Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Det begynner å nærme seg rundt et år siden jeg snekkret sammen maskinen min. Inni mellom har jeg selfølgelig "støvsugd" den og "gjort den ren og pen". Med visse unntak selfølgelig. Det er ikke en hemmelighet at Lian-Li V1000 er et ganske så "luftig" kabinett. Dermed åpner det opp for det jeg vil beskrive som "udyr", for noen også kjent som "hybelkaniner" og det som verre er. Heldigvis har jeg et eksepsjonelt støvfritt rom, så støv har ikke vært den alt for store trusselen. Tross mine anstrengelser for å prøve å finne saligheten, måtte jeg gi tapt: Zalman CNPS9700NT-CPU-vifta mi var ikke lenger som ny. For all del ikke misforstå. Kjøleren er mye finere enn mange andre vifter jeg har sett, som ikke har gått mer enn en måned. Men som sagt, jeg er kresen av meg. Så over til dere: Hva kan jeg gjøre for å effektivt fjerne støvpartikklene fra kjøleren? I og med at kjøleren er konstruert i kjent Zalman-stil, så er det kjølefinner på den. Noe som gjør at det virker umulig å fjerne støvet som er lengst inne mot hovedkortet. Jeg har tenkt på å bruke "Can-air", men har ikke så alt for lyst å stikke bort på Biltema. Støvsuger er jo et alternativ, men det er vanskelig å komme skikkelig til. Q-tips blir også for stort til å fange opp det innerste støvet. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg har tenkt på å bruke "Can-air", men har ikke så alt for lyst å stikke bort på Biltema. Hvis du derimot kan stikke bort på f.eks. Clas Ohlson, så er trykkluft perfekt for en sånn jobb.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå