Gå til innhold

Hjelp til amatør - BallistiX PC8500

gundergml

Anbefalte innlegg

Har kjøpt 2stk 1gb Crucial ballistic PC8500. Får ikke startet opp PC-en (Funker fint med PC5400 Corsair). Får feilmelding når jeg har byttet tilbake til "gammelt minne" - noe sånt som at overklokkingen ikke funket.

Har MSI P35 Neo hovedkort.

Har som dere kanskje skjønner ikke særlig peiling (gammel mann) - er problemet at hovedkortet ikke støtter PC8500 minnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har prøvd både "auto" og 2.2 volt - en av gangen og begge samtidig - svart skjerm fremdeles. Gammelt minne funker fremdeles fint. Skal det ikke mye til for at begge brikkene er "DOA" - eller??

Forstår det slik at pc8500 minne skal funke på et hovedkort som i utgangpunktet kun håndterer 667 og 800mhz??

Lenke til kommentar
bios er siste versjon 1.5 så det er ikke der problemet ligger.

veldig takknemmelig for svar på om pc8500 SKAL FUNKE på hovedkort med 667/800mhz. Bør jeg sende rambrikkene tilbake til Komplett og kreve nye? (isåfall pc6400 kanskje)??

tror du ikke kan KREVE nye så lenge du bestillt de du har :ohmy:

Endret av Amadelius
Lenke til kommentar

Kan ikke se noen grunn til at de ikke skal virke. Brikkene klokker seg automatisk ned, så der skal ikke være noe problem.

Forøvrig kan du jo se om brikkene er offisielt støtta av hk produsenten. Normalt skal de jo virke selv om de ikke er offisielt støtta.

Har du mulighet til å prøve rammen i en annen maskin?

Lenke til kommentar

Dette er hovedkortet jeg har: MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

Skal ifølge Crucial funke med pc2 8500 ram siden den skal være kompatibel nedover.

Har nå prøvd alle varianter uten å få PC-en "igang" med mine 2stk 1gb brikker.

Bør jeg sende inn for å se om brikkene er defekte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...