Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Caliper holdere for Audi TT

fossxplorer

Anbefalte innlegg

Noen som vet om Audi TT 1.8T og 1.8T Quattro har ulike bremsecaliper HOLDERE?

Jeg skal ha caliperholdere fra Audi TT Quattro og har fått tilbud for en brukt fra 1.8T, altså uten Quattro.

Derfor lurer jeg på om de er like..

Skal brukes for å oppgradere bremser på min Passat.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår jeg riktig skal det være samme holdere. De er garantert like forran, men systemet er ulikt bak, heldigvis for deg er holderne bak like.

Forran:

8NO 615 125

Bak:

Venstre: 8NO 615 425

Høyre: 8NO 615 426

Skal ta dette med en klype salt, men er rimelig sikker.

Står så fint skrevet på VACN forumet http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=2990

Vil du ha bedre bremser til din A4, A3, A6, Golf GTI, Passat ? Se HER.

--------------------------------------------------------------------------------

Postet dette i en annen tråd, men legger det her så det er lettere å søke på.

Sommeren er ikke langt unna og du vil kanskje ha litt kraftigere bremser på bilen din. Her er en av de mest kostnadseffektive metodene til blant annet A4`n. Som mange her inne vet. så stinker A4 1.8T bremsene. Etter noen runder på banen er morroa over. Under kan du finne ut hvordan du bedrer situasjonen.

Hvordan få 312x25 mm skiver på bilen din;

Modellene i topic bruker de samme calipperene så lenge det er snakk om 1.8T motoren, TT 225 bruker også denne, men da med større skiver og andre calipper carriers som flytter calipperen lengre ut fra senteret av navet. Du kan derfor bestille TT 225 calipper carriers 8N0-615-125 og US spec A8 skiver 8D0-615-301-J ( 312x25mm ), kombinerer du dette med EBC greenstuff klosser til A4`n så har du markedets billigste bremseoppgradering til blant annet A4`n.

Og til dere som lurer .... ja jøss, dette kan du gjøre på TT180hk, Golf 1.8T, Audi A3, Passat, A6. Bare pass på at til biler med 5x112 boltsirkel så bestiller dere de US spec A8 skivene, til de med 5x100 så bestiller dere TT 225Hk skivene 8N0 615 301 A.

Har du litt fantasi så skjønner du fort at du kan også kjøpe TT 225hk EBC skiver, disse er da 5x100 og må eventuellt borres opp til 5x112.

PS. Som vanlig tar jeg intet ansvar, sjekk ting på egenhånd før dere bestiller. Jeg har bare pekt dere i en "billig" retning

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...