kjeg1 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg har en Toyota Corolla 90 modell. Her om dagen var jeg så uheldig at jeg mistet linsen min mens jeg kjørte i mørket, og skulle skru på tak lyset for å se noe. Tak lyset er litt vanskelig og noen ganger må jeg vri litt på pæra for at lyset skal skru seg på. Dum som jeg var tok jeg en nøkkel opp og vridde litt på den. Plutselig forsvant både radioen og klokka i bilen. Jeg lurer på om jeg klarte å kortslutte noe og jeg får ikke skrudd på radioen igjen. Ingen lyd = helt krise! Jeg har sjekket sikringene i den lille sikringsboksen som er i "veggen" rett ved pedalene. Og ingen sikringer er gått såvidt jeg kan se. Er det noen andre sikringer jeg kan sjekke? What can i do for å få klokka og radio'n på plass igjen? Håper på noen tips fra noen. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Du har kortslutta kretsen. Skal bare være en skiring som sitter nede ved pedalene. Kan vel hende at det er en sikringsboks i motorrommet, men tror ikke det er sikring til radio/klokke/kupelys der. Sjekk instruksjonsboka eller napp en og en sikring til du finner en som har ryki. Står det ikke på lokket? Sjekk en gang til! Lenke til kommentar
kjeg1 Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Du har kortslutta kretsen. Skal bare være en skiring som sitter nede ved pedalene. Kan vel hende at det er en sikringsboks i motorrommet, men tror ikke det er sikring til radio/klokke/kupelys der. Sjekk instruksjonsboka eller napp en og en sikring til du finner en som har ryki. Står det ikke på lokket? Sjekk en gang til! Jo de står på lokket, har prøvd å bytte den sikringen som det stpr hører til radioen, men det hjalp ikke så mye. Fortsatt ingen lyd, eller klokke for den saks skyld. Jeg ser at det henger noen sikringsliknende saker over denne boksen igjen, men disse likner sikringer som henger i et vanelig sikringskap. Når jeg tok ut en av de så var det tre flate plugger. Vet ikke om dette har noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Hmm... ser ut som vanlige hus sikringer? det er ikke releer du snakker om? Det med 3 pinner pleier og være blinkrele. Pleier ikke være rele styring til det greiene der.... Endret 14. november 2007 av Mekker`n Lenke til kommentar
kjeg1 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Hmm... ser ut som vanlige hus sikringer? det er ikke releer du snakker om? Det med 3 pinner pleier og være blinkrele. Pleier ikke være rele styring til det greiene der.... Jo det er nok dem jeg snakker om Kansje jeg bare bør skifte ut alle sikringene da? Er det flere steder det er sikring? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå