Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kupevarmer man kan styre innenfra?

Melisma

Anbefalte innlegg

Finnes det kupevarmere til biler man kan slå på inne i huset? eller åssen funker det? aldri hatt en sånn.. eller kan man fikse og trikse litt selv å lage det slik at det går? Eller får man kjøpt med tidsinnstilling?

I know nothing :blush:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men parkeringa er felles og masse unger, dyr og folk må jo tråkke over evt. ledninger osv.. og ungene her i gata elsker å tukle med andre sine ting.. finnes det noen "trådløs" løsning på dette? jeg er så clueless på dette at det skulle ikke vært lov! :ermm:

er det mye greier å få montert denne tro? Defa

må man ha en kontakt liggende ute og inn til bilen? vil helst ikke det..

Defa kupevarmer hørtes jo ikke dumt ut det heller.. tar meg en tur på Clas til helga og sjekker tror jeg.. :)

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Jeg har ikke mye kronasjer å legge inn i det, så må bli oppvarming til en rimelig sum.. Webasto lå visst på 16000 ferdig montert.. og det sier visst hun dama på kontofonen nei til :ermm:

Vel, det hele er jo ganske enket. Skal du ha en kupevarmer som går på strøm så må du selvsagt hente denne strømmen fra en stikkontakt, og da får du en kabel fra denne og inn til bilen din. Skal du ha trådløst så må du gå for en motor- og kupevarmer som går på drivstoff, altså diesel eller bensin, og da begrenser stort sett valget seg til Webasto eller Eberspächer (om jeg har stavet det rett). Til både strøm og drivstoffvariantene kan du få både timer og fjernkontroll.

Lenke til kommentar

Jeg har denne til min bil.

Kjører Defa motorvarmer, og kupevarmer. Med Smartstarten kan du enkelt programmere tidene du vil ha varm bil, eller starte det hele manuelt. En annen kul detalj er: Hvis du sier til bilen at du skal ut å kjøre 07:30, føler den på temperaturen ute slik at bilen akkurat er ferdig oppvarmet da du skal ut og kjøre.

Er det 20 minusgrader, starter den mye tidligere en om det bare er 5 minusgrader. :)

Men du må ha strøm kabel inn til bilen.

Hvis du har Defa alarm (noe som kanskje ikke alltid er like bra) kan man bruke denne også: SMS ting

Da kan du sms'e med bilen :)

Endret av EvilDick
Lenke til kommentar
Jeg har ikke mye kronasjer å legge inn i det, så må bli oppvarming til en rimelig sum.. Webasto lå visst på 16000 ferdig montert.. og det sier visst hun dama på kontofonen nei til :ermm:

Om dette er noe du kan ha stort behov for og har en bil du mener er verdt litt er dette en god investering(er vel enkelt å få et lite lån rundt omkring).Du sparer bilen for masse slitasje og den er alltid varm når du kommer. Bruker selv stort sett timeren, men om det dukker opp noe uforutsett så bruker jeg fjernkontrollen og skrur den på så er den varm når en kommer ut(ca 30 min)

Kan være lurt å sjekke pris i sverige også, dersom du bor i nærheten

Endret av Rune-B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...