Gå til innhold

rockshop.no kjempe stor norsk butikk. er den sikker?


bruker234

Anbefalte innlegg

ja, rockshop.no ser ut som er seriøs side. den er også veldig stor! de selger band-klær, se på alle de bandene du kan velge i mellom! flere 100! og de har også titalls klær av hvert band.

 

men er denne siden sikker? fikk lyst og bestile klær der for noen tusen, som jeg ikke har økonomi til å miste nå :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke toll på klær, men du må betale moms. Dette er 25% av produktet hvis varens pris overskrider 200kr. Koster varen over 200kr må du også betale moms på frakta.

 

Sjekk også litt andre klesbutikker. Bla. selger Relapse ganske billige gensere. $30 for genseren, $7 for frakta. Det blir 199,80 NOK. Nøyaktig under grensa. :)

 

Er dessuten i tråd i musikkforumet om handel av slike klær du er ute etter.

Lenke til kommentar
Er ikke toll på klær, men du må betale moms. Dette er 25% av produktet hvis varens pris overskrider 200kr. Koster varen over 200kr må du også betale moms på frakta.

Etter hva jeg kan se er det 10,7% toll på klær (se tollsidene).

Se f.eks. punkt 61.09 og 61.10.

 

Jeg er litt usikker på om denne tollen slår inn på sendinger med vareverdi under kr. 200,-. Følgende står på toll.no:

"Sendinger fra utlandet med vareverdi inntil 200 kroner er toll- og avgiftsfrie med visse unntak."

Jeg vet ikke hvilke unntak det er snakk om her.

 

Det står også spesifisert:

"De alle fleste varer, for eksempel elektriske og elektroniske artikler, cd- og dvd-plater er tollfrie. Klær er derimot tollbelagte."

 

Regner med noen eksperter kan svare på om klær er tollpliktige på sendinger under kr. 200,-... :cool:

Lenke til kommentar

Nå er det vel strengt tatt Rockshop som tar seg av biten med å få klærne innenfor rikets grenser for så å sende de videre til deg, dermed slipper du å betale moms. Prisen du betaler på Rockshop er den som står der + eventuell frakt hvis man bestiller for mindre enn 1500kr eller der omkring.

 

Har handlet selv derfra et par ganger og klærne kom fram etter noen uker så det er snakk om ganske lang leveringstid, men det er noe jeg kan leve med.

Lenke til kommentar

OK... ser på siden deres at dere ikke kan garantere at varene kommer hjem hit før jul hvis vi bestiller nå..

 

men det skal jo ta 3-4 uker.. har noen ting jeg gjerne skulle hatt her innen jul :)

 

edit: det er vel mulig at det kommer hjem innen jul hvis jeg bestiller i dag/morgen..?

Endret av blaxtro
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ventet 9 uker på min første bestilling.

Fikk bare 2 av de 7 produktene jeg bestilte.

Ganske kjipt å betale porto på over 170,- for 2 t-shorter. aaiight.

 

Prøvde med ennå en gang på julaften.

Produktene skulle komme iløp av 5-7 virkedager...5 uker?

Dem svarer ikke på mail heller.

 

sendt 5 mail iløp av de siste dagene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...