Gjest Trådstarter Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 ... i et langdistanseforhold? Har jeg slik at jeg, 17, og min kjæreste, 16, bor ca. 11 mil fra hverandre. Pga. denne avstanden ses vi lite pga. skole og lang reisetid. Ses normalt ca. 2 ganger i måneden. Jeg vil gjerne be om pause nettopp på grunn av dise forholdene. Jeg har mye å gjøre på skolen, derfor får jeg veldig lite tid til henne. Jeg synes egentlig at hun fortjener en type som faktisk har tid til henne. Blir liksom et slags ork å dra, fordi jeg har 1000 andre ting jeg også burde ha gjort. Begynner også å miste noen av følelsene ovenfor henne, fordi vi treffes så lite... Derfor lurer jeg på, er det veldig feigt av en 17-åring å be om ei pause i forholdet over tlf, når av standen er så lang? Liker ikke helt tanken selv, men lurer på om noen andre har noen erfaringer/kommentarer til dette... Lenke til kommentar
thrice Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Det beste er jo å ta det opp ansikt til ansikt. Hvor lang tid bruker du på turen til hu? Hvis det bare tar deg et par timer, kan du stikke dit på Lørdag og si det som det er. Tror nok hun setter større pris på det, enn å få beskjed over tlf. Og min personlige mening er at pause bare er bullshit. Enten så er man sammen, eller så er man ikke. Og som du beskriver situasjoen, så er det ihvertfall et dødfødt alternativ. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 11 mil er ingenting, og når dere ikke får til å se hverandre mer enn 2 ganger i måneden med den avstande, så vil jeg tørre å påstå at det er innsatsen det er noe i veien med, og ikke avstanden. Er hun stormende forelsket i deg da? Jeg er enig i at det beste er å si det ansikt til ansikt. Spesielt når du synes det er et ork å se kjæresten din, da tror jeg kanskje denne pausen er mer en "snill" måte å gli over i et brudd. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Det går ca. 2,5-3 timer mellom oss. Pga. transport mellom hjem og togstasjon. Innsatsen kan vel diskuteres, men har noe med å gjøre at VG2 Realfag-året er hardt for meg selv, og det har stort sett vært prøver eller innleveringer vær uke. Dog, så har vi ikke truffet hverandre noe utenom helgene. Men, nok om det... Jeg tror hun er ganske så forelsket i meg. Hun gir i hvert fall uttrykk for det. Ork er ikke helt riktig ord. Jeg vil jo gjerne se kjæresten min, men blir lett til det at det blir litt stressende og reise dit, da jeg egentlig burde gjort andre ting. Var en litt dum formulering av meg selv, det, der. Er det like så greit å bare gjøre det slutt med en gang, eller prøve ut ei pause først og se hvordan ting drar seg til etterhvert? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 For å si det sånn, hvis dere stortrives sammen og har følelser for hverandre er det ikke noe i veien for at det ikke skal fungere. Men står fremdeles på det jeg sa. Pause er en teit ting. Man er sammen, eller så er det slutt. Ser på hele pause-opplegget som litt feigt. Virker som at man ikke tørr å gjøre det slutt, siden man ikke vet hva man vil. Egentlig vet man om man vil være sammen med en person eller ikke. Det man er redd for er at man skal angre, seg, være alene, at personen finner seg en ny fort o.l Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg er i et avstandsforhold nå, og har tenkt litt på dette.. Ikke i samme retning som deg, fordi jeg absolutt ikke ønsker å gjøre det slutt eller lignende, vi har det helt topp! Men jeg har tenkt litt generelt på det.. Hva om jeg ville gjøre det slutt uten at hun ante noe? tlf og slikt blir feil. MEN! Å kjøre 460km dit og treffe henne.. Når jeg gjør det blir hun overlykkelig. Men om jeg gjør det, og blandt det første jeg sier er "vi må snakke sammen".. Ao, tenker jeg. Den må svi skikkelig, her tror man kjæresten lengtet så at han kjørte 7 timer, og er i ekstase, så blir man dumpet. Det er snakk om skikkelig nedtur. Jeg tror nesten ikke det fins noen god løsning på en slik situasjon. Trådstarter: Du er usikker. Treff henne i helgen, kjenn på følelsene, og er det bad feeling på slutten av helgen får du gjøre det slutt, face>face. 2-3 timer er ikke langt nok til å bruke telefon i mine øyne. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg er i et avstandsforhold nå, og har tenkt litt på dette.. Ikke i samme retning som deg, fordi jeg absolutt ikke ønsker å gjøre det slutt eller lignende, vi har det helt topp! Men jeg har tenkt litt generelt på det.. Hva om jeg ville gjøre det slutt uten at hun ante noe? tlf og slikt blir feil. MEN! Å kjøre 460km dit og treffe henne.. Når jeg gjør det blir hun overlykkelig. Men om jeg gjør det, og blandt det første jeg sier er "vi må snakke sammen".. Ao, tenker jeg. Den må svi skikkelig, her tror man kjæresten lengtet så at han kjørte 7 timer, og er i ekstase, så blir man dumpet. Det er snakk om skikkelig nedtur. Jeg tror nesten ikke det fins noen god løsning på en slik situasjon. Trådstarter: Du er usikker. Treff henne i helgen, kjenn på følelsene, og er det bad feeling på slutten av helgen får du gjøre det slutt, face>face. 2-3 timer er ikke langt nok til å bruke telefon i mine øyne. Pittelitt burn for henens del, å bli dumpet, etter en frydshelg med typen? Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Njo, du har det momentet.. Men mitt forslag var basert på at han er usikker, og ikke vet om han vil satse eller dumpe. Så kunne han få noen svar iløpet av helga Men er han sikker på å dumpe, er det vel kjapt og brutalt som er mest fair. Min siste breakup varte vel en mnd omtrent, like jæ**ig hver gang. Endret 15. november 2007 av toth Lenke til kommentar
Steina Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Samme tema ble tatt opp på IT-avisen tidligere i dag. Mindre flau med Messenger Men regner med at det ikke er bare tilfeldighet at det ble skrevet om dette i dag. Jeg vil anbefale deg, som alle andre, å ta en helg med henne. Se hvordan ting ligger ann. Ta det opp med henne, så får dere snakket ut skikkelig om hva dere egentlig føler. Edit: Hengte ikke helt med i svingene her nå. Trådstarter snakket vel om telefon, og ikke Messenger, men i mine øyne så blir det omtrent det samme. Endret 15. november 2007 av Steina Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Ta det på telefon, bortkastet at du skal bruke en helg bare for å si at du ikke har tid til henne. Høres nesten ironisk ut. Nei sats på utdannelse, det er det viktigste. Prøv å se om du har noe sjangs til sommeren da du er ferdig med vgs. Ev så kan dere studere sammen, altså bli sambo. Men skjønner at for deg øyeblikket blir det veldig stress å ha en dame sålangt unna, og de har en tendens til å klage hvis det har gått en tid siden sist dere så hverandre. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Å dumpe noen på telefon er feigt og respektløst. Ihvertfall hvis det bare er 2-3 timer en vei. Tviler sterkt på at utdannelsa di lider av å bruke en dag i helgen på å gjøre det ordentlig. Du kan uansett lese på toget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå