s@ndm@n77 Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Skal oppgradere Pc'en. Kjører idag XP1700+ på MSI K7266Pro2R med 512MB og GF3 Ti 200 og 260 GB (fordelt på 3 disker). Jeg er ikke fornøyd med stabiliteten, bruker PC'en mest til spill og "video", og kunne tenkt meg et P4-basert system, men dette avhenger sterkt av pris Hovedkortet "MÅ" ha : -RAID(viktig) -AGP 8x -Min. 6xUSB(noen av disse USB 2.0 iallefall) -533mhz -Og muligens S-ATA??? Skal altså kjøpe : *Hovedkort *Prosessor + vifte *Skjermkort (helst med vivo) *RAM *CD-brenner(som takler sd2) Stabilitet og spillytelse vektlegges mest! Noen som har noen råd i jungelen??? Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 hvis det ikke haster for mye ville jeg satset på sis sitt nye 655 chipsett. MSI kommer med et kort (655max) med alt det du trenger. http://www.msi.com.tw/html/newsrelease/pro...3_0130_6730.htm Lenke til kommentar
s@ndm@n77 Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Har forsåvidt kommet fram til følgende, men HK volder meg store problemer : Cd-brenner : ASUS CRW4816 CPU/Vifte : P4 2.4ghx Boxed Skjermkort : Radeon 9500 128MB ("Trikses" til et 9700 ) RAM : 2x256 TWINMOS PC3200 Trenger altså fremdeles et STABILT! HK med RAID og 533mhz FSB samt USB 2.0 og gjerne S-ATA,FW osv... Har funnet noen SIS-baserte kort, men er litt skeptisk. Andre ergaringer? Takker for tips om MSI-kortet, men vet du når det kommer og ca-pris? MSI har skremt meg litt på mitt forrige system.... Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 både SiS og msi er fyfy hvis du trenger noe klokkestabilt, hvis du har litt penger å bruke så velg ett granite bay kort, asus p4g8x feks, hvis du ikke har fullt så mye så velg ett 845PE kort, asus p4pe feks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå