Gå til innhold

Xbox Live IP-trøbbel

Robåt

Anbefalte innlegg

Jeg har støtt på et nytt og ekstremt frustrerende problem med Xbox Live :cry:

Jeg er tror problemet ligger hos PC-en, ihvertfall finner hverken den eller 360'en en IP-adresse som funker. Jeg bruker PC-en som en slags router (eller hub, hva man nå kaller det) for å koble Xboxen til internett, og det har fungert helt utmerket frem til nå.

Nettverkstesten på 360en sier "Failed" når den kommer til IP Adress. Den lokale tilkoblingen som jeg bruker har "begrenset eller ingen forbindelse", og når jeg prøver å reparere den stopper det opp når den skal fornye IP-adressen.

Jeg har rett og slett ikke peiling på om det er mulig å endre IP-adressen manuelt, jeg har ihverfall ikke klart å finne ut hvordan. Fikk til å endre IP-adressen på 360'en, uten at det hjalp i nevneverdig grad.

Under "More Info" på 360-nettverkstesten hinter det til at det kan være at DHCP ikke er aktivert som forårsaker problemet med IP'en. Har heller ikke klart å finne ut hvordan man fikser dette, og er møkka lei av å bla gjennom endeløse menyer i Windows' kontrollpanel, dessuten er hjelpefunksjonen der en vits. :thumbdown:

Som dere kanskje forstår er jeg åpen for hjelp. Noen som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Takk for hjelpa, men det funka ikke det heller.

Fortsatt trøbbel med IP-adressa.. :realmad: Hadde begge to i bro, men da fikk den ene trøbbel med TCP/IP, så flytta jeg den ut. Da så alt ut til å være i orden, men nei.

Vet ikke hvem jeg skal la sinnet gå ut over heller. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...