jokki Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg bruker hovedsaklig internett gjennom kabel på laptopen, men en dag jeg skulle ta den med på skolen la jeg merke til at det trådløse nettverkskortet ikke fungerte. Dette har fungert før og det er ikke så altfor lenge siden. Kan ikke tenke meg at det skulle være windows sin feil så jeg sjekket med en live cd fra ubuntu og der dukket heller ikke det trådløse nettverkskortet opp. Det jeg vet er at det er mulig at ubuntu ikke støtter mitt trådløse nettverkskort rett ut av live CD-en så det jeg vil vite er hvordan kan jeg 100% sikre meg at det trådløse nettverkskortet er dødt og ikke jeg sitter igjen med en regning på en del hundrelapper når det bare skulle en reinstallering av windows til. En annen ting, jeg har tidligere hatt maskinen på reprasjon og da tok det nesten 4 uker før jeg fikk den tilbake. Er det sånn at jeg har krav på å låne en maskin i mellomtiden hvis det tar så lang tid igjen? Håper å få litt svar ganske kvikt, reiser til stavanger i morra for å tilbringe helgen der. Kjøpte laptopen der så må helst vite hva jeg skal gjøre innen fredag. Hilsen, Johan Berner Lenke til kommentar
norbat Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Du kan først sjekke om kortet dukker opp i enhetsbehandlingen. Hvis ikke, er det en viss mulighet for at det kanskje har løsnet (eller defekt). Under laptoppen er det noen 'luker'. Sjekk i manualen evt. skru opp luken(e) og sjekk. Endret 14. november 2007 av norbat Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 du har ikke "skrudd" det av med av/på knappen for trådløst? Lenke til kommentar
jokki Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Takker så mye for svar og forslag:) Jeg har ikke skrudd det av med knappen forrann på laptoppen. Nettverkskortet dukker heller ikke opp i enhetsbehandlinger. Jeg vet det er et lokk under pc-en men det eneste man kommer til der er rammen om jeg ikke husker feil(har byttet denne) Manualen har jeg ikke her i oslo og tviler egentlig på om jeg har den i stavanger også. Tror ikke det er mulighet for å åpne noe annet enn den luken til rammen uten at garantien ryker.... Endret 14. november 2007 av jokki Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Det lureste er vel å sende maskinen inn til service. Virker som en reklamasjonssak i mine øyne. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Du kan jo åpne den luka der kortet sitter, om det er en egen til det, evnt sammen med ram. Det vil ikke bryte noen garanti så lenge du ikke ødlegger noe. Tar en reparasjon mer enn en uke, har du krav på låneprodukt i mellomtiden. Blir det allerde klart når du leverer den til service at den vil ta mer en en uke da, har du krav på lånegjenstand med en gang. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Drittsekker på datakjeden som ikke ville låne meg noe produkt forrige gang og da tok det 4 uker . Skal prøve å åpne luka når jeg kommer hjem senere i dag og har skrujern tilgjengelig Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Ja, da bryter han norske lover. Så om de fortsetter sånn, så er det jo bare å gi blanke i handle der noe mer. Den enkelste måten de skjønner dårlig kundebehandlig på og brudd på dine rettigeter er salgstap. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Jepp, skal ikke handle der om jeg kan unngå det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå