Gå til innhold

Uncharted bruker bare 30% av SPU kraften

hidden_dragon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Overrasker meg ikke. Utviklerne har så vidt kommet i gang med å lage spill til ps3.

ps3 vil trolig følge trenden til ps2 med kontinuerlig bedre grafikk.

Det er ingen tvil om hvilken konsoll som har mest å gå på hardwaremessig

eh ... Grafikken på Ps2 ble vel strengt tatt ikke bedre og bedre? Heller det motsatte spør du meg. Kom mye rusha ultrakomersielle tiltler i den siste tiden med grafikk på PS1 nivå.

Lenke til kommentar
eh ... Grafikken på Ps2 ble vel strengt tatt ikke bedre og bedre? Heller det motsatte spør du meg. Kom mye rusha ultrakomersielle tiltler i den siste tiden med grafikk på PS1 nivå.

De spillene med best grafikk jeg kommer på i farten er vel Final Fantasy 12, God of War 2 og Gran Turismo 4 (alle hadde forfølgere med bektraktelig dårligere grafikk til samme konsoll). Så jeg må si meg uenig der. At det er mange som lager drittspill ved siden av bryr meg ikke så mye, da de ikke kommer inn på radaren min uansett.

Lenke til kommentar
Overrasker meg ikke. Utviklerne har så vidt kommet i gang med å lage spill til ps3.

Da har du spilt for lite PSX spill den siste tiden:D Hvordan kan du sammenligne dette?

Lenke til kommentar

Hvilken stein bodde du under de siste 10 årene?

Lenke til kommentar

De spillene med best grafikk jeg kommer på i farten er vel Final Fantasy 12, God of War 2 og Gran Turismo 4 (alle hadde forfølgere med bektraktelig dårligere grafikk til samme konsoll). Så jeg må si meg uenig der. At det er mange som lager drittspill ved siden av bryr meg ikke så mye, da de ikke kommer inn på radaren min uansett.

Nå var det ikke stor forskjell grafisk på GoW1 og GoW2...

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke utnytte mer? Ser jo utrolig pent ut nå allerede. Blir vel bedre å utnytte SPU kraften når åra går. :)

Fordi de ikke er godt nok kjent med hardwaren ennå. Krever mye tid og erfaring å dele opp programdelene så man utnytter alle 7 SPU-kjernene samtidig.

Sier i det minste litt om potensiale til PS3. Dette er PS2 om igjen. De første spillene er ikke spesielt imponerende, men etterhvert som programmererne lærer seg konsollen blir det hakket bedre for hvert år.

Lenke til kommentar

Lite grei med PS1 der da. FFIX og MGS hadde rimelig god grafikk.

Forresten har jeg lest at EA-spillene på PS3 til nå ikke brukt de 7 SPU-kjernene i det hele tatt (kan kanskje forklare at årets sportsspill kjører på 30 fps...). Altså 0% utnyttelse. Første EA-spillet som bruker SPU-ene skal være Burnout Paradise.

For å forklare hva jeg snakker om:

Cell_Arch.gif

De fleste multiplattformspill (som f.eks. EA) sine har så langt kun brukt PPE-kjernen på bildet. Denne er en del svakere enn prosessoren som sitter i X360, men de mer spesialiserte SPE/SPU-kjernene står ubrukt da de trenger dedikert PS3-programmering. Det er her den virkelige kraften til PS3 ligger, men de er vanskelig å utnytte.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Ja, det må jo være Wii. Den ser jævligst ut av de tre.

Ellers om PS3: De 30% er vel et tall de har slengt ut sånn rent teoretisk. At det blir bedre og bedre med tiden tror jeg også. Men om utviklerne liksom sitter med 70% igjen som de kommer til å greie å tyne ut av den tviler jeg på.

Lenke til kommentar

"den tviler jeg på."

javel? Er du en grade: A dev som naughty dog er? Har du noen som helst erfaring med utvikling på ps3 eller pc generelt?

med mindre du har det så ser jeg på innfallet ditt som NULL og ja, void i denne sammenheng ;)

Ingen her sier at ps3 skal oppnå 100% teoretisk regnekraft. utviklerne har egne benchmark tester som de går etter og om ND sier at de har oppnådd 30% av det de tror de potensielt kan få av regnekraft, ja da tror jeg heller på det da de med uncharted har bevist at de har god kunnskap om ps3 hardware;)

Endret av MakeLoveNotWar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...