bruker234 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 ja, rockshop.no ser ut som er seriøs side. den er også veldig stor! de selger band-klær, se på alle de bandene du kan velge i mellom! flere 100! og de har også titalls klær av hvert band. men er denne siden sikker? fikk lyst og bestile klær der for noen tusen, som jeg ikke har økonomi til å miste nå Lenke til kommentar
Loko Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Den er serriøs. En barndomskompis av meg som driver den. Legg likevell merke til at dem ikke lagerfører alle varene, noe som i enkelte tilfeller fører til ganske lang leveringstid. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Etter det jeg har hørt her på forumet så er ikke Rockshop noen god butikk å bestille i fra. Latterlig når man må vente i fire uker for en genser. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 siden den er i Norge, er det vel ikke toll?? la os si jeg bestiller en genser til 500kr. og ca 70 kr frakt. = 570kr. blir det da den endelige totalsummen? vet hvis man bestiller fra utlandet, klær, blir det nesten like dyrt med toll og frakt som klærne! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Er ikke toll på klær, men du må betale moms. Dette er 25% av produktet hvis varens pris overskrider 200kr. Koster varen over 200kr må du også betale moms på frakta. Sjekk også litt andre klesbutikker. Bla. selger Relapse ganske billige gensere. $30 for genseren, $7 for frakta. Det blir 199,80 NOK. Nøyaktig under grensa. Er dessuten i tråd i musikkforumet om handel av slike klær du er ute etter. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Er ikke toll på klær, men du må betale moms. Dette er 25% av produktet hvis varens pris overskrider 200kr. Koster varen over 200kr må du også betale moms på frakta. Etter hva jeg kan se er det 10,7% toll på klær (se tollsidene). Se f.eks. punkt 61.09 og 61.10. Jeg er litt usikker på om denne tollen slår inn på sendinger med vareverdi under kr. 200,-. Følgende står på toll.no: "Sendinger fra utlandet med vareverdi inntil 200 kroner er toll- og avgiftsfrie med visse unntak." Jeg vet ikke hvilke unntak det er snakk om her. Det står også spesifisert: "De alle fleste varer, for eksempel elektriske og elektroniske artikler, cd- og dvd-plater er tollfrie. Klær er derimot tollbelagte." Regner med noen eksperter kan svare på om klær er tollpliktige på sendinger under kr. 200,-... Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Vel, kan hende jeg tar feil, men har aldri betalt toll for klærne jeg har bestilt fra utlandet. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Nå er det vel strengt tatt Rockshop som tar seg av biten med å få klærne innenfor rikets grenser for så å sende de videre til deg, dermed slipper du å betale moms. Prisen du betaler på Rockshop er den som står der + eventuell frakt hvis man bestiller for mindre enn 1500kr eller der omkring. Har handlet selv derfra et par ganger og klærne kom fram etter noen uker så det er snakk om ganske lang leveringstid, men det er noe jeg kan leve med. Lenke til kommentar
MadSky Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Slettet. Endret 16. april 2012 av MadSkyMusic Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 (endret) OK... ser på siden deres at dere ikke kan garantere at varene kommer hjem hit før jul hvis vi bestiller nå.. men det skal jo ta 3-4 uker.. har noen ting jeg gjerne skulle hatt her innen jul edit: det er vel mulig at det kommer hjem innen jul hvis jeg bestiller i dag/morgen..? Endret 22. november 2007 av blaxtro Lenke til kommentar
MadSky Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Slettet. Endret 16. april 2012 av MadSkyMusic Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Ventet 9 uker på min første bestilling. Fikk bare 2 av de 7 produktene jeg bestilte. Ganske kjipt å betale porto på over 170,- for 2 t-shorter. aaiight. Prøvde med ennå en gang på julaften. Produktene skulle komme iløp av 5-7 virkedager...5 uker? Dem svarer ikke på mail heller. sendt 5 mail iløp av de siste dagene. Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 varene mine ankom postkontor i dag, og jeg er dritt lei! dem sender varer uten å sjekke kansuleringer. svarer heller ikke på spørsmål. jeg måtte da betale disse produktene. fikk kunn 2 av de 4 tee'ene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå