Pc Lynet Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Har jeg Xbox 360 med Zephyr eller Falcon revisjon? Dette er et spørsmål som stadig dukker opp på forumet som jeg skal prøve å besvare Zephyr og Falcon er begge kodenavn for revisjoner av Xbox 360 interne komponenter. Forskjellen er at Zephyr sin CPU er 95nm, mens Falcon sin er 65nm. Fordelen med 64nm over 95nm cpu er varmeutviklingen. Mindre nanometer, mindre varmeutvikling. Mindre kjangs for å få "RROD" eller på norsk, "De tre røde dødsringene". RROD, er en feilkode som lyser på Xbox 360 når den er kaputt For å finne ut om man har en Zephyr eller Falcon er den eneste sikre måten å se inn i Xbox 360. Du holder xboxen vertikalt og opp ned. Så har du et sterkt lys på toppen så ser du mellom rillene. Zephyr's Kjennetegn Utvendig: HDMI utgangInnvendig: 3 stk Spoler Kobberrør på kjøleribbe ------------------------------------------------------------------------------ Falcon's Kjennetegn Utvendig: HDMI utgangInnvendig: 2 stk Spoler Kjøleribbe uten kobberør Her er et bilde for å letter se forskjell. Spolene er rundingene med kobbertråd rundt. ------------------------------------------------------------------------------ Det er også fint om dere poster om deres Xbox 360 er en Zephyr eller Falcon Bruk denne malen: Type: Arcade/Elite/Halo/Pro Revisjon: Zephyr/Falcon Lotnummer: Team: Produksjonsdato: 03.09.07 Kjøpsdato: 14.11.07 Kjøpsted: Mvh Julius Kladd#2 16.11.07 Lagt til bilde. Endret 16. november 2007 av Pc Lynet Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Type: Arcade Revisjon: Zephyr Lotnummer: 0736 Team: FDOU Produksjonsdato: 03.09.07 Kjøpsdato: 01.11.07 Kjøpsted: Ebgames Tønsberg Endret 14. november 2007 av Pc Lynet Lenke til kommentar
kilik Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Hva med produksjonsdato? Tror det står på konsollen. Vil tippe det er sånn at alle konsoller laget etter en bestemt dato har Falcon. Edit: Der ja. Endret 14. november 2007 av kilik Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Det er fakstisk en del som har hatt konsoller produsert før min Zephyr som har fått Falcon og omvendt. Kommer som sagt med mer info i morgen. Bildeguide fra insiden av 360, hvordan finne lot nr osv Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hvis man kjøper Arcade idag, er man sikret en Falcon versjon eller må man bare krysse fingrene? Lenke til kommentar
HolyKrist Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Er det meldt om noen Falcon som har fått RROD?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 nå er det ikke så ille lenge til neste versjon kommer, går rykter om august. Jasper heter den tror jeg. også mindre GPU, så da vill vell RRoD være så godt som borte, da skal ihvertfall jeg kjøpe en ny. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Er det meldt om noen Falcon som har fått RROD?? Interesagt spørsmål, jeg har hvertfall ikke fått PROD på min falcon. Fikk Zephyr da... Lenke til kommentar
HolyKrist Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 www.cheapassgamer.com/forums/showthread.php?t=173132 Kan d stå noe der. Får ikke åpnet linken jeg for StatoilHydro vil ikke at vi ska lese om spill når vi er på nordsjøen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Falcon har bare mindre nm teknikk på CPU, men det er hovedsaklig GPU som forårsaker RRoD. så RRoD kan fortsatt skje på Falcon. men når Jaseper kommer, burde problemet være eleminert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Enkleste måte å sjekke det på er vel å se hva som står på strømforsyningen? Konsoller med Zephyr har PSU på 203W, mens Falcon har 175W. Dette kan man jo også se på utsiden av pakka, da det står klistremerke med dette på utsiden av boksen. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Enkleste måte å sjekke det på er vel å se hva som står på strømforsyningen? Konsoller med Zephyr har PSU på 203W, mens Falcon har 175W. Dette kan man jo også se på utsiden av pakka, da det står klistremerke med dette på utsiden av boksen. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå