Gå til innhold

Hvorfor kan vi ikke fikse dobbeltinnlegg selv?

Anbefalte innlegg

Å implementere en slik funksjon er nok ikke det som står høyest på dagsorden. Rapporter innlegg om man ønsker at to skal smeltes sammen, så vil en moderator komme løpende til for å hjelpe :)

Så dere vil heller bruke tiden på å få rapporteringer om dobbeltposter, for så og måtte slå de sammen? Istedet for at det bare skjer automatisk så dere slipper å gjøre det? :blink: jeg skjønner det bare ikke.. Hvorfor ikke liksom?

Dobbeltposter som forekommer innen et minutt blir automatisk slått sammen, om da ikke funksjonen er endret (igjen). Men jo, vi har ingen innvendinger mot slikt småarbeid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dobbeltposter som forekommer innen et minutt blir automatisk slått sammen, om da ikke funksjonen er endret (igjen). Men jo, vi har ingen innvendinger mot slikt småarbeid.

Tror denne tidsgrensa er på 10 minutter.. Men hvorfor gjøre dette småarbeidet når dere ikke trenger? HVorfor ikkebare lage en funksjon slik at dette blir automatisk, eller heve denne tidsgrensa eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Fordi vi ser ikke behovet. Det er et lite problem og å plage driftsgutta med å mekke i sammen noe slikt ser jeg ikke nødvendigheten med, de har et hav av andre ting å bruke tiden på. Tidsgrensen var 10 minutter men ble justert ned (til 1 minutt om jeg husker riktig, men ikke sikker).

Lenke til kommentar

Siden de reduserte den til ett minutt så kanskje det ikke er så vanskelig å heve denne til flere dager elns?Jeg vet jo ikke.. Er det veldig mye arbeid med å få gjort dette? Jeg ville nå tro at dette er noe som hjelper dere moderatorer med å slippe å fikse sånne unødvendige småting hele tida, og da kanskje man ikke kan kalle det å "plage" driftsgutta, men heller å hjelpe moderatorene?

Jeg spør fordi jeg lurer bare..

Lenke til kommentar

Det skal være mulig å komme med ny informasjon og dermed gjøre alle oppmerksomme på det, en kan ikke gjøre alle lesere av tråden på dette om ikke det postes et nytt innlegg og på den måten gjør tråden mer synlig og aktuell.

Lenke til kommentar

Melisma: Fordi å øke den til flere dager vil ødelegge enkelte deler av forumet (hvor du ikke henger, og dermed ikke ser behoved).

Et helt konkret eksempel: I casemod kategorien lager man worklogs. Dette er tråder hvor en person legger ut oppdatteringer om prosjektet sitt. Ingen andre skal poste i disse trådene. Kommentarer postes nemlig i en annen tråd. Disse trådene (som altså bare en person poster i) går ofte over både 3 og 4 sider. Kan du tenke deg kaoset som hadde oppstått dersom man da hadde autosammenslåing slik du foreslår? Kan du tenke deg hvordan en tråd på 4 sider hadde sett ut som en post?

Ganske enkelt. Du har ikke oversikt over alt som skjer på forumet. Forslaget ditt som kanskje vil gjøre ditt liv litt enklere, vil både ødelegge enkelte deler av forumet, samtidig som det vil gjøre livet til andre mye mer vanskelig.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Å øke sammensmeltingen til flere dager ville også gjøre slik at moderatormeldinger og innlegg av samme moderator i tråden ville smelte sammen, noe jeg ser på som svært uheldig. Jeg liker å skille mellom moderatorinnleggene mine og de jeg har som bruker. Da blir det etter min mening enklest.

Personlig har jeg irritert meg noen ganger over denne sammensmeltingen, men det er en annen diskusjon jeg ikke skal ta opp nå.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd å få smeltet sammen moderatorinnlegg med autosvar. Løsningen er å bare poste de i riktig rekkefølge :wee:

Men som sagt, så kan det være hensiktsmessig også for brukerne om innlegg ikke alltid smeltes sammen. F.eks om man (lovlig) bumper en tråd, eller kommer med ny informasjon i tråden, eksempelvis worklog-tråder.

Lenke til kommentar
Ganske enkelt. Du har ikke oversikt over alt som skjer på forumet. Forslaget ditt som kanskje vil gjøre ditt liv litt enklere, vil både ødelegge enkelte deler av forumet, samtidig som det vil gjøre livet til andre mye mer vanskelig.

Jeg holder meg i samfunnsdelen av forumet for det meste, og vet ikke om hva det ville gjort for andre deler av forumet. Det ville tydeligvis gjort stor skade og faktisk gjort livet til andre mye mer vanskelig..

Godt mulig det ikke er det beste som egner seg for alle deler av forumet, men kanskje de aller aller fleste? Dessuten ser jeg fortsatt ikke noen grunn til hvorfor man ikke kan slenge på en ekstra knapp ved innlegget, rett ved siden av "edit" og "svar" knappen..

så kunne man jo plassert en "smelt sammen innlegget" - knapp (ikke den tittelen da men bare ett eksempel) slik at man selv kan velge om det er best å slå sammen eller ikke.. hva er problemet?

Lenke til kommentar

Problemet er vell som dotten allerede har påpekt et par ganger, at det finnes mye annet som må gjøres med forumet, som er mer prekært enn det du ber om.

Jeg vet ikke om du har noe erfaring med utvikling, men det er ikke "bare å slenge opp en knapp som". Man må faktisk skrive funksjonen som ligger bak knappen, teste den. Samtidig finnes det jo 7 "skins" til forumet, og alle disse må også oppdatteres og testes.

Dette er med andre ord ikke noe som er trivielt å gjøre. Det er ikke bare å "slenge opp en knapp".

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Problemet er vell som dotten allerede har påpekt et par ganger, at det finnes mye annet som må gjøres med forumet, som er mer prekært enn det du ber om.

Jeg vet ikke om du har noe erfaring med utvikling, men det er ikke "bare å slenge opp en knapp som". Man må faktisk skrive funksjonen som ligger bak knappen, teste den. Samtidig finnes det jo 7 "skins" til forumet, og alle disse må også oppdatteres og testes.

Dette er med andre ord ikke noe som er trivielt å gjøre. Det er ikke bare å "slenge opp en knapp".

Jaja, hvis det er så veldig vanskelig så får de heller la vær da.. De har jo klart å lage dette forumet og alle funskjoner til den hittil, men skjønner at disse folka kanskje er opptatt med andre ting og at det å lage en slik funksjon tar litt tid. Og da er det tydeligvis ikke så plagsomt å slå sammen innlegg etter innlegg etter innlegg da, selvom brukerne fint kunne gjort dette selv ved hjelp av denne knappen. For all del, det gjør meg jo ikke noe, bare tenkte kanskje det ville vært enklere for alle parter.

Ps. Når jeg skrev "slenge opp en knapp" så mener jeg ikke at det er gjort på 1-2-3 da, det er bare en måte å uttrykke seg på. Men siden det er så himla mye pes og stress og at det ødelegger livene til folk til og med, så får man bare droppe det da..

Men jeg synes fortsatt dette er en funksjon som hadde vært fin og hatt..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...