbit/1mbit linje er jo det nok. Og de fleste om ikke alle trådløse routere har vel det mangedobbelte av dette idag. Jeg ser for meg at nettet vil bli brukt maks av opp til tre til fire maskiner samtidig på det meste. Om dere trenger mer informasjon for å komme med gode forslag må dere bare skrike ut. Ellers håper jeg dere kommer med veloverveide og gjennomtenkte forslag. Jeg har ikke så god oversikt over trådløse routere, og dermed blir det vanskelig for min del å avgjøre hva som er bra og dårlig. Snorre Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) D-link DGL-4300 er en veldig stabil router. Den er ikke like rask trådløst som de nyeste routerne men burde greie >15Mbit. Prisguide. Oversikt over stabile routere. DGL-4300 er her nesten helt på topp med 180 connections. Endret 15. november 2007 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Hvordan presterer denne ruteren i forhold til for eksempel, D-Link DIR-615 som er noe rimeligere. Og hva er egentlig den store forskjellen på D-Link DIR-615 og D-Link DIR-635? Bortsett fra det opplagte at sistnevnte har tre eksterne antenner, en mer enn DIR-615. Og vil en av disse noe billigere ruterne holde til mitt bruk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå