Gå til innhold

varme hansker til speilrefleksbruk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei

jeg lurte på om det er noen som vet hvor man kan kjøpe noen gode hansker som er varne i kaldt vær, som samtidig lar deg bruke et D300 komfortabelt, dvs trykke på knapper, zoome ,o.l?

Jeg vet ikke helt om du kan oppnå de to kombinasjonene. Spørs jo hva du mener med kaldt vær.

Jeg er selv opptatt av å ha hansker som er tynne sånn at jeg kan håndtere ting som våpen (er i forsen) samtidig som at de gir varme og beskyttelse.

Jeg tror at det beste alternativet er tynne neoprenhansker.

sjekk ut armygear, NFM eller Capsicum på nett.

http://www.capsicumportal.no/

www.armygear.com

www.nfm.no

Jeg bruker mest tynne skinnhansker eller tynne hansker med skinn i hånda, men det er fordi de er mer slitesterke. Jeg mister noe av "følsomheten" som man bevarer med å ha tynne neoprenhansker med kunstskinn i.

Hellstorm - Navigunner Neoprene water gloves hos armygear er ett eksempel på en sånn neoprenhanske. Det du også kan gjøre er å ha vindvotter utenpå sånn at du kjapt får tatt de av. Da har du bedre varme ved behov men fortsatt hansker når du skal ta bilder. Ellers foretrekker jeg hansker fra Hatch fremfor eksempelvis Damascus. De går fort i stykker.

Håper dette er til hjelp.

Lenke til kommentar
Hei

Dette diskuterte vi for noen måneder siden. Sjekk denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=706204&hl=

Selv har jeg disse: http://cgi.ebay.com/Lowepro-PHOTO-GLOVES-N...1QQcmdZViewItem

LPPhotoGlovesL__1.jpg

De er jeg godt fornøyd med. De er ikke direkte varme, men de hjelper godt i kulda, har godt feste og ikke minst er de anvendelige.

Tor

Nå har jeg ikke personlig kjennskap til lowpro-hanskene, men ut i fra bildet og andre hansker jeg har prøvd som ser relativt like ut, er min erfaring at de "sklir" for lett på hånden sånn at du mister både kontroll og følelse.

Neopren-hanskene holder helt fint ned til -5 og gir definitivt følelsen av ett "second skin". Som sagt er eneste aberet at de slites fort ned når de brukes litt "røft". Men med kun fotografering bør de holde lengre.

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke personlig kjennskap til lowpro-hanskene, men ut i fra bildet og andre hansker jeg har prøvd som ser relativt like ut, er min erfaring at de "sklir" for lett på hånden sånn at du mister både kontroll og følelse.

Neopren-hanskene holder helt fint ned til -5 og gir definitivt følelsen av ett "second skin". Som sagt er eneste aberet at de slites fort ned når de brukes litt "røft". Men med kun fotografering bør de holde lengre.

Har disse Lowpro hanskene og de har en veldig "kondomfølelse" og sklir absolutt ikke av selv om man rister iherdig med hendene.

Lenke til kommentar

Jeg har testet en del hansker i - 15 grader, og de er få som funker hvis arbeidet er relativt stillestående. Det som funker best hvis du skal kunne betjene f.eks. knapper og liknenede, er gestapohansker, skinnhansker med lett isolasjon. De er beskyttet bra mot vind, og middels mot vann, og de varmer helt greit. Hansker uten fingre fungerer ikke i lengden, synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...