granny Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Vet ikke om dette er rette sted å spørre - men fant ikke noe annet sted heller: Jeg har en instruksjonsbok på tysk og skulle gjerne ha fått oversatt deler av denne - finnes det en mulighet for å gjøre dette på nettet? Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Babel Fish Er en grei side. Jeg brukte den sist gang for sikkert 2-3 år siden, men prøvde med tysk til engelsk nå og den funker rimelig bra. Babel Fish (og sikkert alle andre slike oversetningsprogram) funker bra til å oversette en tekst fra et språk du ikke kan så godt (f.eks tysk) til et språk du kan godt (f.eks engelsk). Dette er fordi da gjør Babel Fish grovarbeidet, men den resulterende engelsken blir lite pen. Kan du engelsk er ikke dette noe problem for da er det bare å skrive om resultatet til god engelsk og du er i mål. Å bruke Babel Fish fra et språk du kan til et språk du ikke kan, f.eks andre veien i tilfellet over, funker ikke bra i hele tatt. Resultatet du får er tysk grammatikk som ikke ligner grisen og mest sannsynlig har du ikke evner til å fikse den heller. I ditt tilfelle må du ta tysk til engelsk i Babel Fish og engelsk til norsk på egenhånd. Tror ikke du finner noen sider som er i stand til å ta deg direkte fra tysk til norsk. Lenke til kommentar
granny Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Tusen takk for tips! Får jeg det til engelsk er mye gjort, så det burde gå bra! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Eller google/translate! :!: Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 eller Heinzelnisse som er en side som oversetter norsk tysk/tysk norsk, men bare ord for ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå