nilsah Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg kjøpte min Samsung 193p LCD monitor juli 2005 på Komplett. Den har virket helt ypperlig helt frem til nå. Den siste uken har jeg merket at Skjermen plutselig blir svart, mens power-indikatoren fremdeles lyser blått. Dette er derfor ikke det samme som skjer når skjermen går i strømsparingsmodus (da slukkes power-indikatoren også..) Det nytter ikke å bevege på musen for å få bilde tilbake, jeg må trykke to ganger på power-knappen for å få den på igjen. Som sagt; slik har den vært noen dager, men i dag ble den enda verre! Jeg satt og jobbet med noe på PC-en (de forrige gangene jeg har hatt problemer, har jeg sittet i sofaen og sett film på LCD tven jeg også har koblet til PC-en) og merket plutselig en fryktelig blafring på skjermen. Minnet litt om hvordan CRT-skjermene oppførte seg om de hadde for lav hertz. Dette ble verre og verre i et par sekunder, og så ble det svart som vanlig... Når jeg prøvde å trykke skjermen av og på, viste bildet kanskje i et tidels sekund, før det ble svart igjen. Jeg prøvde dette 4-5 ganger før jeg bestemte meg for å vente litt. Ventet ca 30sekunder, og prøvde igjen, og da fikk jeg den på igjen! Har noen av dere opplevd lignende problemer som dette? Har dere noen tips om hva jeg kan gjøre for å evt få fikset problemet? Må den på verksted? Siden skjermen er såpass gammel, regner jeg med det ikke er noen garanti/reklamasjonstid igjen. Vil det lønne seg å fikse den, eller er det bare å bite i det sure eplet og kjøpe ny? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 jeg trodde at skjerme skulle virke i mer en 3 år. jeg forventer at an skjerm skal virke i mer en 3 år har du tatt kontaktet med komplett eller samsung angående problemet ? Lenke til kommentar
nilsah Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 jeg trodde at skjerme skulle virke i mer en 3 år.jeg forventer at an skjerm skal virke i mer en 3 år har du tatt kontaktet med komplett eller samsung angående problemet ? Nei, ikke ennå. Jeg vil nok uansett ta og gjøre det. Tenkte jeg skulle høre om det fantes tilsvarende tilfeller ute der først Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 jeg er ganske sikker på at du har 3 års garanti ( minst). at du har garanti til juli 2008. Lenke til kommentar
nilsah Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 jeg er ganske sikker på at du har 3 års garanti ( minst).at du har garanti til juli 2008. Nice! Trodde det bare var 2 år jeg... Er det noen som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 jeg er ganske sikker på at du har 3 års garanti ( minst).at du har garanti til juli 2008. Nice! Trodde det bare var 2 år jeg... Er det noen som kan bekrefte dette? har du lest det om reklamasjon hos komplett.no Lenke til kommentar
nilsah Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 jeg er ganske sikker på at du har 3 års garanti ( minst).at du har garanti til juli 2008. Nice! Trodde det bare var 2 år jeg... Er det noen som kan bekrefte dette? har du lest det om reklamasjon hos komplett.no Takk for linken. Jeg synes helt klart min skjerm "er ment å vare vesentlig lengre", så dette kan jo gå mot en ok løsning det. Har hatt kontakt med Komplett og blitt henvist til Infocare. Har ikke hørt fra de ennå. Jeg skal holde dere informert om utviklingen. Lenke til kommentar
trulsi Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 jeg er ganske sikker på at du har 3 års garanti ( minst).at du har garanti til juli 2008. Nice! Trodde det bare var 2 år jeg... Er det noen som kan bekrefte dette? har du lest det om reklamasjon hos komplett.no Takk for linken. Jeg synes helt klart min skjerm "er ment å vare vesentlig lengre", så dette kan jo gå mot en ok løsning det. Har hatt kontakt med Komplett og blitt henvist til Infocare. Har ikke hørt fra de ennå. Jeg skal holde dere informert om utviklingen. Garanti er uvesentlig. Du har 5 års lovfestet reklamasjonsrett. Les kjøpsloven! Lenke til kommentar
nilsah Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Vips - så var min 193p blitt til 970p! Jeg fikk telefon fra infocare et par dager etter at jeg sendte skjermen til verksted. Reperatøren forklarte da at Samsung ikke hadde den rette reservedelen på lager lengre, og de ville da tilby meg en nyere skjerm. Jeg fikk valget mellom 2-3 forskjellige modeller, og valgte 970p, som virket mest lik den hadde. Jeg fikk denne i posten tidligere i uken, og er godt fornøyd med resultatet. Reperatøren fra infocare var vennligheten selv, og ringte meg flere ganger underveis for å oppdatere meg om prosessen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå